مدل TUFLOW در شبیه سازی سیل شهری - پیوندهای پویا :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مدل TUFLOW در شبیه سازی سیل شهری - پیوندهای پویا


طرح های راه حل دو بعدی و یک بعدی TUFLOW به گونه ای طراحی شده اند که بطور پویا با سایر طرح ها در ارتباط باشند. این برنامه خارجی برای دسترسی به TUFLOW_LINK.dll تنظیم شده است تا TUFLOW و برنامه خارجی حافظه و روال های مشترک را برای به حداکثر رساندن سرعت انتقال داده ها و محاسبات به اشتراک بگذارند. پیوندها به سادگی از طریق اشیاء فوری در یک یا چند لایه GIS یا رابط کاربری گرافیکی تنظیم می شوند. این برنامه های خارجی همچنین از ویژگی های TUFLOW برای نمایش خروجی 1D و 2D ادغام شده به عنوان یکی استفاده می کند.


پیوندهای ایجاد شده با Flood Modeller و XPSWMM توسعه یافته اند.


پیوند همیشه محبوب TUFLOW یک ارتباط پویا بین Flood Modeller Pro و TUFLOW است، از جمله مؤلفه یک بعدی آن. ESTRY این امکان را می دهد تا اطلاعاتی مانند سطح جریان و آب بین مدل ها رد و بدل شود و در تولید مدل یکپارچه انعطاف پذیری بسیار بیشتری را در اختیار کاربر قرار می دهد. از سال 2019 با انتشار نسخه Flood Modeller Pro نسخه 4.5، اکنون ارتباط کاملی بین Flood Modeller Pro ،ESTRY و TUFLOW HPC برقرار شده است که زمان بار شبیه سازی قابل توجهی کوتاه تر و ثبات مدل را بهبود می بخشد.


پیوند TUFLOW نقاط قوت مکمل Flood Modeller Pro، مانند جریان کانال باز یک بعدی (1D)، طیف گسترده ای از سازه ها و قوانین کار پیچیده را در کنار حوزه های دو بعدی TUFLOW ترکیب می کند.


مدل های موجود مستقل Flood Modeller و TUFLOW موجود می توانند با حداقل تلاش در ارتباط باشند و از مفاهیمی که قبلاً برای مدل کننده آشنا هستند استفاده شود. Flood Modeller می تواند از طریق مرزهای HX و SX به TUFLOW متصل شود تا اطلاعات یا سطح جریان بین دو مدل قابل تبادل باشد.


مبادله توسط هر دو بخش قابل هدایت است، بنابراین Flood Modeller سطح آب را محاسبه می کند. TUFLOW تخلیه را محاسبه می کند یا Flood Modeller تخلیه را محاسبه می کند. TUFLOW سطح آب را محاسبه می کند. تبادل اطلاعات بین دو مدل در هر یک از مراحل زمانی مشترک اتفاق می افتد.


مدل 1D همچنین می تواند به چندین دامنه TUFLOW 2D مرتبط باشد و هر دامنه 2D می تواند یک مرحله و وضوح زمانی متفاوت داشته باشد. علاوه بر این، این یک لینک مستقیم پویا 1D-1D بین Flood Modeller و ESTRY را فراهم می کند. این کاملاً ترکیبی از قدرت مکمل Flood Modeller و مؤلفه 1D TUFLOW است، که نقاط قوت اضافی آن در مدل سازی لوله ها، به ویژه آنهایی که از مقطع کوچک و دارای جریان کم یا بدون جریان هستند، است.


به عنوان مثال، این امکان را می دهد که یک شبکه لوله ESTRY به صورت پویا با واحدهای رودخانه Flood Modeller مرتبط شود، که همگی می توانند به حوزه (های) 2D TUFLOW متصل شوند. این یک روش یکپارچه برای مدل سازی، ترکیب کانال های باز، لوله بسته و جریان زمینی، مناسب برای مدل سازی خطر سیلاب در مناطق شهری، از جمله سناریوها را امکان پذیر می کند.


برای اطلاعات بیشتر ، به وب سایت مراجعه کرده یا بروشور را بارگیری کنید.













نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools