راهنمای دریافت داده ماهواره - بارش در قالب جی آی اس :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




راهنمای دریافت داده ماهواره - بارش در قالب جی آی اس


بررسی اجمالی:
داده های Gridded GPM / TRMM را در قالب NetCDF در ArcGIS وارد کنید
مشاهدات ماهواره ای و داده های مدل آب و هوا در GIS با گذر زمان بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. ArcGIS یکی از بسته های نرم افزاری غالب در جامعه GIS است. قالب NetCDF یک فرمت GIS است که به طور سنتی مورد استفاده قرار نمی گیرد گرچه در جامعه رواج دارد. این دستور العمل نشان می دهد که چگونه می توانید یک پرونده داده شده یا مدل ماهواره ای (سطح 3 یا سطح 4) را با فرمت NetCDF در ArcGIS وارد کنید.

بهترین شکل:
داده ها با فرمت CF-complaint NetCDF

وظیفه:
مشاهده داده ها

مثال:
یک پرونده داده بارش ماهانه TRMM را در ArcGIS وارد کنید.

زمان تخمین زده شده برای انجام مراحل زیر: 5 دقیقه

روش:
1) گرفتن داده ها با فرمت NetCDF

قالب اصلی داده های محصولات TRMM به صورت HDF است. چندین روش برای به دست آوردن داده ها با فرمت NetCDF سازگار با CF از GES DISC وجود دارد. در این مثال، داده های ماهانه (سپتامبر 2012) از خدمات OPeNDAP در اینجا:

با کلیک بر روی دکمه "دریافت به عنوان NetCDF" برای بارگیری پرونده:
nc_3B43.20120901.7.HDF.ncml.nc

2) وارد کردن داده ها به ArcGIS
برای مثال، یک برنامه ArcGIS را شروع کنید، به عنوان مثال، ArcMap

پنجره ArcToolbox را با دکمه Show / Hide ArcToolbox Window که در نوار ابزار استاندارد مشاهده می شود یا با کلیک روی Geoprocessing -> ArcToolbox باز کنید (شکل 1)


شکل 1: نمونه صفحه شروع ArcMap

از ArcToolbox -> جعبه ابزار چند بعدی -> ساخت لایه NetasterF Raster (شکل 2)

شکل 2: نمونه ArcToolbox از ArcMap

پرونده ورودی، متغیری که باید وارد شود و ابعاد X و Y داده ها را انتخاب کنید. در این مثال، متغیر وارد شده "precipitation" و بعد X "nlon" و بعد Y "nlat" است (شکل 3). ابعاد X و Y متغیرهای مختصات موجود در پرونده NetCDF هستند و معمولاً شناسایی آنها از منوی کشویی بسیار آسان است، به عنوان مثال، معمولاً چیزی مانند "طول جغرافیایی" و "عرض جغرافیایی" نامگذاری می شود.

شما می توانید نام Output Raster Layer را تغییر دهید، پیش فرض "precipitation_Layer 1" است

برای افزودن متغیر، روی "Ok" کلیک کنید و تصویری مانند شکل 4 نمایش داده شود

شکل 3: نمونه ساخت NetCDF Raster Layer در ArcMap

شکل 4: نمونه باران ماهانه TRMM سطح 3 در ArcMap نمایش داده می شود

بحث:
داده های NetCDF سازگار با CF با اطلاعات مربوط به georeferencing که به درستی منتقل می شوند، وارد می شوند. برای هیچ یک از داده های NetCDF سازگار با CF، ممکن است اطلاعات جغرافیایی وجود نداشته یا به درستی وارد نشود. شناسایی صحیح ابعاد در پرونده داده مهم است.

ابزار ArcGIS "Make netCDF Raster Layer" لازم است که داده ها در هر ابعاد مساوی باشند. بنابراین، داده های swath ماهواره ای (سطح 1 یا سطح 2) با استفاده از روش فوق نمی تواند وارد شود، در این صورت می توان از "ساخت NetCDF Feature Layer" استفاده کرد. برای اطلاعات بیشتر به دستور "نحوه وارد کردن داده Swath با فرمت NetCDF در ArcGIS" مراجعه کنید.

برخی از داده های ماهواره ای شامل بعد عمودی و / یا زمان هستند. این ابعاد را می توان در ArcGIS تعریف کرد. برای اطلاعات بیشتر به دستور "چگونه برای تعریف ابعاد عمودی و زمانی در ArcGIS" مراجعه کنید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools