تبدیل مقیاس پذیر - بردار در نرم افزار SMS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




تبدیل مقیاس پذیر - بردار در نرم افزار SMS


مجموعه داده ها در پنرم افزار SMS به صورت داده های مقیاس پذیر یا بردار ارائه می شوند. علاوه بر این، اس ام اس به شما امکان می دهد با استفاده از دستور منو کلیک راست یا جعبه ابزار Dataset، مجموعه داده ها را بین مقیاس و وکتور تبدیل کنید.

در Project Explorer، نماد کنار مجموعه داده نشان می دهد که آیا این یک مقیاس سنج یا یک مجموعه داده برداری است. در نرم افزار SMS، مجموعه داده های مقیاس معمولاً نشان دهنده ارتفاع، عمق و بزرگی سطح آب هستند. مجموعه داده های برداری به طور معمول نشان دهنده سرعت جریان و تراز مشاهده شده در منطقه هستند.


هنگام تبدیل دیتابیس مقیاس پذیر به یک مجموعه داده بردار، به دو مجموعه داده مقیاس نیاز است. مجموعه داده های مقیاس یا داده های بزرگی و جهت یا اجزای x و y هستند. هنگام تبدیل داده های برداری به داده های مقیاس، نتیجه یک یا چند مجموعه داده خواهد بود.


برای تبدیل یک مجموعه داده برداری به مجموعه داده های مقیاس، موارد زیر را انجام دهید:


بر روی مجموعه داده های بردار مورد نظر در Project Explorer کلیک راست کنید.

وکتور را به Scalars انتخاب کنید.

پس از نمایش پنجره، گزینه هایی برای مشخصات اندازه یا جهت یا مؤلفه های x و y برای مجموعه داده های مقیاس موجود در دسترس است.


برای تبدیل مجموعه داده های مقیاس به مجموعه داده های بردار، موارد زیر را انجام دهید:


دو مجموعه داده مقیاس پذیر را انتخاب کنید: یا بزرگی و جهت یا اجزای x و y.

راست کلیک کرده و Scalars to Vectors را انتخاب کنید.

در پنجره ای که ظاهر می شود، تأیید کنید که مؤلفه ها به درستی اختصاص داده شده اند.

توجه داشته باشید که اگر فقط یک مجموعه داده مقیاس پذیر باشد، پنجره دیگری ظاهر خواهد شد که از شما می خواهد مجموعه داده دوم مقیاس را انتخاب کنید.



تبدیل مجموعه داده با جعبه ابزار Dataset

همچنین می توان از جعبه ابزار Dataset برای تبدیل مجموعه داده های مقیاس به داده های بردار یا مجموعه داده های وکتور به مجموعه داده های مقیاس استفاده کرد. برای انجام این:


برای فعال کردن آن روی دیتابیس موجود در Project Explorer کلیک کنید.

داده را انتخاب کنید جعبه ابزار Dataset ... این جعبه ابزار Dataset را ایجاد می کند که گزینه هایی در رابطه با تغییر مجموعه داده در دسترس قرار می گیرد.

به بخش Tools از کادر گفتگو بروید و Scalar to Vector یا وکتور به Scalar را انتخاب کنید.

برای ابزار Scalar to Vector، مؤلفه های مجموعه داده را برای استفاده انتخاب کنید.

برای ابزار Vector to Scalar، اگر می خواهید مجموعه داده از نظر اندازه و سرعت یا مؤلفه های x و y در بخش Options از پنجره باشد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools