ظرفیت سازی افزایش سرمایه گذاری در زیرساخت های آب در آفریقا :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




ظرفیت سازی افزایش سرمایه گذاری در زیرساخت های آب در آفریقا


زیرساخت های بهبود یافته آب بیش از هر زمان دیگری مهم است و نیاز به سرمایه گذاری های اساسی است. ماتس اریکسون SIWI در این پست وبلاگ می نویسد، اما برای اینکه پروژه ها از نظر اقتصادی دوام بیاورند، بیشترین تمرکز آنها بر روی ایجاد ظرفیت است.

با توجه به بیماری همه گیر Covid-19، اهمیت آب تمیز و امکانات بهداشتی چندین بار در روز در همه رسانه ها در سراسر جهان برجسته شده است. با این وجود، در آفریقا تنها یک چهارم مردم از آب سالم در خانه برخوردار هستند و این باعث می شود اکثر مردم هنوز به آن دسترسی نداشته باشند. بیش از نیمی از مردم از دسترسی به بهداشت بهتر برخوردار نیستند.


تأثیر کامل گسترش مداوم ویروس کرونا در این قاره هنوز دیده نشده است. واضح است که قفل شده توسط بسیاری از کشورها باعث تشدید فقر و افزایش اختلافات اقتصادی-اجتماعی در جامعه خواهد شد. نیازهای ساختاری و پشتیبانی استراتژیک متعددی در سطح چند مقیاس وجود دارد که برای برآوردن دوباره در مسیر لازم باید رفع شود.


یکی از مهمترین نیازها و میانبر برای ایجاد کاتالیز در توسعه، سرمایه گذاری در زیرساخت های آب است. WHO تخمین می زند که برای هر دلار آمریکا در تأمین آب و فاضلاب سرمایه گذاری، بازده 3 تا 34 دلار است که سرمایه گذاری در زیرساخت های آب نیز راهی مستقیم برای خروج از فقر است.


برای دستیابی آفریقا به اهداف توسعه پایدار برای آب و فاضلاب (دسترسی جهانی و عادلانه به آب آشامیدنی سالم و مقرون به صرفه و بهداشت و بهداشت کافی و عادلانه، تا سال 2030) نیاز به سرمایه گذاری مداوم در زیرساخت های آب، عملیات و نگهداری، مدیریت کارآمد دارد منابع آب، و تقویت سیاست ها و چارچوب های نظارتی. خسارت کلی اقتصادی سالانه به دلیل عدم دسترسی به آب سالم و بهداشت در آفریقا معادل 5 درصد تولید ناخالص داخلی است. برای تأمین نیازها تا سال 2030، سطح فعلی سرمایه گذاری سالانه باید دو برابر شود.


با این حال، جمع آوری سرمایه برای سرمایه گذاری کافی نیست. باید یک مجری مطمئن و با اعتماد به نفس پروژه با تخصص فنی کافی و شفافیت بالا و ظرفیت مالی و اداری قوی وجود داشته باشد که بتواند بودجه اختصاص یافته را دریافت کند و آنها را به اجرای موثر پروژه منتقل کند. کلید واژه در اینجا ظرفیت است. در حال حاضر، کمبود ظرفیت در زمینه های فوق الذکر آژانس های بین المللی تأمین اعتبار را از تخصیص بودجه موجود منع می کند زیرا خطر شکست در سرمایه گذاری ها بسیار زیاد است.


SIWI برای کمک به برنامه ریزان پروژه با کارایی بیشتر در زمینه ایجاد ظرفیت، گزارش جدیدی را منتشر کرده است، ارزیابی نیازهای ظرفیت سازی برای افزایش بودجه پروژه های زیرساخت های آب در آفریقا. این گزارش از تجربیات برنامه مشارکت آب در اتحادیه اروپا آفریقا (AEWPP) که اخیراً به اتمام رسیده است، استفاده شده است که توسط SIWI با حمایت شورای وزیران آفریقا در مورد آب (AMCOW) اجرا شده است.


AEWPP چندین پروژه امیدوار کننده زیرساخت های آبی نوظهور را شناسایی کرده است که عمدتا در مورد منابع آب فرامرزی هستند و هدف آنها بهبود دسترسی به آب برای تأمین آب و سرویس بهداشتی و / یا تولید مواد غذایی، برق آبی و صنعتی / گردشگری است. با این حال، یک درس مهم این بود که همه پروژه های شناسایی شده برای موفقیت به ظرفیت بالاتری نیاز دارند. حامیان مالی پروژه (ادارات، ادارات یا کمیسیون های مختلف دولتی) از انواع مختلف ظرفیت سازی برای نزدیک شدن به تولید پروژه های قابل بهره بهره مند می شوند.


گزارش جدید برخی از این نیازهای ظرفیت سازی را بیان می کند. ما در جستجوی پروژه های قابل حمل، هر بخشی از جامعه توسعه بین المللی را تشویق می کنیم که از این به عنوان یک ورودی برای شناسایی گیرندگان بالقوه ODA یا به عنوان شرکای راه حل های نوین تأمین مالی استفاده کند.


نیاز به ظرفیت سازی از سوی بازیگران دیگر مانند WASHfunders، یک سازمان جامعه مدنی نیز مشخص و پذیرفته شده است. سرمایه گذاران قابل توجه و معنی دار در ایجاد ظرفیت، به طور موازی با سرمایه گذاری های سخت افزاری، از سرمایه گذاران و مجریان مورد نیاز است. ظرفیت سازی بخشی اساسی از توسعه است که بودجه را از نتایج ملموس نمی گیرد، بلکه به دستیابی به اهداف و حفظ نتایج کمک می کند. با این حال، افزایش ظرفیت اغلب مانند یک افزودنی جزئی در یک پروژه زیربنایی تلقی می شود، که به عنوان یک هزینه اضافی در نظر گرفته می شود، یا بودجه یا برنامه ریزی نشده است تا زمانی که بخشی از پروژه به طور آشکار آشکار شود، بودجه ریزی یا برنامه ریزی نشده است.


WASHfunders پنج مزیت اصلی سرمایه گذاری در ایجاد ظرفیت را ذکر کرده است که باید انگیزه دهنده ها و سرمایه گذاران شود تا اطمینان حاصل کنند که ظرفیت سازی قسمت قابل توجهی از ابتکار عمل مورد حمایت آنها است: 1) اهداف SDG Water با منابع انسانی فعلی قابل دستیابی نیستند - شکاف ظرفیت انسانی بسیار عریض؛ 2) ظرفیت سازی کیفیت اجرا را افزایش می دهد. 3) ظرفیت سازی مداخلات را پایدارتر می کند. 4) ظرفیت سازی می تواند به سخت ترین دسترسی برسد. 5) ظرفیت سازی به شکاف جنسیتی رسیدگی می کند.


AEWPP به افزایش آگاهی از فاصله بین بودجه موجود و پروژه های امیدوار کننده زیرساخت های آب کمک کرد. با این حال، چالش های مربوط به دسترسی به آب سالم و با کیفیت خوب در آفریقا بسیار زیاد و در حال رشد است. این کار برای تأمین خواسته های آینده باید با پشتکار حفظ شود.


دانلود متن گزارش












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools