SDG6 - برنامه مهم سازمان جهانی آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




SDG6 - برنامه مهم سازمان جهانی آب


با وجود پیشرفت، میلیاردها نفر هنوز فاقد امکانات ایمن آب، بهداشت و شستشوی دست هستند. داده ها حاکی از آن است که دستیابی به دسترسی جهانی به حتی سرویس های بهداشتی تا سال 2030 نیاز به دو برابر شدن نرخ سالانه فعلی پیشرفت دارد. استفاده و مدیریت کارآمدتر آب برای تأمین نیاز روزافزون آب، تهدیدهای مربوط به امنیت آب و افزایش فرکانس و شدت خشکسالی و سیل ناشی از تغییرات آب و هوایی بسیار مهم است. از زمان نگارش، بعید است که اکثر کشورها تا سال 2030 به اجرای کامل مدیریت یکپارچه منابع آب برسند.


در سطح جهانی، نسبت جمعیتی که از خدمات آب آشامیدنی با ایمن برخوردار هستند، بین سالهای 2000 تا 2015 از 61 به 71 درصد افزایش یافته و در سال 2017 بدون تغییر باقی مانده است. 19 درصد دیگر از جمعیت جهانی از خدمات اساسی آب آشامیدنی استفاده می کنند. این بدان معنی است که 785 میلیون نفر هنوز فاقد یک سرویس اساسی برای آب آشامیدنی هستند.


جمعیت جهانی با استفاده از خدمات بهداشتی با ایمن مدیریت شده از 28 درصد در سال 2000 به 43 درصد در سال 2015 و به 45 درصد در سال 2017 افزایش یافته است که بیشترین افزایش در آمریکای لاتین و کارائیب، زیر صحرای آفریقا و شرق و جنوب رخ داده است. آسیای شرقی. بین سال های 2000 و 2017، نسبت فاقد خدمات بهداشتی اولیه از 44 به 27 درصد کاهش یافته است، با این حال 701 میلیون نفر هنوز هم در سال 2017 عمل دفع مدفوع را انجام داده اند.


در سال 2017، حدود 60 درصد از مردم در سراسر جهان و تنها 38 درصد در کشورهای حداقل توسعه یافته دارای یک مرکز اصلی شستشوی دست با آب و صابون در خانه بودند و تخمین زده می شود 3 میلیارد نفر بدون امکانات اصلی شستشوی دست در خانه باشند.


در سال 2016، یک سوم از مدارس ابتدایی فاقد آب آشامیدنی اساسی، سرویس بهداشتی و بهداشت بودند و بر آموزش میلیون ها کودک مدرسه تأثیر می گذارد، اما به ویژه دخترانی که قاعدگی را مدیریت می کنند، و یکی از چهار مرکز بهداشتی و درمانی در سراسر جهان فاقد خدمات اساسی در آب هستند و بیشتر از این تأثیر می گذارد.


تقریباً یک سوم کشورها دارای سطح متوسط ​​یا زیاد استرس آب هستند. تقریباً تمام کشورهایی که استرس آب زیادی را ثبت کرده اند در شمال آفریقا و آسیای غربی یا در آسیای مرکزی و جنوبی قرار دارند و این میزان نشان دهنده مشکلات جدی آب در تأمین آب شیرین، حداقل در بخش هایی از سال است.


از 172 کشور، 80 درصد از اجرای کم مصرف متوسط ​​یا بهتر مدیریت منابع آب یکپارچه برخوردار هستند. اما بعید است 60 درصد کشورها تا سال 2030 به هدف اجرای کامل برسند.


برای اطمینان از عملیاتی شدن همکاری در کلیه حوضه های فرامرزی، تلاش قابل توجهی لازم است. براساس داده های 67 از 153 کشوری که دارای آب های مرزی هستند، میانگین درصد حوضه های ملی فرامرزی تحت پوشش یک برنامه عملیاتی در دوره 2017-2018 سال 59 درصد بوده است، تنها 17 کشور اعلام کرده اند که تمام حوضه های فرامرزی آنها تحت پوشش چنین مواردی قرار گرفته است.


به دنبال چندین سال افزایش مداوم و پس از رسیدن به 9 میلیارد دلار در سال 2016 ، پرداخت های ODA به بخش آب از سال 2016 تا 2017 با 2 درصد کاهش یافته است. تمرکز مجدد اهدا کنندگان در بخش.


منبع: گزارش دبیر کل، نسخه ویژه: پیشرفت به سمت اهداف توسعه پایدار












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools