مصرف آب در کرمانشاه ۴۰ درصد افزایش یافت :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مصرف آب در کرمانشاه ۴۰ درصد افزایش یافت

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با اشاره به افزایش قابل توجه مصرف آب در کرمانشاه، پس از شیوع بیماری کرونا گفت: طی روزهای اخیر فقط 40 میلیون لیتر در شبانه روز افزایش مصرف ناشی از شست و شوی دست‌ها در شهر کرمانشاه داریم.

"رضا داودی" از افزایش مصرف قابل توجه آب در استان کرمانشاه طی روزهای اخیر خبر داد و گفت: این افزایش مصرف ناشی از رعایت موازین بهداشتی به دلیل نگرانی از شیوع کرونا و همچنین خانه تکانی پایان سال است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون از نظر میزان مصرف در سطح الگوی مصرف فصل تابستان قرار داریم، افزود: میزان مصرف کلی آب در استان 40 درصد و مصرف ناشی از شست و شو و نظافت فردی حدود 2.5 برابر شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه بر اساس برآوردهای تقریبی انجام شده فقط در شهر کرمانشاه روزانه 40 میلیون لیتر افزایش مصرف ناشی از شست و شوی دست ها داریم، تاکید کرد: عمده افزایش مصرف مربوط به بخش خانگی بوده، زیرا سایر بخش‌ها از جمله مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل هستند.

به گفته داودی، این افزایش مصرف شوک هیدرولیکی به شبکه آب وارد کرده است که شدت آن را در جمعه گذشته(9 اسفند) شاهد بودیم و باعث شد در برخی نقاط افت فشار و یا حتی قطعی آب جزیی را شاهد باشیم.

وی از افزایش ظرفیت تامین آب شهر کرمانشاه به میزان حدود هزار لیتر در ثانیه از روز شنبه(10 اسفند) خبر داد و عنوان کرد: از این میزان 120 لیتر در ثانیه از محل پنج حلقه چاه تامین شده و به علاوه استفاده از خط اضطراری آبرسانی از سد گاوشان نیز در مدار قرار دارد.

وی تصریح کرد: با اقدامات انجام شده، اکنون شبکه آب در تمام نقاط شهر کرمانشاه پایدار است و در هیچ نقطه‌ای مشکل خاصی نداریم اما به همراهی مشترکان برای مصرفی بهینه و منطقی نیاز داریم.

داودی ادامه داد: ممکن است افت فشار یا قطعی احتمالی به دلیل شکستگی لوله و تاسیسات اتفاق بیافتد که این موارد نیز به صورت شبانه‌روزی نظارت و پیگیری می‌شود.

وی همچنین به گشت‌های شبانه‌روزی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این گشت‌ها برای نظارت بر هرگونه قطعی و افت فشار آب در شهرها در حالت آماده باش هستند و مشترکان نیز اگر با موردی برخورد کردند با سامانه ۱۲۲ شرکت آبفا تماس بگیرند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools