چگونه تغییرات آب و هوایی بر دسترسی ما به آب تأثیر می گذارد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




چگونه تغییرات آب و هوایی بر دسترسی ما به آب تأثیر می گذارد


در آلمان آوریل معمولاً یکی از مرطوب ترین ماه ها است. در این سال، این کشور فقط 5٪ از بارش معمول خود را دریافت کرده است و رودخانه راین که به عنوان مهمترین مسیر تجاری در آلمان کار می کند، در آستانه خشک شدن است. دو سال پیش، یک دوره خشکسالی مشابه عبور کشتی های صنعتی را کاملاً مختل کرد. راین از مهمترین مناطق صنعتی اروپا عبور می کند و طبیعتاً این اختلال تأثیر مستقیمی بر کارخانه ها و شرکت ها داشت زیرا کالاها و منابع در صف انتظار بودند. مشاغل مجبور به سرمایه گذاری در وسایل حمل و نقل دیگر و آماده شدن برای شرایط مشابه در آینده شدند.


علاوه بر حمل و نقل، راین تقریباً نیمی از 60 میلیون نفری را که در حوزه آبخیز راین زندگی می کنند تأمین می کند. همچنین، شهرهای آن سوی مرزهای فرانسه و هلند بیش از حد از رودخانه آب تأمین می شوند.


گرم شدن کره زمین بر دسترسی ما به آب تأثیر می گذارد

آب رودخانه به صورت بارندگی، از جویهای آب مجاور و به صورت آب یخی از یخچالهای طبیعی نزدیک می رسد. به دلیل گرم شدن کره زمین، آب یخ زیادی برای پر کردن رودخانه باقی نمانده است و با سرعت فعلی، حالات آینده ناخوشایند به نظر می رسند. و چنین سطح کم آب برای تأمین آب آشامیدنی برای همه افراد آسیب دیده چه معنی خواهد داشت؟


تغییر در آب معمولاً یک هشدار زود هنگام است که چیزی خاموش است. یا خشکسالی همانطور که در بالا توضیح داده شد، یا باران هیولایی که باعث می شود فاضلاب سرریز شود و منجر به آلودگی گسترده مردم و طبیعت شود. در طی بحران فوری آب برزیل، چند سال پیش، که ناشی از دوره های خشکسالی شدید و زیرساخت های ناکافی آب بود، باید آب را در فواصل بسیار طولانی تری انتقال داد تا آب آشامیدنی کافی برای بسیاری از مردم تأمین شود. در AVK، ما برای شیرآلات دریچه ای برای پروژه های ارتقا کمک کردیم. اگرچه مانند برزیل امکان انطباق با تغییرات آب و هوایی و پیامدهای آن وجود دارد، اما ما باید به چرایی وقوع آنها توجه کنیم و نقش آب را در معادله آلایندگی در نظر بگیریم. در واقع این یک نقش است، اما آیا واقعاً باید اینگونه باشد؟


مدیریت صحیح آب با تغییر اقلیم مبارزه می کند

جابجایی آب و فاضلاب فرایندهایی با مصرف زیاد انرژی است و 30-50٪ از هزینه قبولی انرژی شهرداری را به خود اختصاص می دهد. به خصوص در مورد فاضلاب، به نظر می رسد برای از بین بردن یک محصول جانبی بسیار زیاد است.


اما اگر "زباله" دیگر زباله محسوب نشود، چه می کنید؟ این دیگر حتی یک س notال هم نیست. ما روش های موثری برای تبدیل دایره کامل آب به صورت فلکی خنثی انرژی، صرفه جویی در انرژی گرانبها و کاهش انتشار کربن غیر ضروری خود داریم. و این فقط با در نظر گرفتن مزایای طبیعت است، در حالی که برای آب و برق نیز وجود دارد.


از این گذشته، بهترین انرژی، انرژی است که هرگز استفاده نمی شود. به طور خلاصه، آب نیازی به مسئله نیست. این می تواند بخشی از راه حل باشد.


و کیفیت قطرات کمیاب موجود، مثلاً در منطقه راین، چگونه است؟


استفاده سیستماتیک از منابع طبیعی و امکانات به هدر رفته است

50 سال پیش، راین به عنوان "فاضلاب اروپا" شناخته می شد، زیرا به طور منظم در معرض تخلیه و نشت مواد شیمیایی بود. ابتکارات بسیاری از آن زمان به بعد دنبال شده است، اما کارهای زیادی هنوز در انتظار است. طبق گفته RIWA، که منافع شرکت های آب آشامیدنی را با استفاده از رودخانه به عنوان منبع نشان می دهد، حذف مواد ناخواسته آب و حفظ کیفیت آب قابل قبول برای بسیاری از مصرف کنندگان که به تأمین آب تازه بستگی دارند، دشوارتر می شود.


بدون دانستن اعداد برای ترشحات درمان نشده در آلمان، به راحتی می توان گفت که همه ما - بی وقفه و به صورت روزانه - بی دلیل طبیعت خود را آلوده می کنیم و فرصت های بزرگ را در همان حرکت تلف می کنیم. در مقیاس جهانی، فقط حدود 20٪ از کل فاضلاب های ناشی از انسان قبل از اینکه به طبیعت برگردانده شود، تصفیه می شوند. این بدان معناست که حدود 80٪ از آبی که ما هر روز تخلیه می کنیم به طور بالقوه حاوی سموم دفع آفات، داروها، داروهای استفاده نشده، مواد زائد شیمیایی یا سایر مواد مخلوط با روندها و چرخه های طبیعی است.


در حالی که اکنون با پیشرفت های ناچیزی با برخی از واقعیت ها روبرو شده ایم، باید در نحوه اداره آب در شهرها و جوامع خود تجدیدنظر کنیم. ما در حال حاضر فناوری های جامد و کاملاً اثبات شده ای برای مدیریت پایدار آب و فاضلاب در دست داریم، بنابراین تمام کاری که باید انجام دهیم این است که تلاش خود را معطوف به اجرای آنها کنیم.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools