استفاده از ابزارهای موقت در جعبه ابزار Dataset :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




استفاده از ابزارهای موقت در جعبه ابزار Dataset


مدل SMS شامل چندین روش کار با مجموعه داده ها است. شاید مفیدترین آنها جعبه ابزار Dataset باشد. جعبه ابزار Dataset دارای چندین ابزار برای تولید مجموعه داده های جدید است. در این میان ابزارهای زمانی وجود دارد که امکان تنظیم مراحل زمانی برای یک مجموعه داده گذرا را فراهم می کند. ابزارهای زمانی شامل دو گزینه هستند: Sample Time Steps و Merge Dataset.


ابزار Sample Time Steps امکان ایجاد یک مجموعه داده با تعداد گام های مختلف زمانی را فراهم می کند. مراحل زمانی را می توان افزایش یا کاهش داد. برای استفاده از ابزار Sample Time Steps:


  • جعبه ابزار Dataset را باز کرده و ابزار Sample Time Steps را انتخاب کنید.
  • مجموعه داده گذرا را که می خواهید استفاده کنید، انتخاب کنید.
  • زمان شروع و پایان را انتخاب کنید.
  • فرکانس و واحد گام زمان را وارد کنید.
  • به مجموعه داده جدید یک نام بدهید و روی Sample کلیک کنید.


ابزار زمانی دیگر، ابزار Merge Dataset است. این به ما امکان می دهد دو مجموعه داده گذرا را با هم ترکیب کنیم. برای استفاده از این ابزار، مجموعه داده های گذرا که با هم ترکیب می شوند، نمی توانند مراحل زمانی همپوشانی داشته باشند. غالباً، از این ابزار برای الحاق چندین شبیه سازی با هم استفاده می شود.


به عنوان مثال، اگر یک بار اجرای مدل SRH-2D را به مدت یک روز به اتمام برسانید، سپس یک شبیه سازی جدید برای روز دوم ایجاد کنید (با استفاده از یک فایل شروع داغ از پایان اجرای شبیه سازی روز اول)، می توانید نتایج این دو را ترکیب کنید شبیه سازی با استفاده از ابزار Merge Dataset اجرا می شود.


برای استفاده از ابزار Merge Dataset:

  • جعبه ابزار Dataset را باز کرده و ابزار Merge Datasets را انتخاب کنید.
  • مجموعه داده اول را برای استفاده انتخاب کنید، سپس مجموعه داده دوم را انتخاب کنید.
  • نامی را برای مجموعه داده ترکیبی وارد کرده و محاسبه را کلیک کنید.

هنگام استفاده از ابزار Merge Dataset، اطمینان حاصل کنید که اولین مجموعه داده انتخاب شده دارای مراحل زمانی زودتر از مجموعه داده انتخاب شده دوم است.













نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools