عیب یابی TOPAZ و TauDEM در WMS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




عیب یابی TOPAZ و TauDEM در WMS


هر دو TOPAZ و TauDEM محاسبه جریان حوضه و انباشت را برای توصیف حوضه آسانتر می کنند. یکی از این دو برنامه به طور معمول در فرآیند تعیین آبخیزداری استفاده می شود. در طی این فرایند، امری عادی نیست که به بعضی از موارد بپردازیم. در زیر برخی از مسائل متداول و چگونگی حل آنها وجود دارد.


عدم وجود DEM

داده های DEM برای اجرای TOPAZ یا TauDEM لازم است. DEM را می توان از یک پرونده وارد کرد یا از یک سرویس وب بارگیری کرد. اگر خطایی را بیان کنید که هیچ DEM پس از وارد کردن داده های DEM وجود ندارد، این به طور معمول به این دلیل است که DEM به درستی وارد نشده است.

غالباً DEM به عنوان یک پرونده شایع وارد شده است و در ماژول داده GIS قرار دارد. برای استفاده از TOPAZ یا TauDEM به عنوان DEM، باید با استفاده از Convert to | از یک رستر به DEM تبدیل شود. دستور راست کلیک بر روی ماژول GIS.


عدم وجود داده کافی

برای این که TOPAZ یا TauDEM به درستی کار کنند، به DEM نیاز است که داده های کافی برای کار با آن را دارد. هنگام کار بر روی مدل سازی مناطق بسیار کوچک، ممکن است TOPAZ یا TauDEM در اجرای صحیح عمل نکنند، زیرا داده های کافی برای تکمیل فرایند در دسترس نیست.

برای رفع این مشکل، توصیه می شود اندازه ناحیه مورد نظر خود را کمی گسترش دهید. به ویژه، ممکن است رزولوشن DEM مورد استفاده افزایش یابد. از بهترین قضاوت خود برای استفاده از داده های اضافی برای اضافه کردن استفاده کنید.


وجود داده متراکم

نقطه مقابل این که داده های خیلی کمی وجود داشته باشد، داشتن داده های بیش از حد است که باعث می شود TOPAZ یا TauDEM به کندی عمل کند یا در کل متوقف شوند. این به طور معمول هنگام تلاش برای مدل سازی یک حوزه آبخیز بسیار بزرگ اتفاق می افتد. در این حالت، مسئله به طور معمول به مشکلات TOPAZ یا TauDEM مربوط نمی شود بلکه به احتمال زیاد به قدرت پردازش موجود رایانه مورد استفاده مربوط می شود.

در بسیاری از پروژه ها که داده های بسیار زیادی دارند، اغلب بسیاری از این داده ها غیر ضروری هستند. اغلب می توان از DEM با وضوح پایین استفاده کرد. هنگام الگوبرداری از یک حوزه آبخیز بزرگ، باید از قضاوت مهندسی خود استفاده کنید تا مناطقی با بیشترین علاقه را پیدا کنید و سپس به آن مناطق توجه کنید. اگر این امکان پذیر نباشد، باید راهی برای افزایش قدرت پردازش رایانه خود پیدا کنید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools