نسل آینده سیستم های آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




نسل آینده سیستم های آب


چرا آب دیجیتال؟

چالش های بزرگ آب در زمان ما، یعنی تغییر آب و هوا، رشد جمعیت و افزایش شهرنشینی، و زیرساخت های مسن و بسیار تحت فشار، فشار قابل توجهی بر شبکه های آب وارد می کنند. صنعت آب و به ویژه خدمات آب و برق برای انطباق با تقاضاهای ظهور یک محیط پویا، بسیار منظم و رقابتی در شرایط تغییر آب و هوا، باید سازگار شود. در چنین محیطی، شرکت های آب رسانی باید به ارائه خدمات ضروری از جمله آب آشامیدنی ایمن و ایمن، مدیریت آب باران و مدیریت فاضلاب ادامه دهند.


پرداختن به این چالشهای مداوم و رو به رشد نیازمند تحولی برای بهینه سازی فرایندها و کارایی عملیاتی آن است. در حقیقت، این چالش ها و پیچیدگی روزافزون آنها نیاز به تغییر پارادایم به سیستم های آبی نسل بعدی فراتر از زیرساخت های سنتی آب و فاضلاب را دارد. توسعه سیستم های جدید در برابر سیستم های سایبری-فیزیکی، دیجیتال سازی و داده های بزرگ است که در آن نرم افزار، سنسورها، پردازنده ها، فن آوری های ارتباطی و کنترل به طور فزاینده ای ادغام می شوند، تا تصمیمات آگاهانه را در دنیایی که به طور فزاینده ای در حال تغییر، پیچیده و نامشخص است، امکان پذیر کند.


برنامه آب دیجیتال IWA به تسهیل سفر صنعت آب به سمت جذب دیجیتال و ادغام در خدمات آب کمک خواهد کرد. این برنامه دروازه ای برای دسترسی شرکت های آب به دانش در مورد استفاده از رویکردهای دیجیتالی برای بهبود ظرفیت و عملکرد خواهد بود.


این برنامه بسته به بلوغ دیجیتال آنها از چند طریق به آب و برق خدمات ارائه می دهد:

  • به عنوان یک نقطه شروع برای شروع گفتگو در مورد آب دیجیتال
  • به عنوان مکانیزمی برای یادگیری ایده های جدید برای ایجاد تجربیات خود در استفاده از راه حل های دیجیتال، و
  • به عنوان بستری برای به اشتراک گذاشتن تجربیات در مورد تحول دیجیتالی آنها.


تغییر پارادایم برای صنعت آب

تغییر الگوی صنعت آب این است که به سمت (i) ارائه خدمات جدید اعم از بازیابی منابع تا رویکردهای دیجیتالی جدیدتر به عنوان یک نتیجه از ادغام سیستم های سازمانی برای ارائه یک تصمیم گیری در زمان واقعی پویا و پایدار حرکت کند. (ii) در نظر گرفتن رویکرد سیستمی که ارتباط متقابل آب بین بخشها و نحوه تصمیم گیری می تواند تقسیم سود را بهبود بخشد و (III) تمرکززدایی یا سیستمهای توزیع شده برای به حداکثر رساندن بازیابی منابع، مقابله با شهرهای در حال رشد سریع و تعدیل گسترش خرابی ها.


برای حمایت از این تغییرات در نحوه عملکرد خدمات آب، انتظار می رود که شرکت های آب در اقدامات مناسب سرمایه گذاری کنند، که شامل دیجیتالی شدن روش مدیریت، توزیع و تنظیم آب است.


برنامه آب دیجیتال IWA

برنامه آب دیجیتال با هدف خدمت به عنوان یک کاتالیزور برای نوآوری، دانش و بهترین شیوه های دیجیتالی سازی برای صنعت آب، ایجاد بستری برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و ارتقا leadership رهبری در انتقال به راه حل های آب دیجیتال، و تلفیق دروس برای هدایت تکامل طبیعی از "تجارت به طور معمول" برای دستیابی به یک ابزار آب دیجیتال.


این برنامه توسط کاربران نهایی (به عنوان مثال تاسیسات، رگولاتورها) و همچنین ارائه دهندگان راه حل (به عنوان مثال شرکت های فن آوری، شرکت های نرم افزاری، محققان، دانشگاه ها) در خط مقدم فناوری های نوظهور برای حل مشکلات عملیاتی فوری و پرهزینه برای ارائه خدمات آب هدایت می شود.


چشم انداز

جذب و یکپارچه سازی آب دیجیتال، خدمات آب انعطاف پذیر آینده را شکل خواهد داد که آب را عاقلانه، پایدار و عادلانه مدیریت می کنند.


ماموریت

برنامه آب دیجیتال بستری را برای آب و برق فراهم می کند تا در سفر آب دیجیتال خود به تجربه و اشتراک تجربه بپردازند. این برنامه نقشه ها و راهنمایی هایی را ارائه می دهد که به شرکت های آب در انتقال به سیستم بعدی سیستم های هوشمند آب کمک می کند و نیاز به بهبود انعطاف پذیری برای اطمینان و مدیریت پایدار منابع آب در حال حاضر و در آینده را برآورده می کند.


بیشتر بخوانید...












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools