کنتور آب - انواع دستگاه های اندازه گیری :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




کنتور آب - انواع دستگاه های اندازه گیری


اندازه گیری آب عمل تعیین میزان مصرف آب است. کنتورهای آب، حجم آب مورد استفاده واحدهای مسکونی و تجاری را که توسط سیستم آبرسانی عمومی تأمین می شود ، اندازه گیری می کند. آنها همچنین برای تعیین جریان از طریق بخش خاصی از سیستم استفاده می شوند.

در بیشتر کشورهای جهان کنتورهای آب در متر مکعب (متر مکعب) یا لیتر، کالیبره می شوند. اما در ایالات متحده و برخی از کشورهای دیگر متر کنتورها در پا مکعب (فوت مکعب) یا گالن های آمریکا بر روی حالت مکانیکی یا الکترونیکی کالیبره می شوند. کنتورهای مدرن معمولاً می توانند علاوه بر کل حجم، میزان جریان را نیز نشان دهند.

چندین نوع کنتور آب در کاربری مشترک است و ممکن است با استفاده از روش اندازه گیری جریان، نوع کاربر نهایی، سرعت جریان مورد نیاز و دقت مورد نیاز آنها مشخص شود.

در آمریکای شمالی، استانداردهای مربوط به ساخت آب سنج توسط انجمن کارگران آب آمریکا تعیین شده است. در خارج از آمریکای شمالی، اکثر کشورها از استانداردهای ISO استفاده می کنند.


انواع دستگاه های اندازه گیری

دو روش متداول برای اندازه گیری جریان، جابجایی و سرعت وجود دارد که هر یک از فناوری های متنوعی استفاده می کنند. طرح های جابجایی رایج شامل پیستون نوسان کننده و متر دیسک تغذیه کننده است. طرح های مبتنی بر سرعت شامل متر های یک و چند جت و توربین می باشند.

همچنین طرح های غیر مکانیکی نیز وجود دارد، به عنوان مثال متر های الکترومغناطیسی و مافوق صوت و کنتورهایی که برای مصارف خاص طراحی شده اند. بیشتر متر ها در یک سیستم توزیع آب معمولی برای اندازه گیری فقط آب آشامیدنی سرد طراحی شده اند. کنتورهای تخصصی آب گرم با موادی طراحی شده اند که می توانند درجه حرارت بالاتر را تحمل کنند. متر برای آب برداشت شده دارای پوشش مخصوص است که نشان می دهد از آب برای نوشیدن نباید استفاده شود.

علاوه بر این، کنتورهای الکترومکانیکی مانند کنتورهای پیش پرداخت شده و کنتورهای اتوماتیک کنتور وجود دارد. حالت دوم یک جزء اندازه گیری الکترونیکی و یک LCD با کنتور مکانیکی آب را ادغام می کند. کنتورهای مکانیکی آب معمولاً از یک سوئیچ نی، بخش یا ثبت کدگذاری فوتوالکتریک به عنوان خروجی سیگنال استفاده می کنند. پس از پردازش توسط واحد میکروکنترلر (MCU) در ماژول الکترونیکی، داده ها به LCD یا خروجی به یک سیستم مدیریت اطلاعات منتقل می شوند.

کنتورهای آب به طور کلی توسط یک شرکت تأمین کننده آب عمومی مانند شهر، انجمن آب روستایی یا شرکت خصوصی آب وابسته، خوانده و نگهداری می شوند. در بعضی موارد صاحب یک پارکینگ منزل، مجتمع آپارتمانی یا ساختمان تجاری ممکن است توسط یک وسیله نقلیه براساس قرائت یک متر صورتحساب صورت گیرد و هزینه های مشترک بین مستاجر براساس نوعی کلید (اندازه مسطح، تعداد ساکنین یا با ردیابی جداگانه میزان مصرف آب هر واحد در آنچه که به عنوان زیر سنج نامیده می شود) است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools