راه حل های مبتنی بر طبیعت :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




راه حل های مبتنی بر طبیعت


راه حل های مبتنی بر طبیعت دقیقاً چیست؟ اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت، NBS را چنین تعریف می کند: "اقداماتی برای محافظت، مدیریت پایدار و بازیابی اکوسیستم های طبیعی یا اصلاح شده، که به چالش های اجتماعی (به عنوان مثال تغییر آب و هوا، امنیت آب و غذا یا بلایای طبیعی) رسیدگی می کنند، در حالی که به طور همزمان برای انسان رفاه و تنوع زیستی مد نظر می باشد".


یک تالاب ساخته شده در منظره عمومی تالاب Kunshan Culture Plaza، در چین ادغام شده است. استراتژی کلی Kunshan را برای تبدیل شدن به یک شهر اسفنجی بخوانید.


 سرمایه گذاری در راه حل های مبتنی بر طبیعت به طور فزاینده ای به عنوان راهی برای رفع چالش های محلی آب در محیط های شهری و روستایی مانند سیل، کمبود منابع، استفاده پایدارتر از منابع یا تخریب کیفیت آب دیده می شود. طیف وسیعی از روش ها به طور فزاینده ای در سطوح محلی برای بازگرداندن منافع زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی ارائه شده توسط اکوسیستم ها اعمال می شود. این موارد شامل ترمیم حوضه های آبخیز از طریق جنگل کاری مجدد، کاهش فرسایش از زمین های قابل کشت یا محافظت از مناطق رودخانه ای رودخانه ای، بازآفرینی تالاب ها برای کنترل آلودگی پراکنده شهری و کشاورزی است. رویکردهایی مانند تالاب های ساخته شده همچنین می توانند خدمات و مزایای ارزشمندی را در رابطه با تأمین آب، تصفیه فاضلاب و تنظیم جریان آب ارائه دهند.


اقدام بسیج به سوی راه حل های مبتنی بر طبیعت

انجمن بین المللی آب (IWA) برای پاسخگویی به علاقمندی اعضای IWA برای ادغام مدیریت حوضه آبریز در میان مسئولیت تاسیسات و نهادهای نظارتی آنها، با The Nature Conservancy-TNC به راه حل های اصلی مبتنی بر طبیعت در برنامه ریزی و هزینه های زیرساخت های آب مشارکت کرده است. به عنوان بخشی از این فرایند، مجمع بین المللی تنظیم کنندگان آب، گروه های تخصصی IWA و سایر شبکه ها برای پشتیبانی از اطلاعات مورد نیاز برای اطمینان از سیاست ها و مقرراتی که راه حل های مبتنی بر طبیعت را در مدیریت آب ترویج می دهند، بسیج شدند. در اینجا درباره این تحقیق بیشتر بدانید.


یک خلاصه فنی با توصیه هایی در مورد چگونگی استفاده شرکت های آب و تنظیم کننده های آب از طبیعت به عنوان وسیله ای برای اطمینان از امنیت آب تهیه شده است.


IWA تعدادی گروه متخصص دارد که استفاده از راه حل های مبتنی بر طبیعت را ترویج می کنند و همچنین یک گروه کاری خاص برای 2018-2020 در راه حل های مبتنی بر طبیعت برای آب و فاضلاب تشکیل شده است. برای آگاهی از آخرین کارهایی که اعضا و شرکای IWA در NBS انجام می دهند، به گروه های متخصص IWA در زیر بپیوندید یا گروه IWA Connect را درباره راه حل های مبتنی بر طبیعت دنبال کنید.


طبیعت برای آب

تا سال 2025، دو سوم جمعیت جهان در شرایط تنش آب زندگی می کنند. در همین حال، تخریب اکوسیستم های آب با سرعت نگران کننده ای اتفاق می افتد. آب و برق و رگولاتورهای آب که تصمیم می گیرند نقشی فعال در مدیریت حوضه آبریز داشته باشند به طور منحصر به فردی برای کمک به آنها قرار دارند.


انجمن بین المللی آب (IWA) و حفاظت از طبیعت (TNC) با هم همکاری می کنند تا مشارکت فعال آب و برق را در مدیریت آبخیزداری تشویق و تسهیل کنند و ارتباطات قوی تری را بین آب و برق و نهادهای نظارتی ارتقا دهند. این مشارکت با هدف کمک به بینش جدید به مجموعه دانشهایی که NBS را می توان ارزیابی کرد، است. ایجاد یک پایگاه دانش قوی و حمایت از فرصت های همکاری بین بخشی برای جریان اصلی این اقدامات اساسی است.


نرم افزار مبتنی بر طبیعت

IWA و TNC نشریه ای "طبیعت برای آب: مجموعه ای از کانون های برنامه های کاربردی" را ایجاد کرده اند که هدف آن روشن کردن فرصت ها و چالش های پیش روی تنظیم کنندگان و آب و برق در تلاش برای ترکیب راه حل های مبتنی بر طبیعت در مدیریت آب است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools