نمونه مثال روش Recession Constants :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




نمونه مثال روش Recession Constants


با استفاده از داده های زیر،Recession Constants آب زیرزمینی را به دست آورید. جدول زیر ساختار یک هیدروگراف کل جریان را نشان می دهد.

با فرض اینکه حوضه به عنوان یک مخزن خطی پاسخ می دهد، هیدروگراف به شرح زیر است:



k که Recession Constants سیستم است. مشاهده کنید که این معادله در دامنه نیمه ورود به صورت خطی است:




بنابراین، Recession Constants ممکن است به عنوان منفی شیب حداقل مربعات متناسب با جفت (t-to)lnQ(t)تخمین زده شود. این کار در زیر انجام می شود.



از آنجا که چندین حوضچه مجزا در یک حوضه وجود دارد، ساختار Recession Constants هیدروگراف شامل سهم کلیه آن ها است. بنابراین، روش ذکر شده در بالا می تواند به صورت متوالی برای به دست آوردن Recession Constants مربوطه برای هر یک از اجزا (به عنوان مثال، ذخیره آبهای زیرزمینی، ذخیره زیرسطحی) استفاده شود. همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، وجود اجزا مختلف در حوزه نیمه ورود به راحتی قابل مشاهده است.


در نمودار زیر مشاهده کنید که کمترین سرعت Recession Constants در زمان t = 13 ساعت شروع می شود. بنابراین ، ما می توانیم از داده های جریان برای t > 13 ساعت برای تخمین Recession Constants آب زیرزمینی استفاده کنیم. با استفاده از حداقل مربعات ((t-to), lnQ(t)) و t > 13 ساعت، Recession Constants به صورت k = 0.249 بدست می آید.













نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools