یادگیری نرم افزارهای باز در منابع آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




یادگیری نرم افزارهای باز در منابع آب


نرم افزار یک ابزار فناوری است و از طریق تاریخ بشر، جدیدترین فناوری باعث شده است که مهارت های شناختی ما تغییر کند و هوش ما رشد کند. متخصصان منابع آب با استفاده گسترده از نرم افزار و رایانه با شبیه سازی عددی جریان سطح، جریان آب زیرزمینی، تعامل با محیط و پیش بینی تأثیرات آینده سروکار دارند. از نظر ما، نیاز به متخصصانی وجود دارد که بتوانند با انواع مختلفی از کدهای نرم افزاری و برنامه نویسی برای توسعه ارزیابی های جامع از شرایط فعلی و آینده منابع آب، مقابله کنند.


این مربوط به دانش نیست، بلکه مربوط به تجربه است

دانش در همه جا در دسترس است. در منابع آب، ما بسیاری از نرم افزارهای منبع باز را داریم که به صورت آنلاین با راهنماها و مثالها در دسترس هستند. اما، چرا در این نرم افزارها افزایش قابل توجهی از متخصصان با مهارت قوی وجود ندارد؟ شاید به این دلیل که ما در مورد روند ارائه نرم افزاری به دانش آموز که اساساً یک تجربه است، فکر نکرده ایم، شبیه وقتی که نوع جدیدی از غذا را امتحان می کنید، هنگام خرید لباس یا وقتی افراد را می شناختید.


تا زمانی که نرم افزار توسط انسان ساخته نشده است و توسط بیگانگان ساخته نشده است، هر کسی می تواند با خواندن مستندات یا گذراندن دوره های آموزشی، به تنهایی یک نرم افزار را بیاموزد، اما ما باید ارزیابی کنیم که واقعاً چه تعداد از مردم مایل به صرف این مقدار زمان هستند و چگونه بسیاری از مردم این تلاش را در هفته یا ماه اول کاهش می دهند.


رسانه ای ناهمگون

در آموزش نرم افزار مدل سازی آب های زیرزمینی که منطقه ای است که ما به خوبی می شناسیم، چالش اصلی ناشی از تنوع و ناهمگنی زمینه های دانشجویی، انتظارات دانشجویی است و اگر با توزیع دانش آموز فضایی جفت شویم، هر دوره مقدماتی که ارائه می دهیم در بعضی از موارد کوتاه خواهد بود جنبه هایی برای برخی از دانشجویان


از آخرین دوره ارائه مقدمه ای برای مدل سازی آب های زیرزمینی با MODFLOW، متوجه شدیم که تلاش در این دوره بسیار بیشتر از دوره های پیشرفته ما است که دارای جلسات بیشتر و ساعت های بیشتر در هر جلسه است زیرا می دانستیم که مدل سازی آب های زیرزمینی موضوع جدیدی برای دانش آموز و ما متمرکز بودیم تا اولین تجربه عالی را ارائه دهیم.


مفهوم "اولین تجربه عالی"

پس از بحث طولانی، به جای آوردن مطالب مقدماتی جامع، مفهوم "اولین تجربه عالی" در مدل سازی آب های زیرزمینی را توسعه داده ایم.


این مفهوم برای پوشش تمرینات کاربردی و چند منظوره با استفاده از ابزارهای یادگیری ماشین با خروجی های شگفت انگیز در نظر گرفته نشده است. مفهوم این است که در جلسه اول یک تمرین ساده ایجاد شود که به نوعی روند کار نرم افزار را نشان دهد و به نتایجی برسد که نه تنها توسط معلم، بلکه توسط هر دانش آموز قابل نمایش و تجزیه و تحلیل باشد. اگر در اولین تجربه به این مهم برسیم، مطمئناً میزان دانشجویی که در دوره های آینده ثبت نام می کند، پایان نامه را بر اساس نرم افزار توسعه می دهد یا از نرم افزار برای اهداف حرفه ای استفاده می کند، به طور قابل توجهی افزایش می یابد.


پس از دستیابی به اولین تجربه عالی به عنوان استاندارد خود، با چالش های دیگری به عنوان "تجربه عالی طولانی مدت" روبرو خواهیم شد، اما اگر اهداف مشابهی داشته باشیم آماده پاسخگویی خواهیم بود.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools