گزارش آب آشامیدنی مدارس - با تمرکز ویژه روی COVID-19 :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




گزارش آب آشامیدنی مدارس - با تمرکز ویژه روی COVID-19


در حالی که مدارس در سراسر جهان برای بازگشایی مجدد تلاش می کنند، آخرین داده های برنامه نظارت مشترک WHO / UNICEF - JMP نشان می دهد که 43 درصد از مدارس در سراسر جهان در سال 2019 فاقد دسترسی به شستشوی اصلی دست با آب و صابون بودند - این یک شرط اصلی برای مدارس است؛ که آنها را قادر به کار ایمن در میان همه گیری COVID-19 می کند.


هنریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف گفت: "تعطیل شدن مدارس جهانی از زمان ابتلا به بیماری همه گیر COVID-19 یک چالش بی سابقه ای را برای آموزش و بهزیستی کودکان به وجود آورده است." ما باید یادگیری کودکان را در اولویت قرار دهیم. این بدان معنی است که بازگشایی مدارس بی خطر است - از جمله با دسترسی به بهداشت دست، آب آشامیدنی تمیز و بهداشت ایمن. "


براساس این گزارش، حدود 818 میلیون کودک فاقد امکانات شستشوی اساسی در مدارس خود هستند که این امر آنها را در معرض خطر ابتلا به COVID-19 و سایر بیماریهای قابل انتقال قرار می دهد. بیش از یک سوم این کودکان (295 میلیون نفر) اهل صحرای آفریقا هستند. در حداقل کشورهای توسعه یافته، از هر 10 مدرسه 7 مدرسه فاقد امکانات شستشوی اساسی هستند و نیمی از مدارس فاقد سرویس بهداشتی اولیه و آب هستند.


این گزارش تأکید می کند که دولت هایی که به دنبال کنترل شیوع COVID-19 هستند، باید در اجرای اقدامات بهداشت عمومی در مقابل تأثیرات اجتماعی و اقتصادی مرتبط با اقدامات کنترلی، تعادل برقرار کنند. در این گزارش آمده است: شواهد در مورد تأثیرات منفی تعطیلی طولانی مدارس بر امنیت، رفاه و یادگیری کودکان به اثبات رسیده است.


دکتر تدروس آدهانون، مدیر کل WHO گفت: "دسترسی به خدمات بهداشتی برای پیشگیری و کنترل موثر عفونت در کلیه اماکن از جمله مدارس ضروری است." "این باید یک مرکز اصلی استراتژی های دولت برای بازگشایی و بهره برداری ایمن مدارس در طی همه گیر جهانی COVID-19 باشد."


سایر یافته های کلیدی گزارش شامل موارد زیر است:

  • از میان 818 میلیون کودک که در مدرسه خود سرویس شستشوی اساسی نداشتند، 355 میلیون نفر به مدرسه هایی رفتند که دارای آب و بدون صابون بود و 462 میلیون آن نیز به مدارس که هیچ امکانات و یا آب برای شستشوی دستی نداشتند.
  • در 60 کشور در معرض خطر بحران های بهداشتی به دلیل COVID-19، از هر 4 کودک 3 کودک در معرض ابتلای شیوع در شرایط فقدان سرویس شستشوی دستی در مدرسه خود بودند. نیمی از کودکان فاقد سرویس اساسی آب بودند. و بیش از نیمی خدمات بهداشتی اولیه ندارند.
  • 1 از هر 3 مدرسه در سراسر جهان خدمات محدودی برای آب آشامیدنی یا خدمات آب آشامیدنی را به هیچ وجه نداشته است.
  • 698 میلیون کودک فاقد سرویس بهداشتی اولیه در مدرسه خود بودند.


این گزارش منابع مختلفی را برای پیشگیری و کنترل COVID-19 در مدارس، از جمله 10 اقدام فوری و چک لیست های ایمنی، لازم می داند. این دستورالعمل ها در مورد بازگشایی ایمن مدارس صادر شده توسط یونسکو، یونیسف، WFP و بانک جهانی با توصیه های عملی برای مقامات ملی و محلی در مورد چگونگی آماده شدن برای بازگشایی ایمن مدرسه و حفظ امنیت کودکان هنگام بازگشت به مدرسه است. دستورالعمل ها شامل چندین پروتکل مرتبط با WASH در مورد اقدامات بهداشتی، استفاده از تجهیزات محافظ شخصی، تمیز کردن و ضد عفونی و همچنین دسترسی به آب تمیز، ایستگاه های شستشوی دست با صابون و توالت های ایمن است.


یونیسف و WHO متعهد شده اند به دسترسی عادلانه به خدمات کافی WASH در سراسر جهان دست یابند. آژانس ها اخیراً برای حمایت از آسیب پذیرترین جوامع با ابزاری برای محافظت از سلامتی و محیط زیست، ابتکار عمل مشترکی با عنوان «بهداشت دست برای همه» را آغاز کردند. این کشور شرکای بین المللی، دولت های ملی، بخش های دولتی و خصوصی و جامعه مدنی را گرد هم می آورد تا از دسترسی به محصولات و خدمات مناسب به ویژه در مناطق محروم اطمینان حاصل کند.


دانلود گزارش پیشرفت آب آشامیدنی و بهداشت مدارس - با تمرکز ویژه روی COVID-19












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools