سیل سیستان به تالاب بین‌المللی هامون هدایت شد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




سیل سیستان به تالاب بین‌المللی هامون هدایت شد

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان، از هدایت سیلاب‌های فصلی رودخانه هیرمند به تالاب بین‌المللی هامون با بکارگیری بیش از ٨٠ دستگاه ماشین آلات سبگ و سنگین خبر داد. "محمد دلمرادی" با بیان اینکه بارندگی‌های چند روز گذشته در کشور افغانستان و حوضه آبریز هیرمند باعث افزایش آب ورودی و جاری شدن سیلاب در منطقه سیستان شده است، افزود: درحال حاضر تمامی تمهیدات لازم برای مهار و کنترل این سیلاب و هدایت آن به سمت دریاچه هامون با جدیت و کار شبانه‌روزی ادامه دارد.


وی با اشاره به اینکه بعد از سیلاب سال 1398 سیستان، سه میلیون مترمکعب لایروبی و ترمیم نقاط آسیب‌پذیر رودخانه‌ها و مسیل‌های جریان آب به سمت تالاب هامون و همچنین ایمن‌سازی و افزایش ارتفاع دایک‌های رودخانه سیستان انجام شد، ادامه داد: در این مدت خاکبرداری و لایروبی در مناطق لورگ باغ، فیروزه‌ای، ارباب، هراتی، واجوشک و دیگر نقاط مشخص شده از سوی ستاد بحران استان توسط ٨٠ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین انجام شد که با ورود سیلاب از اسفند سال قبل ماشین آلات مجدداً در نقاط آسیب‌پذیر مستقر شده و در حال انجام کار در مناطق مختلف منطقه سیستان هستند.


سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: دریافت بیش از 30 تا 35 درصدی سیلاب سال جاری نسبت به سال آبی گذشته باعث شده سیلاب بدون ایجاد خسارت به سکونتگاه‌ها و زمین‌های کشاورزی به تالاب بین‌المللی هامون هدایت و یا ذخیره‌سازی شود.


دلمرادی اضافه کرد: درحال‌حاضر بخشی از این سیلاب برای مصرف آب شرب در مخازن چاه نیمه ذخیره و بخش دیگر در انهار سنتی و شبکه مدرن برای مصارف کشاورزی در جریان است.


سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در پایان اظهار داشت: نیروهای عملیاتی این شرکت با تمام توان اجرایی به‌طورشبانه‌روزی در منطقه مستقر و در حال مرمت نقاط آسیب دیده هستند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools