قالب فایل HDF5 و MODFLOW :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




قالب فایل HDF5 و MODFLOW


قالب فایل HDF5 یک قالب باینری کراس پلتفرم برای ذخیره سازی داده های علمی است. HDF5 به شما امکان می دهد با فشرده سازی مقادیر تکرار شده، اندازه داده های پرونده را کاهش دهید. این اجازه می دهد تا داده های شما بسیار سریعتر از آنچه داده ها را به عنوان پرونده های ASCII (متن ساده) ذخیره کرده اید، خوانده و نوشته شوند. GMS می تواند پرونده های HDF5 را بخواند و بنویسد و فایل های HDF5 خود را با سایر پرونده های داده MODFLOW ذخیره می کند.


صادر کردن یک فایل HDF5

محدودیت اندازه فایل سخت وجود ندارد. تعداد اشیا within درون یک فایل HDF5 محدود نیست و قالب از طریق گروه بندی و پیوند از روابط پیچیده پشتیبانی می کند. علاوه بر پشتیبانی از انواع متادیتای متداول، می توانید فراداده های تعریف شده توسط کاربر را ایجاد کنید تا هر آنچه را که در پروژه خود دارید جای دهید. تنها محدودیت در این موارد قابلیت های رایانه شما است.


HDF5 به گونه ای طراحی شد که قابلیت توسعه داشته باشد و تغییرات بعدی را در سیستم عامل فراهم کند. GMS با بررسی داده های HDF5 برای یافتن مقادیر کلیدی، از این مزیت استفاده می کند تا آنها را در آرایه ها یا لیست های شما جایگزین کند. این به شما امکان می دهد بهتر از پارامترهای گذرا و مجموعه های بسیار بزرگ نقطه پایلوت استفاده کنید. GMS از طریق یک روال خارجی که به سرعت پردازش کمک می کند، درون یابی نقطه پایلوت را کنترل می کند.


بینندگان و ویرایشگران پرونده های HDF5 خارجی وجود دارند، مانند HDFView. با این حال، برای شما بسیار آسان است که داده ها را به گونه ای تغییر دهید که HDF5 را توسط GMS غیرقابل خواندن کند. به همین دلیل، ما فقط مشاهده فایل ها با استفاده از این ابزارها را توصیه می کنیم. شما فقط باید به صورت دستی پرونده را ویرایش کنید اگر یک توسعه دهنده به آن دستورالعمل صریح داده باشد. اگر لازم است در پرونده HDF5 اصلاحاتی انجام شود، توصیه می کنیم تغییراتی را در پروژه خود در GMS ایجاد کنید که فایل HDF5 را دوباره صادر می کند.


در مورد فرمت فایل HDF5 از گروه HDF، کنسرسیومی از دانشمندان در سراسر جهان که روی قالب HDF5 کار می کنند، بیشتر بیاموزید. همچنین می توانید مقاله مربوط به استفاده از قالب HDF5 با MODFLOW را در XMSWiki بخوانید. در این مقاله جزئیات بیشتری در مورد چندین کاربرد خاص برای قالب پرونده بیان شده است.


برای یافتن تمامی مطالب مرتبط با این مطلب در سایت از جستجوی سایت در حاشیه سمت راست و بالای صفجه استفاده فرمایید.


لیست دیگر آموزش های مرتبط

ورود به بخش آموزش های متنی GMS

ویکی نرم افزار GMS

انجمن بحث و گفتگو GMS

کلاس های بین المللی GMS

منابع آموزشی نرم افزار GMS


آموزش های ویدیویی فارسی GMS

آموزش های ویدیویی انگلیسی GMS


دانلود آخرین نسخه نرم افزار GMS


دریافت کرک نرم افزار GMS

دریافت لایسنس ارزیابی (14 روزه)


برای سفارش انجام مدل سازی اینجا کلیک کنید












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools