Google Earth Engine چیست؟ :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




Google Earth Engine چیست؟


یکی از جدیدترین برنامه های ارائه شده توسط Google،محیط Google Earth Engine، یک پلت فرم پیشرفته پردازش زمین شناسی مبتنی بر فضای ابری است که عمدتاً برای تجزیه و تحلیل داده های زیست محیطی در مقیاس سیاره ای طراحی شده است. این مجموعه ای از کاتالوگ چند پتایی از تصاویر ماهواره ای و مجموعه داده های مکانی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا به کاربران امکان تجسم، دستکاری، ویرایش و ایجاد داده های مکانی را به روشی آسان و سریع ارائه دهند. این مجموعه طیف گسترده ای از ابزارهای دستکاری مکانی را در اختیار دانشمندان، محققان و توسعه دهندگان قرار می دهد تا تغییرات، روند نقشه ها و تعیین اختلافات در سطح زمین را تشخیص دهند.


توانایی تجزیه و تحلیل و دستکاری داده ها با توجه به نیاز کاربران، این برنامه را از سنتی Google Earth متمایز می کند.


فروشگاه های Earth Engine، بیش از سی سال تصاویر تاریخی و مجموعه داده های علمی، روزانه و به روز می شوند. آنها را سازماندهی می کند و آنها را برای کاربران عمومی و همچنین سیستم های تجاری یا اداری در دسترس قرار می دهد.



سایر قابلیت ها عبارتند از:

  • ادغام با پایتون و جاوا اسکریپت از طریق API آن. API های JavaScript و Python (میزبان در GitHub) برای درخواست به سرورهای Earth Engine. این اسناد بر JavaScript تمرکز می کنند. (راهنما را برای Javascript API شروع کنید). برای Python، به راهنمای نصب Python و نمونه های Python در مخزن Earth Engine GitHub مراجعه کنید.
  • از ویرایشگر کد مبتنی بر وب برای توسعه سریع الگوریتم تعاملی و دسترسی سریع به Petabytes از داده ها استفاده کنید. ویرایشگر کد: یک محیط توسعه یکپارچه آنلاین (IDE) برای نمونه سازی سریع و تجسم تجزیه و تحلیل های پیچیده فضایی با استفاده از Javascript API. اسناد ویرایشگر Code را خارج کنید.

برای کار با برنامه لازم است که به عنوان کاربر ثبت نام کنید، برای این کار باید بر روی دکمه "ثبت نام" کلیک کنید.



پس از اتمام ثبت نام شما می توانید به سکویی دسترسی داشته باشید و شروع به کاوش در مورد قابلیت های آن می کنید. به عنوان مثال بارگذاری انواع مختلفی از تصاویر ماهواره ای که قبلاً پردازش شده اند.



یکی از "اسکریپت ها" را که قبلاً در سیستم عامل بارگذاری شده است، انتخاب کنید، به عنوان مثال، تفاوت عادی، در پنجره "اسکریپت جدید" ظاهر می شود و اگر دکمه "Run" را فشار دهید، تصویر جدید در خروجی نمایش داده می شود.



با استفاده از دکمه GetLink، این پلتفرم پیوندی را ایجاد می کند که می توان با استفاده از برگه مرورگر دیگر کپی و به آن دسترسی پیدا کرد. این به کاربر تعامل بهتری با داده های تازه ایجاد شده در بهبود تجسم داده ها ارائه می دهد.



یکی از بهترین قابلیت های این پلتفرم این است که می توانید از مجموعه داده های مختلفی استفاده کنید. در میان آنها می توانید تصاویر ماهواره ای، ژئوفیزیکی و هواشناسی و همچنین داده های جمعیتی و غیره را پیدا کنید. حتی می توانید داده های شایع و برداری را بارگیری و تجسم کنید.



در صورت دسترسی به کاتالوگ داده های عمومی، می توانید مجموعه داده های Google Earth Engine (کاتالوگ داده) را مرور کنید و می توانید آنها را در فضای کار نشان دهید:




در اینجا می توانید انواع مختلفی از داده ها را جستجو و بارگیری کنید.


برای بارگذاری داده ها از گزینه Add data استفاده کنید. در این مثال داده SRTM را بارگذاری کردیم.


برای افزودن و انجام تجزیه و تحلیل بر روی داده هایی که تازه بارگذاری کرده اید، از گزینه Add computation استفاده کنید. برای این مثال ما افکت Hillshade را برای داده های DEM نمایش داده ایم.




بار دیگر، این نوع ابزار نشان دهنده مطلوبیت سیستم عامل های توسعه وب، ادغام آسان داده های برداری و رستری و همچنین امکان توسعه و اجرای انواع مختلف الگوریتم ها و تجزیه و تحلیل است. همچنین امکان تعامل زنده با داده های پردازش شده را فراهم می آورد، که می تواند در یک بیننده نقشه برداری پویا تجسم یابد.


ورود به Google Earth Engine

توجه: ممکن است به آی پی دیگر کشورها برای کار با این سامانه نیاز باشد












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools