آب معادل برف چیست؟ + روش محاسبه :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




آب معادل برف چیست؟ + روش محاسبه


آب معادل برف (SWE) یک اندازه گیری معمول برف است. این مقدار آب موجود در ساختار برف است. می توان آن را به عنوان عمق آب تصور کرد که اگر به طور فوری کل کیسه برف را ذوب کنید، که از نظر تئوری نتیجه می شود. به عنوان مثال، تصور کنید یک استخر وجود دارد که با 36 اینچ برف پودری جدید با 10٪ تراکم آب برف پر شده است. اگر بتوانید تمام برف ها را به طرز یکجا به آب تبدیل کنید، یک حوضچه آب با عمق 3.6 اینچ برای شما باقی می ماند. در این حالت، SWE کیسه برفی شما برابر با مقدار زیر است:

 36" x 0.10 = 3.6


NRCS مقدار SWE را در بسیاری از سایتهای SNOTEL از راه دور اندازه گیری می کند و از داده ها برای پیش بینی جریان استفاده می کند. با این حال، بسیاری از دانشمندان به جای SWE به عمق برف علاقه مند هستند. رابطه بین این دو ارزش در اینجا توضیح داده شده است.


برای تعیین عمق برف از SWE باید چگالی برف را بدانید. چگالی برف جدید از 5٪ در دمای هوا 14 درجه فارنهایت (10- سانتیگراد) تا حدود 20٪ در دمای 32 درجه فارنهایت (0 سانتیگراد) متغیر است.


بیشتر ریزش حوی که در کوههای آبشار واشنگتن و اورگان می بارد برف است. در Cascades، تراکم کیسه برف حدود 20-30٪ در زمستان تا 30-50٪ در بهار است. با این حال، در شرق آبشارها، تراکم کیسه برف بسیار کمتر است. مقادیر معمول 10-20٪ در زمستان و 20-40٪ در بهار است.



برای تعیین عمق برف با استفاده از معادل و تراکم آب برف ، از فرمول زیر استفاده کنید:


[SWE] ÷ [Density] = عمق برف


(تراکم باید به صورت اعشاری باشد. به عنوان مثال: 25٪ = 0.25)


مثال:

در تاریخ 25 مارس 1996، در کوه سایت Hood SNOTEL:

SWE برابر 48.1 اینچ اندازه گیری شد.

تراکم برف 40٪ (بسته برف بهاری) تخمین زده شد.

بنابراین می توان عمق برف را با محاسبه زیر تخمین زد:


48.1" ÷ 0.40 = 120"


بنابراین، عمق برف برای Mt Hood SNOTEL در تاریخ 25 مارس 1996، 120 اینچ تخمین زده شده است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools