پتانسیل عظیم در فاضلاب: تولید انرژی از مواد آلی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




پتانسیل عظیم در فاضلاب: تولید انرژی از مواد آلی


روز به روز، حساب انرژی بسیاری از تصفیه خانه های فاضلاب دانمارکی بهتر و بهتر به نظر می رسد. در نتیجه، بسیاری از شرکت های فاضلاب با خودکفایی بالقوه انرژی به آینده می پردازند. فاضلاب به طور فزاینده ای در حال تبدیل شدن به منبعی است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد و به انتقال سبز کمک کند - به لطف فناوری های جدید و تفکر نوآورانه. از یک طرف، فناوری های جدیدی که باعث صرفه جویی در انرژی و کارایی بیشتر انرژی گیاهان می شوند، بطور مداوم اجرا می شوند. از طرف دیگر، روش های جدید تولید انرژی - به عنوان مثال بیوگاز - به طور مداوم بهره وری را در بخش افزایش می دهد.


به عبارت دیگر، پتانسیل تا سطح معینی بزرگتر و بزرگتر می شود. این بدان معنی است که تصفیه خانه های فاضلاب در دانمارک در استفاده از منابع موجود در فاضلاب بهتر می شوند. آنها نه تنها می توانند انرژی مورد نیاز برای تصفیه فاضلاب را تولید کنند، بلکه می توانند انرژی کافی برای فروش بیش از حد تولید کنند.


جعبه واقعیت: نحوه تبدیل فاضلاب به انرژی

  • مواد آلی موجود در فاضلاب متمرکز شده و منجر به هضم غذا می شود، جایی که تولید گاز با هضم مزوفیل و گرمادوست آغاز می شود
  • از بیوگاز می توان برای تولید برق از طریق یک موتور گاز استفاده کرد - تصفیه خانه ها می توانند از این برق برای خودکفایی استفاده کنند یا آن را بفروشند
  • بیوگاز همچنین می تواند برای استفاده به عنوان مثال ارتقا یابد. حمل و نقل سبز
  • با تجزیه و تحلیل آژانس حفاظت از محیط زیست دانمارک در سال 2018 مشخص شد که بخش فاضلاب دانمارک 2/3 از مقدار انرژی مورد استفاده برای انتقال و تصفیه فاضلاب را تولید می کند (سطح خودکفایی 68٪)

استفاده بهتر از منابع و تولید انرژی در تصفیه خانه های فاضلاب دانمارک در دستور کار قرار دارد. ذاتی طرز تفکر امروز شرکت های فاضلاب دانمارکی است: این فاضلاب یک منبع است و دیگر یک محصول زائد تلقی نمی شود. این پیشرفت برای انتقال سبز مفید است.


قانون اقلیم توسعه را تسریع می کند


در 16 ژوئن 2020، دولت دانمارک با حمایت دو حزب از پارلمان توافق نامه آب و هوایی جدیدی را برای بخش پسماندهای سبز و اقتصاد دایره ای به عنوان بخشی از اجرای ویژه قانون آب و هوا منتشر کرد. این توافق نامه هدایت شرکتهای فاضلاب کشور را تعیین می کند. از جمله، آن را به مصرف انرژی در بخش، تولید انرژی، و پتانسیل های احتمالی صادرات متمرکز است.


این به ویژه شرکت های بزرگ فاضلاب هستند که مقادیر قابل توجهی از فاضلاب را تصفیه می کنند، اکنون می توانند خط اصلی خود را از نظر حساب انرژی خود افزایش دهند. در بسیاری از نقاط اطراف دانمارک، توسعه در حال حرکت است.


گزارش جدید راهگشا است


گزارش جدیدی که توسط NIRAS و یکی از بزرگترین شرکتهای خدمات دانمارکی (VandCenter Syd) برای آژانس حفاظت از محیط زیست دانمارک ابداع شده است، پتانسیل ها و چالش های مربوط به استفاده از انرژی و منابع بخش فاضلاب را به طور خلاصه بیان می کند. این گزارش بر اساس بررسی هشت تصفیه خانه ایجاد شده است. این یک فهرست الهام بخش برای تصفیه خانه ها خواهد بود و یک لیست طولانی از فرصت ها، روش ها و فن آوری ها را برای افزایش استفاده از انرژی و منابع خلاصه می کند.


به طور کلی، یک پتانسیل فوق العاده برای صرفه جویی و تولید انرژی - و در نتیجه کاهش انتشار CO2 - از طریق بهینه سازی انرژی تصفیه خانه های فاضلاب وجود دارد. این گزارش با طرح هایی که هم سودآور هستند و هم دوره های کوتاه بازپرداخت دارند، تعدادی از این فرصت ها و فناوری ها را برجسته می کند - و برخی از آنها کاملاً واضح است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools