43 کیلومتر از نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌های استان تهران لایروبی شد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




43 کیلومتر از نقاط حادثه‌خیز رودخانه‌های استان تهران لایروبی شد

در راستای مدیریت سیلاب؛

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران از لایروبی 43 کیلومتر از رودخانه‌های حوزه عملکرد استان تهران در راستای مدیریت سیلاب و رفع نقاط حادثه‌خیز خبر داد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "احمدعلی قربانیان" با بیان این مطلب اظهار کرد: در راستای مدیریت سیلاب و رفع نقاط حادثه‌خیز و بازه‌های سیل‌گیر رودخانه‌های استان تهران و به منظور مدیریت و کنترل سیلاب رودخانه‌های استان تهران، اقدامات مهمی همچون به‌روز رسانی و بررسی فنی آخرین وضعیت بیش از 600 نقطه سیل‌خیز و بازه‌های سیل‌گیر صورت گرفته است.


وی با بیان این که لایروبی رودخانه‌ها یکی از مهمترین مسایلی است که به هنگام بارش باران می‌تواند خطر جاری شدن سیلاب را کاهش دهد، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی به تمامی دستگاه‌های اجرایی و متولی استان اعم از استانداری، ستاد مدیریت بحران استان، شهرداری‌ها، بخشداری‌ها، فرمانداران و ادارات راه و شهرسازی جهت آمادگی، پیشگیری و انجام اقدامات اجرایی جهت ایمن نمودن نقاط حادثه‌خیز انجام شده است.


قربانیان با اشاره به اینکه لایروبی و بسترسازی بیش از 43 کیلومتر از رودخانه‌های استان در نقاط بحرانی و سیل‌خیز توسط دفتر مهندسی رودخانه و امور آب تابعه و با استفاده از بخش خصوصی و نیز در قالب قراردادهای اجاره بستر و حق انتفاع صورت گرفته است، گفت: همچنین انتخاب و استقرار چهار شرکت پیمانکاری به منظور لایروبی بازههای ضروری در امور آب فیروزکوه و دماوند، تهران و شمیرانات، ری، ورامین و پاکدشت و همچنین شهریار، اسلامشهرو رباط کریم انجام شده است. 


وی ضمن تاکید بر اینکه به طور قطع رفع تصرف‌های غیرمجاز و لایروبی رودخانه‌ها و نهر‌ها می‌تواند در پیشگیری از خسارت‌های احتمالی سیل بسیار موثر باشد، افزود: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش‌های احتمالی در روزهای پایانی اسفند و فروردین سال آینده، موضوع لایروبی و آزادسازی اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها بیش از گذشته در سال جاری انجام شده تا در آینده از مشکلات احتمالی کاهش یافته و از وقوع هرگونه حادثه پیشگیری شود.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools