بارندگی‌های کشور در محدوده 305 میلی‌متر :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




بارندگی‌های کشور در محدوده 305 میلی‌متر

"مرزی شرق" و "دریاچه ارومیه"؛ پربارش‌ترین و کم‌بارش‌ترین حوضه‌های آبریز کشور

میزان بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری(ابتدای مهرماه) تا 19 خرداد به 305.4 میلی‌متر رسیده که این رقم در مقایسه با بارش‌های مدت مشابه سال گذشته کاهش 8 درصدی و در مقایسه با میانگین 51 ساله افزایش 30 درصدی داشته است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، از ابتدای مهر 98 تا روز دوشنبه 19 خرداد 99، میزان متوسط بارش‌ها در حوضه دریای خزر 427.3 میلی‌متر، خلیج فارس و دریای عمان 440.7 میلی‌متر، دریاچه ارومیه 344.5 میلی‌متر، فلات مرکزی 228.3 میلی‌متر، مرزی شرق 146.6 میلی‌متر و قره قوم 286.8 میلی‌متر بوده است که در مجموع نسبت به متوسط 331.9 میلی‌متری مدت مشابه سال گذشته در کل کشور کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی 98 تاکنون اگر چه نسبت به مدت مشابه گذشته 8 درصد کاهش نشان می‌دهد، اما نسبت به میانگین بارش 11 ساله(219.3 میلی‌متر)، 39 درصد و متوسط 51 ساله(235.8 میلی‌متر)، 30 درصد رشد دارد.

این گزارش حاکی است، بیشترین میزان کاهش بارش از ابتدای سال آبی جاری تاکنون با 29 درصد مربوط به حوضه دریاچه ارومیه و عمده افزایش بارش هم با 30 درصد رشد مربوط به حوضه مرزی شرق است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools