بیش از 130 کیلومتر از رودخانه‌های استان همدان لایروبی شد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




بیش از 130 کیلومتر از رودخانه‌های استان همدان لایروبی شد

به‌منظور کاهش احتمالی خسارات ناشی از سیل؛

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای همدان گفت: بیش از 130 کیلومتر از طول رودخانه‌های استان با هدف کاهش احتمالی خسارات ناشی از سیل لایروبی شد. "منصور ستوده" افزود: نیروهای پیمانکار در نقاط مختلف استان در حال انجام فعالیت بوده و در مجموع تاکنون بیش از 130 کیلومتر از نقاط اولویت‌دار رودخانه‌های سطح استان لایروبی شده است.

وی افزود: پس از مطالعه مشاور و هماهنگی‌های لازم با مدیران ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه، بازدیدهای میدانی و استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاران روستاها، ابتدا نقاط اولویت‌دار شناسایی و عملیات اجرایی لایروبی انجام شده است.

ستوده با تأکید بر اینکه لایروبی رودخانه‌ها در تمامی شهرستان‌ها آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر آزادسازی و لایروبی رودخانه‌های ده‌پیاز، امزاجرد، گراچاقه، عباس آباد، فرهنگیان، بهرام آباد، آبشینه و چشین در شهرستان همدان انجام و یک بند غیرقانونی در روستای محمدیه همدان، رفع‌تصرف شده است.

وی با اشاره به لایروبی رودخانه‌های شهرستان کبودراهنگ، ادامه داد: لایروبی رودخانه تاسران، شور و رودخانه روستای باباخنجر در شهرستان کبودراهنگ صورت گرفته و دایک حفاظتی در اطراف برخی از روستاها ایجاد شده تا سیلاب را عبور دهند. در شهرستان بهار نیز لایروبی و آزادسازی رودخانه صالح آباد، روستای دستجرد، پاکسازی و آزادسازی رودخانه قوری چای از ضایعات سفال انجام گرفته است.

ستوده با اشاره به لایروبی رودخانه حرم‌آباد شهرستان ملایر، یادآور شد: لایروبی و احداث دایک در رودخانه شوشاب ملایر، لایروبی و آزادسازی ۶۰۰ متر از رودخانه در اسلامشهر آق‌گل، لایروبی و آزادسازی رودخانه مجاور شهر جوکار و نیز لایروبی و آزادسازی رودخانه زیرآبیه از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه‌ای بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اظهار کرد: در شهرستان نهاوند نیز آزادسازی و لایروبی دو کیلومتر از رودخانه فارسبان، آزادسازی و ساماندهی تصرف بخشی از رودخانه گاماسیاب، آزادسازی رودخانه دِه‌بوره و آزادسازی رودخانه روستای جهان آباد و آورزمان به طول ۶۰۰ متر، لایروبی مسیر رودخانه شهرک شهید حیدری نهاوند، لایروبی رودخانه روستای چولک به طول 1.5 کیلومتر، لایروبی رودخانه روستای ده‍فول، لایروبی رودخانه روستای وهمان به طول ۱.۷ کیلومتر، لایروبی رودخانه روستای عسگرآباد و لیلان به طول سه کیلومتر و همچنین لایروبی رودخانه دو روستای فیازمان و بابارستم به طول سه کیلومتر انجام شده است.

ستوده اظهار کرد: در شهرستان رزن نیز آزادسازی ۵۰۰ متر از رودخانه کلکبود رزن و لایروبی و پاکسازی رودخانه‌های حاشیه قروه‌درجزین صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد رودخانه پیرسلمان لایروبی شده است، خاطرنشان کرد: احداث دایک حفاظتی در شمال قادرآباد، لایروبی پل دولت آباد، لایروبی رودخانه دهبوران، لایروبی و آزادسازی رودخانه شهاب و آجین در اطراف دولت آباد انجام شده است.

ستوده ادامه داد: لایروبی و ساماندهی مسیل‌های عبوری روستای جهان آباد، آزادسازی رودخانه روستای قشلاق به طول ۴۰۰ متر، لایروبی قره‌چای و ایجاد کانال در امامزاده پیرنهان به طول ۱.۸ کیلومتر انجام شد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به انجام مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه‌های استان، تأکید کرد: طول رودخانه‌های اصلی استان ۱۱۰۰ کیلومتر است که ۹۰ درصد مطالعات حد و بستر آنها انجام شده است.

وی افزود: در شهرستان همدان مطالعات سراسری تعیین حد بستر و حریم ۳۵۵ کیلومتر از رودخانه‌های حوضه آبریز همدان از جمله عباس‌آباد، دیوین، چشین، حیدره، امامزاده کوه، یلفان، قره‌آقاج، قره‌چای و قروه انجام شده، همچنین قرارداد دیگری برای مطالعات ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه‌های یلفان، سیاه کمر، حاج آباد، بهادربیگ و دره گرگ امضا شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اظهار کرد: در راستای حفاظت از رودخانه‌ها و رفع تصرفات و جلوگیری از برداشت شن و ماسه پنج اکیپ گشت و بازرسی در استان ایجاد شده است.

وی از وجود ۱۷۴ پرونده تصرف حریم رودخانه‌های استان در دادگاه خبر داد و گفت: ۲۲۱ پرونده رفع تصرفات در استان وجود داشت که رأی صادر شده است و ۸۴ هزار و ۸۰۰ متر از رودخانه‌های استان رفع‌تصرف شد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools