کاهش 31 درصدی بارندگی در استان گلستان :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




کاهش 31 درصدی بارندگی در استان گلستان

سرپرست دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان با بیان اینکه میانگین بارندگی‌ این استان تا پایان سال آبی حدود 516 میلی‌متر بوده است، از کاهش 31 درصدی بارش‌ها در این مدت خبر داد. "حسن فراز جو" با اشاره به میزان بارندگی در استان گلستان اظهار کرد: میانگین بارندگی استان تا پایان سال آبی حدود 516 میلی‌متر بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 31 درصد کاهش و نسبت به دوره بلندمدت، حدود 5 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: میانگین بارندگی در حوضه آبریز گرگانرود حدود 651 میلی‌متر بود که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 30 درصد کاهش و نسبت به دوره بلندمدت حدود 6 درصد افزایش را نشان می‌دهد. بارش در حوضه آبریز قره‌سو نیز حدود 661 میلی‌متر بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 22 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان بارش در سال آبی 99-98 در حوضه آبریز خلیج گرگان با 755 میلی‌متر است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، 28 درصد کاهش و نسبت به دوره بلندمدت حدود 23 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته سرپرست دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان در همین دوره زمانی، بیشترین مقدار تجمعی بارندگی نقطه‌ای نیز در ایستگاه لزوره مینودشت به مقدار 1013 میلی‌متر اعلام شده است.

فرازجو خاطرنشان کرد: در این دوره، آبدهی سرشاخه‌های رودخانه گرگانرود در ایستگاه آب سنجی تمر قره قوزی‌، حدود 48.5 میلیون متر مکعب است که تقریبا مشابه با دوره بلندمدت است.

به گفته وی، این مقدار در سرشاخه‌های رودخانه قره‌سو در ایستگاه آب سنجی گرماب‌دشت حدود 17.5 میلیون متر مکعب است که نسبت به دوره بلندمدت حدود 17 درصد افزایش را نشان می‌دهد












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools