مدل واسط Catchment Simulation Solutions نمونه پروژه اول :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مدل واسط Catchment Simulation Solutions نمونه پروژه اول


Solutions Simulation Solutions خدمات مشاوره مهندسی در زمینه آب را با تمرکز ویژه بر مدل سازی هیدرولوژیکی و هیدرولیکی ارائه می دهد.

شرکت سازنده، همچنین چندین محصول نرم افزاری را در این زمینه توسعه داده است، از جمله محصولات پرچمدار CatchmentSIM برای نقشه برداری از زیرشاخه ها و ایجاد مدلهای هیدرولوژیکی است. آنها همچنین طراحی انژکتور طوفان را برای خودکارسازی مدل سازی رواناب بارش باران طوفان را طراحی کرده اند. سرانجام، TRIM، یک مدیر شبیه سازی کامل برای TUFLOW توسعه داده شده است.

CSS در مجموعه کاملی از رشته های مرتبط با سیل، تخصص قابل توجهی دارد. آنها در تلاش هستن تا به مشتریان خود دسترسی به جدیدترین نرم افزارهای موجود، سیستم ها و ابزارهای مدل سازی برای بهبود کارآیی و ارائه نتایج نوآورانه و به موقع داشته باشند. ما با طیف وسیعی از نرم افزارهای هیدرولیک 1، 2 و 3 بعدی، نرم افزار هیدرولوژیکی توده ای و توزیع شده و نرم افزار GIS آشنا هستند. این شامل موارد زیر است:



نمونه مطالعه سیل Campbelltown

CSS توسط شورای شهر Campbelltown درگیر شد تا یک مطالعه دقیق درباره سیل را برای محل Campbelltown تهیه کند. هدف از مطالعه سیل تعیین رفتار سیلاب برای شرایط موجود و آینده است. مطابق با الزامات دفترچه راهنمای توسعه سیلاب های دولت (NSW (2005، هر دو جریان اصلی و سیل های زمینی باید به عنوان بخشی از مطالعه در نظر گرفته شوند.

 

منطقه Campbelltown شامل حومه های Campbelltown ،Bradbury و Leumeah است و مساحت تقریبی 10 کیلومتر مربع در جنوب غربی سیدنی را اشغال می کند. منطقه مورد مطالعه بسیار شهرنشینی است و دارای مسیرهای طبیعی آبی، کانالهای زهکشی بتونی و لوله و زهکشی زیرسطحی است. تعدادی از انسدادهای قابل توجه جریان نیز در منطقه مورد مطالعه، از جمله خط اصلی راه آهن جنوب واقع شده است.


حرکت آب های سیلاب در سراسر منطقه مورد مطالعه با استفاده از یک مدل هیدرولیکی TUFLOW دو بعدی تعریف شد. مدل TUFLOW از یک شبکه 2 متری بهره می برد و در کل منطقه مورد مطالعه 10 کیلومتر مربع گسترش می یابد. مدل TUFLOW همچنین انسدادهای عمده جریان شهری (به عنوان مثال، ساختمانها، حاشیه ها)، و همچنین بیش از 3000 لوله زیر آب و بیش از 3000 گودال را در بر گرفته است. روابط ظرفیت ورودی منحصر به فرد برای پاسخگویی به ظرفیت ورودی متفاوت از هر نوع گودال طوفان ایجاد شده است.

از مدل TUFLOW برای شبیه سازی رفتار سیل برای طیف وسیعی از طوفان ها استفاده شده است. کتابخانه کامل سطوح سیلاب مورد بررسی قرار گرفت تا حداکثر سطح سیلاب در هر سلول از شبکه 2 متری از طیف کامل مدت طوفان شبیه سازی استخراج شود. این تضمین می کند که شرایط سیل "بدترین حالت" در کلیه بخش های منطقه مورد مطالعه اندازه گیری شود (به عنوان مثال، اطمینان حاصل کرد که هم جریان اصلی و هم سیل های زمینی به حساب می آیند).


علاوه بر شبیه سازی رفتار سیل برای شرایط موجود، شبیه سازی های اضافی برای شرایط آینده انجام شد. سناریوی آینده باعث افزایش رواناب و همچنین پر کردن همه مناطق بالقوه قابل توسعه بالاتر از سیل 100 ساله سیل ARI شده است. این امر تأیید تأثیر تجمعی پرکننده آینده بر رفتار سیل و همچنین تعریف مناطقی را که باید برای انتقال آینده جریان سیل حفظ شود، تأیید می کند.














نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools