نگرانی از آلودگی آب شرب به ویروس کرونا :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




نگرانی از آلودگی آب شرب به ویروس کرونا


در حال حاضر با نگرانی مردم کشور درباره سلامت منابع آب مصرفی، بخصوص آب شرب، شاید برای برخی از افراد این سوال پیش آمده باشد که آیا ممکن است آبی که مصرف می کنند، آلوده به ویروس کرونا شده باشد؟ جواب کوتاه به این سوال به احتمال بسیار زیاد "خیر" است. اما لزوما نمی توان با اطمینان در این باره بحث کرد. زیرا تنوع منابع آب در شهر ها و مناطق گوناگون می تواند به شکل های مختلفی در معرض آسیب و خطر باشند.

منابع آب شرب شهری عموما تصفیه شده در اختیار مردم قرار می گیرند. در حال حاضر نیز آلودگی منابع آب به ویروس کرونا در گزارش های سازمان بهداشت جهانی مطرح نشده است. با این حال در کشورهای کمتر توسعه یافته، در برخی از موارد که منابع آب شرب دارای چرخه کامل تصفیه نمی باشند، باید از این موضوع مطمئن شد. بخصوص باید خطر نفوذ آلودگی از فاضلاب ها به داخل شبکه توزیع آب شرب را در هنگام قطعی آب در نظر داشت. زیرا که در این بازه زمانی حساس، مصرف آب در بسیاری از شهر ها افزایش یافته و با گرم شدن هوا بیشتر نیز خواهد شد، که همین امر احتمال قطع آب و به دنبال آن احتمال پس زدن آب تصفیه نشده به داخل شبکه فرسوده توزیع را ممکن می سازد.

در زیر توضیحات یکی از سازمان های ارائه دهنده آب شرب در کشور آمریکا برای اطمینان دهی به مصرف کنندگان آمده است:


شرکت کارمل متعهد به تحویل آب با کیفیتی بالاتر از دستورالعمل های EPA شد

شرکت آب و فاضلاب کارمل شهر آرزو می کند تا مشتریان خود بدانند که در این دوره زمانی چالش برانگیز، شرکت آب و برق آماده شده است و سیستم ها و پرسنل مورد نیاز خود را در اختیار دارد تا بتواند با تحویل ایمن آب آشامیدنی و سرویس فاضلاب بهداشتی که همه فدرال را در بر می گیرد، به فعالیت مطمئن خود ادامه دهد.


این شرکت در مجموع 25 اپراتور دارای مجوز از ایالت ایندیانا برای بهره برداری و زیرساخت های آب و فاضلاب شهر در اختیار دارد. اپراتورها به همراه پرسنل اضافی در بسیاری از مراحل عملیاتی آموزش متقابل داشتند. سیستم های موجود در مواقع اضطراری، افزونگی دارند، و بیش از ظرفیت کافی برای خدمت رسانی سریع به مردم وجود دارد.


با توجه به ایمنی کلی آب آشامیدنی مربوط به COVID-19، سازمان حفاظت از محیط زیست بیانیه زیر را منتشر کرده است:


اولویت بالاتری برای حفاظت از محیط زیست از حمایت از سلامتی و ایمنی آمریکایی ها وجود ندارد. EPA این اطلاعات مهم را در مورد COVID-19 در ارتباط با آب آشامیدنی و فاضلاب برای ارائه مشخص در اختیار مردم قرار می دهد. ویروس COVID-19 در منابع آب آشامیدنی تشخیص داده نشده است. بر اساس شواهد موجود، خطر ابتلا در منابع آب کم است. آمریکایی ها می توانند طبق معمول به استفاده و نوشیدن آب از شیر خود ادامه دهند.


EPA مقررات را با الزامات تصفیه برای سیستم های آب عمومی ایجاد کرده است که از عوامل بیماری زای موجود در آب مانند ویروس ها در آلوده کردن آب آشامیدنی و فاضلاب جلوگیری می کند. COVID-19 نوعی ویروس است که به ویژه در معرض ضد عفونی شدن است و انتظار می رود روند درمان استاندارد و ضد عفونی کننده مؤثر باشد.


نیروگاه های تصفیه آب کارما بیش از تمام الزامات EPA شناخته شده و آماده پاسخگویی به نیازهای شهر است.


مشتریان ایندیانا آمریکایی واتر می توانند به دسترسی به آب تمیز اعتماد کنند.


در بخش ایندیانا آمریکا، بهداشت و ایمنی مشتریان، جوامع و کارمندان از اولویت های اصلی برخوردار است. IAW خدمات مهمی را ارائه می دهد که از اهمیت بالایی برخوردار است، و مانند بسیاری از شرکت های دیگر در ایالات متحده و در سراسر جهان، IAW برنامه های آمادگی کورنا ویروس را ایجاد کرده است.


برای شما مهم است بدانید که موانع تصفیه آب آشامیدنی IAW، محافظتی را شامل می شود که شامل تصفیه و ضد عفونی منابع آب سطحی (به عنوان مثال، از دریاچه ها، مخازن یا رودخانه ها) و ضد عفونی کننده منابع آب زیرزمینی (به عنوان مثال، چاه های زیرزمینی) است. این روشهای درمانی در از بین بردن و / یا غیرفعال کردن ویروس ها مؤثر است. آب IAW تمام نیازهای فعلی آب آشامیدنی فدرال و ایالت را برآورده می کند.


برای به حداقل رساندن خطر قرار گرفتن در معرض coronavirus (COVID-19)  IAW برنامه های تداوم فعالیت خود را برای کمک به تأمین ثبات بیشتر در کارهایی که شامل خدمات آب و فاضلاب به خانه ها و مشاغل است، آغاز کرده است.


IAW همچنان به روزرسانی های وضعیتی ارائه شده توسط مرکز کنترل بیماری ها، سازمان بهداشت جهانی و سایر سازمان های ایالتی و فدرال را نظارت می کند. IAW در حال ارزیابی مداوم وضعیت و آخرین تحولات برای تعیین چگونگی اتخاذ تدابیر و اصلاحات در صورت لزوم برای پشتیبانی از مشتریان، جوامع و کارمندان IAW است.


در تلاش برای ایمن نگه داشتن مشتریان در هنگام ابتلا به بیماری کروناویروس، IAW در این زمان مهلت قانونی خدمات را متوقف خواهد کرد. این مهلت قانونی با ادامه اطلاعات بیشتر ارزیابی می شود. بعلاوه، IAW بازگرداندن خدمات به مشتریان از قبل آغاز می کند. ترمیم ممکن است مدتی طول بکشد، اما IAW اعلام کرده است که با بیشترین سرعت و ایمن کار می کند. اگر سرویس شما قبل از 12 مارس خاموش شده باشد، IAW می گوید سرویس شما را مجدداً راه اندازی می کند.


IAW با توجه به تکامل کورنا ویروس در دو اولویت اصلی متمرکز شده است: بهداشت و ایمنی کارکنان IAW و سلامت و ایمنی مشتریان IAW. بدین ترتیب، IAW همچنین تمام قرارهای غیر ضروری میدانی را به حالت تعلیق در خواهد آورد و میزان و ماهیت تماس با مشتریان را در طی انتصابات میدانی اضطراری محدود خواهد کرد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools