فریب آزمایش آب شرب با دستگاه الکترولیز :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




فریب آزمایش آب شرب با دستگاه الکترولیز


فریب این کلاهبرداری تست آب را نخورید!
به طور معمول، این کلاهبرداری به این صورت است: یک نماینده فروش با شما تماس می گیرد و پیشنهاد می کند کیفیت آب شما را آزمایش کند. از آنجا که رایگان است، برای شما مهم نیست. در این سناریو، نماینده فروش به خانه شما می آید و از شیر و آب آشامیدنی بطری شده شما نمونه می خواهد.

او دستگاهی را با چند میله که برای آزمایش است، به یک پریز برق متصل می کند و میله ها را در نمونه ها غوطه ور می کند. چند ثانیه بعد، رنگ هر دو نمونه آب به یک سیاه مایل به قهوه ای وحشتناک تبدیل می شود. با تغییر رنگ آب در مقابل چشمان ناباور شما، عامل به شما هشدار می دهد که آب شما بسیار آلوده است و می تواند باعث بیماری های زیادی شود.
به شما گفته شده است که بهترین راه حل خرید دستگاه تصفیه آب "پیشرفته" آنهاست. نماینده برای نشان دادن حرف خود، آزمایش مشابهی را با نمونه ای از آب فیلتر شده توسط محصول شرکتشان انجام می دهد. و حدس بزنید که، رنگ آب تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است.

توضیح علمی
توضیح در علم - یا به طور دقیق - در دستگاه "جادویی" نماینده فروش نهفته است. در اصل یک کیت الکترولیز قابل حمل است که به عنوان رسوب دهنده نیز شناخته می شود. بعضی از آنها با باتری کار می کنند در حالی که دیگران با برق کار می کنند اما آنها به همان روش کار می کنند.

نمایندگان فروش از آن برای انجام آزمایش شیمی به نام الکترولیز استفاده می کنند. از هر دانشجوی علوم بپرسید و او به شما خواهد گفت که وقتی جریان الکتریکی با استفاده از الکترود از طریق آب عبور می کند، به اکسیژن و هیدروژن تجزیه می شود. از آنجا که الکترود از آهن ساخته شده واکنش پذیر است، برای ایجاد زنگ زدگی (هیدروکسید فریک) اکسید می شود. این (هیدروکسید فریک) به راحتی حل نمی شود و منجر به لجن تیره ای می شود که در آزمایش مشاهده می کنید. این بدان معناست که این زنگ زدگی از الکترودها ناشی می شود - نه از مخزن آب لوله یا لوله شما آنطور که باور دارید. رنگ مبهم و وحشتناک ناشی از واکنش الکترودها با مواد معدنی موجود در آب است. این مواد معدنی بی خطر مانند کلسیم و منیزیم هستند و برای سلامتی شما مفید هستند.
فقط مواد معدنی به جریان واکنش می دهند. باکتری ها، ویروس ها و غیره این کار را نمی کنند. بنابراین هیچ نتیجه آزمایشی برای آنها وجود ندارد.
نمونه های آب حمل شده توسط نمایندگی های فروش در طول الکترولیز تغییر زیادی نکردند زیرا فاقد هرگونه ماده جامد محلول یا مواد معدنی بود. بدون مواد معدنی به معنای نداشتن برق است عدم برق به معنای عدم الکترولیز است. عدم الکترولیز به معنای عدم واکنش و بنابراین لجن است.

* کشورهای پیشرفته از آزمایش الکترولیز صرف نظر کرده اند زیرا این تصور اشتباه را نشان می دهد که آب شما کثیف است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools