به دست آوردن داده های DEM و TIN در WMS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




به دست آوردن داده های DEM و TIN در WMS


برای بسیاری از پروژه های مدل سازی آبخیز، داشتن صحیح DEM یا TIN می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. وارد کردن DEM یا TIN به WMS از هر طریق ممکن است انجام شود.

ساده ترین راه برای بدست آوردن DEM یا TIN وارد کردن پرونده از رایانه به طور مستقیم به پروژه شما است. این کار با استفاده از هر یک از روش های باز کردن پرونده قابل انجام است: دستور Open ،drag-and-drop و غیره.


هنگامی که پرونده DEM یا TIN شما در WMS قرار دارد، بررسی کنید تا مطمئن شوید که در ماژول صحیح است. برای استفاده WMS از DEM یا TIN، اغلب باید در ماژول Terrain Data قرار گیرد. گاهی اوقات، یک DEM یا TIN به عنوان یک فایل raster یا مجموعه پراکندگی وارد می شود. برای رفع این مشکل، نیاز به تبدیل DEM یا TIN دارد.


هنگام وارد کردن به عنوان پرونده raster، بر روی پرونده raster در Project Explorer کلیک راست کرده و گزینه Convert To | را برای تبدیل به DEM انتخاب کنید سپس اندازه مجدد را برای DEM انتخاب کنید.

هنگامی که به عنوان مجموعه پراکندگی وارد شد، بر روی پراکنده تنظیم شده در Project Explorer کلیک راست کرده و گزینه Convert | پراکندگی نقاط به TIN را انتخاب نمایید.

پس از انتقال داده ها به ماژول Terrain Data، می توانید در صورت لزوم از TIN به DEM یا DEM به TIN منتقل کنید. این کار با کلیک راست بر روی DEM یا TIN و با استفاده از دستورات Convert انجام می شود.


دانستن نحوه تبدیل داده ها به صورت DEM یا TIN در ماژول Terrain Data به شما امکان می دهد تا از عملکردهای Import از وب و نقشه های آنلاین در WMS برای به دست آوردن DEM و TIN استفاده کنید. در صورت وجود منابع داده دیگر می توانند مورد استفاده قرار گیرند.


DEM را می توان هنگام استفاده از Wizard Modeling Hydrologic نیز بدست آورد. در مرحله Download Data، داده های ارتفاع قابل بارگیری است که به طور خودکار در ماژول Terrain Data به عنوان DEM قرار می گیرد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools