نکاتی برای وارد کردن چاه ها به مدل مفهومی در GMS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




نکاتی برای وارد کردن چاه ها به مدل مفهومی در GMS


در بسیاری از پروژه های MODFLOW، داشتن محل قرارگیری و تنظیمات صحیح چاه ها برای گرفتن نتایج صحیح مهم است. GMS با اجازه دادن به وارد کردن مستقیم داده های چاه به مدل مفهومی، اجرای چاه ها را تسهیل می کند. این مقاله به طور خلاصه از وارد کردن داده های چاه به طور مستقیم به مدل مفهومی همراه با نکاتی اشاره می کند. واردات مستقیم چاهها به مدل مفهومی ابتدا مستلزم این است که چاهها در یک پرونده با قالب صحیح قرار بگیرند. به طور معمول این یک فایل متنی است. لطفاً برای قالب صحیحی که GMS از آن استفاده می کند به مقاله ویکی مادفلو مراجعه کنید.


سایر قالب های فایل مانند شکل های فایل نیز معمول هستند، اما اغلب نمی توان آنها را مستقیماً وارد مدل مفهومی کرد. این قالب های دیگر، چاه ها را به ماژول دیگری مانند ماژول GIS وارد می کنند و باید به مدل مفهومی تبدیل شوند.


قبل از وارد کردن داده های چاه به مدل مفهومی، اطمینان حاصل کنید که با روشن بودن گزینه Well، یک پوشش نقشه موجود دارید. بدون این، داده های چاه نمی توانند مستقیماً به مدل مفهومی وارد شوند.


هنگام وارد کردن داده های چاه در یک فایل متنی، از دستور Open و سپس Import File Wizard استفاده خواهید کرد. در مرحله دوم File Import Wizard، باید "Well data" را برای نوع داده GMS انتخاب کنید. همچنین در مرحله دوم اطمینان حاصل کنید که تمام ستون های داده به درستی تخصیص داده شده اند. عدم اختصاص صحیح ستون های داده می تواند منجر به خطا شود.


لازم به ذکر است که شما به تعداد ستون های داده موجود در پرونده محدود نمی شوید. بنابراین، می توانید چندین چاه را همزمان وارد کنید. با استفاده از این روش می توانید چندین سری زمانی یا سایر داده های قابل استفاده در چاه ها را نیز وارد کنید. لطفا توجه داشته باشید که گرچه چاه ها و سری های زمانی را می توان در یک فایل متنی تعریف کرد، لازم است که پرونده را دو بار وارد کنید: یک بار برای ایجاد چاه ها، و یک بار برای اختصاص سری زمانی به چاه ها. نرخ جریان ثابت را می توان در زمان ایجاد چاه وارد کرد.


داده های چاه را پس از وارد کردن بررسی کنید. این کار با آوردن پنجره جدول ویژگی پوشش برای چاه ها به سرعت انجام می شود. اگر داده ها به درستی وارد نشده باشند، می توان در استفاده از ابزارهای GMS تغییرات جزئی ایجاد کرد.


برای یافتن تمامی مطالب مرتبط با این مطلب در سایت از جستجوی سایت در حاشیه سمت راست و بالای صفحه استفاده فرمایید.


لیست دیگر آموزش های مرتبط

ورود به بخش آموزش های متنی GMS

ویکی نرم افزار GMS

انجمن بحث و گفتگو GMS

کلاس های بین المللی GMS

منابع آموزشی نرم افزار GMS


آموزش های ویدیویی فارسی GMS

آموزش های ویدیویی انگلیسی GMS


دانلود آخرین نسخه نرم افزار GMS


دریافت کرک نرم افزار GMS

دریافت لایسنس ارزیابی (14 روزه)


برای سفارش انجام مدل سازی اینجا کلیک کنید












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools