870 میلیون متر مکعب آب در 19 سد استان خراسان رضوی ذخیره شد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




870 میلیون متر مکعب آب در 19 سد استان خراسان رضوی ذخیره شد

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر 869.86 میلیون متر مکعب آب در 19 سد استان ذخیره شده است. "ادریس قائمی" اظهار کرد: مجموع ظرفیت 19 سد بزرگ استان در تراز نرمال حدود یک میلیارد و 572 میلیون متر مکعب و حجم آب قابل تنظیم این سدها به‌صورت سالیانه نیز 910.32 میلیون متر مکعب است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به افزایش ذخیره‌سازی 599.43 میلیون متر مکعب نسبت به سال قبل، اظهار کرد: در حال حاضر 869.86 میلیون متر مکعب آب در این 19 سد استان ذخیره شده که این رقم در سال گذشته 599.43 میلیون متر مکعب بوده است.

قائمی خاطرنشان کرد: در سال جاری 55 درصد از حجم مخازن سدهای استان پر شده و در سال گذشته در مدت مشابه این رقم 38 درصد بوده، یعنی چیزی حدود 17 درصد نسبت به سال گذشته افزایش آبگیری داشتیم.

وی با بیان اینکه از تعداد این 19 سد 6 مورد آن لبریز شده و 5 مورد هم در آستانه سرریز شدن است، گفت: سدهایی مانند کارده و یعقوبی به‌رغم بارندگی‌ها به‌دلیل شرایط موجود، لبریز نشده و هنوز تا ظرفیت حداکثری فاصله دارد.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه تاکنون 41 درصد از ظرفیت سد کارده پر شده است، افزود: از ظرفیت موجود سد دوستی 54 درصد، سد بار 59 درصد، سد ارداک 94 درصد، طرق 79 درصد، سد تبارک 34 درصد و یعقوبی 36 درصد پر شده است.

وی عنوان کرد: سد دولت آباد با حجم 1.2 درصد، سد کمایستان با حجم یک میلیون 470 متر مکعب، سد فریمان با حجم 3.8 درصد، سد سده خواف 9 میلیون و 600 متر مکعب و سد زاوین نیز با حجم 9 میلیون 600 متر معکب، سدهای پر آب استان به‌شمار می‌آیند.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: سد چهچهه، قره تیکان و چالیدره نیز در حال پر شدن است. ظرفیت پرشده سد دوستی تاکنون 650.23 میلیون متر مکعب است، در حالی‌که سال گذشته این رقم 449.83 میلیون متر مکعب بوده است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools