پنج استارت آپ برتر مدیریت آب که بر شهرهای هوشمند تأثیر می گذارند :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




پنج استارت آپ برتر مدیریت آب که بر شهرهای هوشمند تأثیر می گذارند


تحلیلگران نوآوری ما اخیراً فناوری های نوظهور و استارت آپ های آینده و تأثیرگذار بر شهرهای هوشمند را مورد بررسی قرار داده اند. از آنجا که تعداد زیادی از استارت آپ ها در زمینه راه حل های بسیار متنوعی کار می کنند، تصمیم گرفتیم دیدگاه های خود را با شما در میان بگذاریم. این بار، ما در حال بررسی 5 راه حل امیدوار کننده مدیریت آب هستیم. برای 5 انتخاب برتر ما، از روش پیشگویی راه اندازی مبتنی بر داده برای شناسایی مناسب ترین راه حل ها در سطح جهان استفاده کردیم. Global Startup Heat Map در زیر 5 نمونه جالب از 589 راه حل مربوط را برجسته می کند. که شاید به این لیست جزیی امروز که شما این مطلب را می خوانید، اضافه نیز شده باشد. و البته بسته به نیازهای خاص شما، گزینه های برتر ممکن است کاملاً متفاوت باشند.


1- FLUID - اندازه گیری هوشمند آب

کنتورهای هوشمند آب در مقایسه با نمونه های معمولی خود دارای مزایای گسترده ای هستند، از جمله تشخیص و پیشگیری از نشت، کاهش انرژی، ارائه اطلاعات در زمان واقعی، دقت بالاتر و همچنین توصیف الگوی مصرف آب. علاوه بر این، شبکه های بی سیم و ارتباطات از راه دور دو طرفه با یک ابزار محلی، نیازی به هرگونه بررسی دستی را از بین می برد و همچنین داده های آنلاین مرتبط و دقیق را 24 ساعته در 7 روز هقته منعکس می کند. FLUID مستقر در ایالات متحده کنتورهای تحلیلی هوشمند را تولید می کند که آلارم های هوشمند را فعال می کند و هیچ قسمت متحرکی ندارند، بنابراین در اثر ساییدگی و شکستن تحت تأثیر قرار نمی گیرند. خاصیت این کنتور به معنی بستن آسان بدون لوله کشی است. علاوه بر این، تعیین اهداف آب و دریافت بینش در مورد عادات استفاده از آب به منظور یادگیری بیشتر و افزایش صرفه جویی امکان پذیر است.


2- Lishtot - کنترل کیفیت آب آشامیدنی

حفظ کیفیت بالای آب آشامیدنی یکی از چالش های پایداری امروزی است و شک و تردیدهای زیادی را ایجاد می کند. دستگاه های کنترل و آزمایش پیشرفته، ساکنان شهرهای هوشمند را قادر می سازند تا ایمنی آب آشامیدنی خود را بر اساس پارامترهای مهم مختلف، مانند رسانایی، pH، دما یا خصوصیات شیمیایی بررسی کنند تا آگاهی و اطمینان از سلامتی را افزایش دهند. استارتپ اسرائیلی Lishtot راه حل "تست به عنوان سرویس" به نام TestDrop Pro را ارائه می دهد. این دستگاه قابل حمل از سیگنالینگ دیفرانسیل در مدار الکتریکی استفاده می کند که در تشخیص دقیق انواع آلاینده ها، فلزات سنگین، مواد شیمیایی و باکتری ها در سطوح مختلف خلوص کمک می کند. علاوه بر این، برنامه نتایج فوری را ارائه می دهد، برخلاف آزمایش آزمایشگاهی.


3- Elentec - استفاده مجدد از فاضلاب در محل

مقادیر انبوه دفع پساب در بسیاری از نقاط کره زمین، این سوال را به وجود می آورد که چرخه استفاده مجدد از آب چه مقدار در شهرهای هوشمند وجود دارد. بازیافت و پرداخت فاضلابی که تمام آلودگی های فاضلاب مسکونی و آبهای صنعتی را از بین می برد، شامل مراحل اولیه، ثانویه یا سوم تصفیه می شود و آب را برای بازیابی آب های زیرزمینی یا استفاده مجدد در محل در کشاورزی و صنعت به سیستم بازمی گرداند. Elentec بریتانیایی در مقایسه با احیای شیمیایی سنتی، اجرای الکترو انعقاد (EC) در تصفیه فاضلاب ثانویه و پرداخت سوم را تسهیل می کند، که اثبات می کند عوارض کمتری تولید می کند و از ایمنی و ثبات بیشتری برخوردار است. راکتورهای خارج از شبکه و مدولار آن بیشتر در صنایع زیر کاربرد دارد: خودرو، فاضلاب شهری، آبزی پروری، معدن، آبجو، لبنیات و غیره.


4- WaterGen - تولید آب جوی (AWG)

سیستم های تولید آب جوی روند فناوری جدیدی است که خواستار افزایش تأمین آب آشامیدنی در جهان و به ویژه در جوامع بومی و کم آب است. AWG های معمولی با تکرار مداوم روند طبیعی تراکم و ذخیره دقیق نتیجه، باران، مه، شبنم، بخار و رطوبت طبیعی هوا را به آب آشامیدنی تبدیل می کنند. WaterGen و فناوری GENius مبدل حرارتی آن از اسرائیل، فضایی را برای صرفه جویی در هزینه بیشتر فراهم می کند، یعنی تولید آب تمیز با مصرف انرژی نسبتاً کم (250 وات ساعت در لیتر) با قیمت های مقرون به صرفه (حدود 2 سنت در لیتر). این شرکت برای تأمین نیازهای مختلف محصولات مقیاس پذیر AGW را تولید می کند: از یک خانه جداگانه گرفته تا شهرهای بزرگ هوشمند.


5- WaterFX - نمک زدایی سازگار با محیط زیست

تصفیه آب با شوری بالا نیز یک روند اساسی برای مقابله با مشکل کمبود آب در شهرهای هوشمند، افزایش پوشش آب شیرین و پیگیری تخلیه صفر مایع است. طبق معمول، شیرین سازی آب دریا یا آب شور به مقدار قابل توجهی انرژی و امکانات دفع شور آب قدرتمند نیاز دارد. برخلاف روش های سنتی، نمک زدایی سازگار با محیط زیست بر روی تبخیر پیشرفته با استفاده از تجدیدپذیر تمرکز دارد. WaterFX، یک شرکت تازه تاسیس از ایالات متحده آمریکا، این چالش ها را بر اساس انرژی خورشیدی برطرف می کند، که هزینه های کمتری برای بهره برداری و مقدار بیشتری آب شیرین دریافت شده را تضمین می کند. راه حل های این شرکت در تصفیه آب دریا، آب های زیرزمینی و آبهای شور آسیب دیده گسترش یافته و هیچ محصول جانبی مایع باقی نمی گذارد. علاوه بر این، WaterFX نسخه بتا LQUID را معرفی کرد، یک بستر غیرمتمرکز برای تجارت آب شیرین کن و تجزیه و تحلیل.


در مورد سایر 584 راه حل مدیریت آب چطور؟

در حالی که ما معتقدیم داده ها برای ایجاد بینش کلیدی هستند، اما می توان به راحتی تحت تأثیر آنها قرار گرفت. جاه طلبی ما ایجاد یک مرور کلی و ارائه اطلاعات نوآوری عملی برای Proof of Concept-PoC، مشارکت یا اهداف سرمایه گذاری شماست. 5 استارت آپ به نمایش درآمده در بالا از 589 موردی که برای این مقاله تحلیل کردیم، نمونه های امیدوار کننده ای هستند. برای شناسایی مناسب ترین راه حل ها بر اساس معیارهای خاص و استراتژی همکاری خود، این لینک را مشاهده کنید (ممکن است برای مشاهده لینک به آی پی دیگر کشورها نیاز داشته باشید).












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools