با ابزرا موبایل مدیریت آب را بهبود بخشید :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




با ابزرا موبایل مدیریت آب را بهبود بخشید


مساله  و راه حل عملیات

هر ابزار آب اهمیت این مسئله را می داند که دارایی های آنها در کجا قرار دارد و در چه شرایطی قرار دارد. مکان های دارایی با دقت بالا را جمع آوری، به سرعت بازرسی های لازم را انجام داده و فعالیت های عملیاتی را با استفاده از موجودی درست و مبتنی بر مکان Esri مستقر کنید. دقت و کامل بودن داده های سیستم را بهبود بخشید، در جمع آوری داده های بازرسی کارآمدتر باشید و بتوانید سریع تر به مسائل سیستم پاسخ دهید. با استفاده از راه حل موجودی و عملیات، می توانید:

  • بدانید که تمام دارایی های شما در کجا قرار دارد و عملکرد آنها چگونه است
  • با دستیابی به دارایی های روزانه، بهره وری خود را در این زمینه افزایش دهید
  • با درک عملکرد دارایی خود، ریسک را به حداقل برسانید و سرمایه خود را به حداکثر برسانید


مخزن دارایی خود را بسازید و بهبود دهید

به سرعت مکان را ضبط کرده و اطلاعات مربوط به دارایی های خود را به آنها اختصاص دهید. برای دقت بیشتر دستگاه های تلفن همراه خود را به گیرنده های بلوتوث وصل کنید.


آبرسان

دقت و کامل بودن موجودی دارایی را افزایش دهید


شیر فلکه

عملکرد دارایی را ارزیابی کنید


اندازه گیر

ریسک عدم دارایی را کاهش دهید


جریان برگشتی

الزامات رعایت کیفیت آب را رعایت کنید


درخواست تغییر نقشه

اطلاعات دارایی را به سرعت به روز کنید


گردش کار یکپارچه برای عملیات میدانی کارآمد

کارهای خود را برای گردش های کاری خاص در زمینه آب اختصاص دهید، حرکت کنید، جمع کنید، پیگیری و تحلیل کنید. با استفاده از تنظیمات صنعت Collector برای ArcGIS می توانید سریعاً راه حل های پشتیبانی شده را برای فعالیت های میدانی مشترک پیاده سازی کنید.


بازرسی های هیدرانت

بازرسی های تعمیر و نگهداری هیدرانت آتش نشانی برنامه ریزی شده یا موقت.


بازرسی های برگشتی

چرخه بازرسی خود را آویزان کنید و بازرسی های جریان برگشت را ثبت کنید.


نشت آب را جمع کنید

محل و شدت نشت در شبکه آب را ضبط کنید.


مدیریت دریچ

دریچه خود را که فعالیت های برنامه ای را در این زمینه انجام می دهد، مدیریت کنید.


بازرسی جریان

بازرسی ها را به یک ایستگاه یا خدمه تغییر دهید و بازرسی های میدانی انجام دهید.


بازرسی های کیفیت آب

سریعاً اطلاعات مربوط به کیفیت آب را برای یک موقعیت بررسی کنید.


مطالعه موردی

راه حل موبایلی باعث افزایش 65 درصدی بهره وری از سوپاپ می شود

از ابتدای تأسیس در سال 1960، اداره آب هنری شهرستان هنری متعهد شده است که یک سیستم تأمین آب کارآمد را تأمین و محافظت کند. دائماً در تلاش برای پیشرفت، مقامات راه حل های ArcGIS را برای حفظ سیستم و خدمات بهتر به مشتریان پیاده سازی می کردند. با وجود بیش از 21،000 دریچه برای بازرسی، برنامه تعمیر و نگهداری Valve اولین منطقه ای بود که از استفاده از نرم افزار Esri بهره‌مند شد.


چالش

در شروع هر روز، سرپرست تعمیرات دریچه از محل کار روزانه برای بازرسی نقشه برداری می کند. خدمه به محل سفر کرده و برای هر دریچه ای که مورد بازرسی قرار گرفت، یک فرم کاغذی با 22 زمینه را تکمیل کردند. پس از اتمام، آنها به مطب بازگشتند و به صورت دستی اطلاعات را در یک بانک اطلاعاتی وارد کردند. برای ردیابی مجموع مبالغ ماهانه، هر فرم باید با دست شمارش شود. با توجه به تعداد زیادی دریچه آب درون خطی که به طور مرتب نیاز به بازرسی دارند، به یک فرآیند جدید و کارآمدتر که باعث بهینه سازی جریان کار میدانی می شود، نیاز بود.


راه حل

با استفاده از راه حل Valve Esri، نخستین راه حل موبایل ArcGIS برای کمک به تیم نگهداری شیر مستقر شد. تیم سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) چند تنظیم در راه حل ایجاد کرده و کلکسیونر نقشه وب ArcGIS را در حساب سازمانی ArcGIS Online موجود HCWA مستقر کرده است. نقشه وب از ترکیبی از لایه های ویژگی ArcGIS Online و لایه های قابلیت ایمن در سرور ArcGIS استفاده کرده است. تنها در طی چند ساعت، تکنسین ها از ابزار جدید موبایل بسیار خوبی برای استفاده آسان در تبلت های اندرویدی خود استفاده کردند. راه حل همراه با جمع آوری برای کارمندان میدانی و داشبورد عملیات ArcGIS برای کارمندان دفتر. این تکنسین ها می توانند ببینند که کدام بازرسی ها به اتمام رسیده است و هنوز هم به آنها احتیاج دارد و همچنین دریچه هایی که نیاز به تعمیر دارند. آنها همچنین می توانند به صورت آفلاین کار کنند و نیاز به یک نقطه مشخص موبایل یا اتصال به اینترنت را از بین ببرند. علاوه بر این، راه حل جدید به کارگران این امکان را می دهد که تصاویر را با داده های سوپاپ بارگذاری کنند، و نشان می دهد که در صورت نیاز به چه تعمیراتی وجود دارد. داشبورد عملیات باعث افزایش کارآیی در بررسی بار کار، برنامه ریزی آینده و تجزیه و تحلیل هزینه ها می شود.


نتایج

استقرار سکوی ArcGIS و اجرای راهکار ورزش Valve Esri و Dashboard Operations، بهره وری را به شدت افزایش داده است. تکنسین ها دیگر مجبور نیستند همه چیز را روی کاغذ بنویسند و اطلاعات را به صورت دستی در یک پایگاه داده وارد کنند. کارمندان یک بار داده ها را در رایانه های لوحی خود وارد می کنند و بازرسی ها با سرعت بسیار سریع تکمیل می شوند. کارمندان همچنین می توانند کل منطقه بازرسی خود را به جای اینکه به کاغذ چاپی فقط در یک مکان نگاه کنند، مشاهده کنند. با گذشت زمان، آنها می توانند تعمیر و نگهداری اضافی را در طول روز انجام دهند. جمع آوری داده ها نیز بسیار بهبود یافته است. عملیات داشبورد به کارمندان این امکان را داده است تا دریچه تمرین پیشرفته را تجسم کنند، برای گزارش گیری و شمارش شیرهای مورد نیاز برای تعمیر، شمارش کنند. از مزایای دیگر سهولت استفاده و امکان استفاده مجدد از راه حل Valve Exercising با پیکربندی آن برای گردش های اضافی می باشد. از زمان راه حل راه حل، بیش از 1400 سوپاپ دیگر نسبت به مدت مشابه سال قبل مورد بازرسی قرار گرفته اند، در نتیجه افزایش 65 درصدی تعداد سوپاپ های مورد استفاده و افزایش بهره وری کلی، از 10 تا 17 درصد افزایش یافته است. استفاده از ArcGIS و ArcGIS برای محلول های آب، تفاوت زیادی را در بهره وری از تضمین سیستم آب سالم برای مشتریان اداره منابع آبی هنری کانتی ایجاد کرده است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools