تبدیل مشکلات آب به فرصت های تجاری :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




تبدیل مشکلات آب به فرصت های تجاری


جری براون، فرماندار کالیفرنیا اخیراً محدودیت های اجباری آب را برای مقابله با خشکسالی شدید وضع کرده است که "اقدامات بی سابقه ای را می طلبد" بسیاری از سرمایه گذاران با روند جهانی تغییر در نحوه تأمین، انتقال، تصفیه و استفاده از آب آشنا شده اند. با این حال، این گرایش های بزرگ تاکنون با اقدامات زیادی از طرف جامعه سرمایه گذاری تامین نشده است. خشکسالی کنونی در کالیفرنیا تمرکز دوباره بر نقش سیلیکون-ولی در ارائه راه حل های جدید را فراهم کرده است. خبر خوب این است که بازار تجاری راه حل های آب بیش از آن چیزی است که تصور می کنید و شرکت های مرحله سرمایه گذاری در آب عملکردی بهتر از بسیاری از سرمایه گذاران و کارآفرینان دارند.


سیلیکون-ولی برای آب کجاست؟

تنها چند ساعت رانندگی از جاده سند هیل، مناطق اصلی تولید محصولات کشاورزی کالیفرنیا برای تداوم تولید نیاز به استفاده از آب زیاد دارد. چاه های آب که به صدها خانواده در دره مرکزی خدمات می دهند خشک شده و مردم ناتوان، بدون آب شیرهای آنها را رها می کنند.

در مقابل، ایده های سیلیکون-ولی برای آب همچنان در حال شکل گیری است. شرکت های آب و فاضلاب سالانه فقط چند صد میلیون دلار سرمایه گذاری دریافت می کنند - حدود 1 درصد از سرمایه های ایالت. این درصد علی رغم توجه بیشتر به نیاز آب، در سالهای اخیر نسبتاً ثابت مانده است.

بحث مداوم در مورد اینکه آیا آب یک منطقه سرمایه گذاری جذاب برای سیلیکون-ولی است یا خیر. طرفداران می گویند آب گزینه بعدی است. آنها چالش هایی را برای رشد بیش از حد فروش محصولات و خدمات نوآورانه آب ذکر می کنند. مقاله اخیر نیویورک تایمز خاطرنشان کرده است که "بحران آب به سادگی می تواند یک مسابقه برای مجموعه مهارت های سیلیکون-ولی باشد."


استارت آپ های آب عملکرد بهتری نسبت به بسیاری از همتایان استارت آپی فناوری دارند.


تا به اکنون هیچ شرکت موثر و یکپارچه ای نظیر آنچه در فناوری آی تی مثل Facebook یا Google می شناسیم، در حیطه آب وجود نداشته است و شاید هرگز وجود نداشته باشد. زیرا، بخش های صنعت آب به شدت متفاوت است. برای نمونه خدمات ساخت و ساز مهندسی برای سدها خود مجموعه ای بسیار وسیع است. در این شرایط رسیدن به رشد ممکن است برای یک شرکت نوپا سخت باشد. بخصوص برای رقابت در بازار محصور... با این وجود ممکن است محصولات آنها برای یک شرکت تازه فروش تجزیه و تحلیل داده روی آب به مشتریان غیر، واقع بینانه باشد.

در یک بازار بزرگ و در حال تغییر، استارت آپ های آب عملکرد بهتری نسبت به بسیاری از همتایان استارت آپی فناوری دارند. بیایید نگاهی به برخی از داده های شگفت آور و برخی از شرکت های آینده دار بیندازیم.


تجارت بزرگ آب

شما ممکن است آب را به عنوان یک خدمات عمومی تصور کنید. اگرچه هنوز ممکن است شهر شما خدمات آب و فاضلاب شما را تأمین کند، تجارت آب صنعت بزرگی است. درآمد سالانه محصولات و خدمات صنعت آب بیش از 600 میلیارد دلار است!

علاوه بر این، افزایش فشار بر سیستم های آبی ما به این معنی است که محصولات، خدمات و روش هایی که دهه هاست به آنها اعتماد کرده ایم کافی نیستند. تقاضا برای نوآوری ناشی از کاهش عرضه و افزایش تقاضا، جاری شدن سیل، افزایش هزینه های زیرساخت ها، انرژی و مواد شیمیایی، جنبش پایداری و موارد دیگر از این جمله است.


عملکرد شگفت آور استارت آپ های آب

استارت آپ های آب در مقایسه با استارتاپ های صنایع دیگر چگونه هزینه می کنند؟ به نظر می رسد استارت آپ های آب عملکرد بالایی داشته اند. Lux Research (افشاگری: من به عنوان نویسنده این متن یک عضو هیئت مدیره Lux Research هستم) اطلاعاتی را در مورد طیف وسیعی از فن آوری ها و شرکت های نوظهور در بازارهای دانش بنیان بیان می کند و یک مجموعه داده مقایسه ای منحصر به فرد را ارائه می دهد.

تیم تحقیقاتی Lux با مقایسه 3700 استارتاپی که آنها را از نزدیک در زمینه الکترونیک، انرژی، کشاورزی، تغذیه، علوم زیستی و زیرساخت ها مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند، زمان و سودآوری شرکت های نوپا را مقایسه کردند. این 3700 استارت آپ طیف وسیعی از راه حل ها را از مواد گرفته تا دستگاه ها، فناوری اطلاعات و خدمات ارائه می دهند.

در 5 سال اول، 14 درصد از شرکت های نوپا به سودآوری رسیده اند که این رقم از میانگین کلی 17 درصد کمی عقب مانده است. اما در دوره 10 ساله، 31 درصد از شرکت های نوپا در مقایسه با میانگین 26 درصد سودآوری داشتند. تا سال 15، 50 درصد از شرکت های نوپا با سود مناسب​​، 42 درصد متوسط ​​را پشت سر گذاشتند.

توجه به دیگر داده ها نشان دهنده عملکرد قوی در پنج سال گذشته است. یعنی سمت و سوی خوشبینانه ای برای این شرکت ها دیده می شود. Lux برای هر یک از شرکت هایی که مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد، یک امتیاز کلی ارائه می دهد. 22 شرکت نوپای آب در سال 2009 امتیاز مثبتی کسب کردند (سال شروع که به مرور 5 ساله امکان می دهد). این 22 شرکت یک شکست، دو خرید و هشت استارت آپ داشتند که به سوددهی رسیدند. 11 شرکت باقیمانده از سال 2009 به طور متوسط ​​بیش از 300 درصد رشد داشته اند.


این داده ها واقعاً به چه معناست؟ حداقل، این نشان می دهد که بسیاری از مشاغل خوب در بین شرکت های نوپا وجود دارد.


آنچه کارآفرینان آب می گویند

مدیران عامل استارت آپ های آب نه تنها به چشم انداز خود بلکه به چشم انداز همتایان صنعت خود اعتقاد دارند. شرکت Imagine H2O یک برنامه شتاب دهنده برای مشاغل آب است و 60 شرکت از بیش از 450 متقاضی را پذیرفته است. بیش از 20 مدیرعامل به نظرسنجی این مقاله پاسخ دادند. آنها تقریباً به طور جهانی در استارت آپ های آب غیر از شرکت های خود سرمایه گذاری می کنند.

فرصت های سرمایه گذاری زیادی در بخش نوآوری در آب وجود دارد. تصور کنید که نمونه کارهای Imagine H2O بیش از 1 دلار از 10 دلار سرمایه گذاری در آب است. و اکثر شرکت های نمونه کار ما در نظر دارند تا ظرف شش ماه آینده سرمایه جمع کنند. فرصت های زیادی برای سرمایه گذاران استراتژیک و بنگاه های اقتصادی وجود دارد تا بتوانند در بخش آب سرمایه گذاری کنند.

در مقایسه با صنایع دیگر، البته رقابت کمی برای تأمین اعتبار شرکت های نوپا وجود دارد. تعداد انگشت شماری از شرکت های سرمایه گذاری وجود دارد که فقط در زمینه آب تخصص دارند. بیشتر سرمایه گذاران سیلیکون-ولی روی صنعت تمرکز ندارند. و تصور کنید شرکت هایی مثل Imagine H2O گزارش داده اند که طی چند سال گذشته، آنها در رقابت بین سرمایه گذاران پر ریسک و کم ریسک برای دستیابی به معاملات آب تغییر کمی داشته اند.

شرکت های نوپا با وجود کمترین پشتیبانی نظارتی، عملکرد خوبی داشته اند. اکنون روندهای نظارتی به نفع آنهاست. قیمت پایین آب نگرانی مشترکی را در بین سرمایه گذاران احتمالی آب ایجاد می کند. جالب اینجاست که نرخ آب و فاضلاب در سرتاسر آمریکا در حال افزایش است، به طور کلی سریعتر از هر سرویس دیگر.


از خشکسالی تا سیل، لوله ها به پمپ ها، کشاورزی گرفته تا صنعت، بازار آب بیش از هر زمان دیگری به نوآوری نیاز دارد.


در برخی از کاربردهای مشتری، آب بسیار گرانتر از انرژی است. با این وجود، آب به طور کلی ارزان است. دولت های فدرال، ایالتی و محلی در ایالات متحده حداقل حمایت یا مشوق را برای تشویق به تصویب ابتکارات جدید آب ارائه داده اند. این همچنین بدان معنی است که شرکت های نوپا با استفاده از پیمایش در یک محیط نظارتی بدون پشتیبانی تاریخی، عملکرد خوبی داشته اند.

شرکتهایی که کمبود آب را برطرف می کنند، جای تعجب نیست که معتقدند خشکسالی کنونی کالیفرنیا فروش و تأمین مالی را بسیار آسان کرده است. اگر فکر می کنید مقررات و روندها از شرکت های نوپا پشتیبانی می کنند، عملکرد آنها فقط باید بهبود یابد.


شرکت هایی با سرمایه گذاری اخیر و راه حل های امیدوار کننده

بیایید نگاهی بیندازیم به چند شرکت با سرمایه گذاری که راه حل هایی برای رفع نیازهای روزافزون آب در جهان دارند.


نرم افزار و تجزیه و تحلیل

راه حل های هوشمند برای خشکسالی نیاز به کمک به مشتریان عمده شهری دارد، زیرا حدود نیمی از سیستم آب شهری در املاک خصوصی است. اکثر استفاده کنندگان بزرگ آب فاقد داده ها برای مدیریت استفاده از آنها و محافظت از خواص آنها در برابر نشتی هستند که تقریباً 10 میلیارد دلار در سال به اموال خصوصی خسارت وارد می کند. شرکت Banyan Water با استفاده از نرم افزاری مبتنی بر cloud برای انجام تجزیه و تحلیل در قبض های آب و فاضلاب، شناسایی فرصت های پس انداز، به مشتریان سازمانی در سراسر کشور مانند نمونه کارها در املاک و مستغلات Blackstone خدمات ارائه می دهد.

سپس نرم افزار این شرکت برای کنترل از راه دور استفاده از آبیاری در فضای باز و کنترل جریان از طریق لوله های داخل ساختمان، با کنتورها و کنترلرهای موجود در مالکیت مشتری همگام سازی می شود. این تأثیر بیش از 50 درصد صرفه جویی در مصرف آب و شناسایی نشتی مداوم و داده زمان-واقعی را نتیجه داده است. سرمایه گذاران شامل Cue Ball Capital و Catamount Ventures هستند.

آیا اخیراً قبض آب منزل خود را بررسی کرده اید؟ آیا برای شما منطقی بود؟ در این صورت، سرویس محلی شما ممکن است از نرم افزار WaterSmart استفاده کند، یک منبع تغذیه برای آب که به شما کمک می کند تا از آب محیط مسکونی معیار استفاده کند تا باعث صرفه جویی در مصرف شود و به تاسیساتی مانند East Bay Municipal Utility District که در خدمت ناحیه اوکلند و مناطق اطراف آن است کمک می کند تا بهتر با محیط مسکونی خود منطبق شوند. WaterSmart اخیراً 7 میلیون دلار با 21 میلیون دلار ارزیابی قبلی پول جمع آوری کرده است.

در خشکسالی، شرکت های آب برای تشویق حفاظت از مشتریان خود تحت فشار قرار می گیرند. اما بیشتر درآمد شرکت های آب و برق با قیمت سرویس حجم آب فروخته شده برابر است. پیش بینی تأثیر حفاظت و تغییرات نرخ، یک مشکل مقابل داده است. شرکت Valor Water Analytics برای کمک به شرکت های بزرگ در تصمیم گیری های مالی بهتر، نرم افزاری را می فروشد، که در ماه های نخست به عنوان یک نهاد تجاری زنده با چندین انعقاد قرارداد (از جمله Sonoma County) تکمیل شده است و از Y Combinator پشتیبانی می کند.

در هر بحثی درباره مدیریت آب شهری، این ابزار فیل در اتاق است. Fathom یک سرویس مدیریت شده را برای کمک به آب و برق از جمله شهر منلو پارک، کنتورهای پیوند، سیستم های صورتحساب و سایر منابع داده برای اجرای هوشمندانه شبکه آب به فروش می رساند. این راه حل که در اصل تولید یک شرکت متعلق به سرمایه گذاران بود، توسط یک شرکت نرم افزاری برای یک مجموعه توسعه یافت. سرمایه گذاران Fathom شامل XPV Capital و Silver Lake Kraftwerk هستند و این شرکت 10٪ در مصرف آب از مزایای مشتری خود را حفظ می کند.


تصفیه آب

Kurion نمونه جذابی از نوآوری سیلیکون-ولی ارائه می دهد که به رفع بحران بزرگ آب کمک می کند. فن آوری های این شرکت، که شامل حذف خطرات ناشی از جریان فاضلاب است، پس از فاجعه هسته ای در فوکوشیما مستقر شدند. محلول های Kurion بیش از 70 درصد رادیواکتیویته را از آب خارج کردند. سرمایه گذاران Kurion شامل Lux Capital و Firelake Capital هستند و این شرکت از زمان تاسیس در سال 2008 صدها میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

Desalitech همچنین با استفاده از فناوری جدید تصفیه آب سرمایه گذاری های قابل توجهی را به خود جلب کرده است. این شرکت در روش درمانی که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، اسمز معکوس است. سیرکوی اختصاصی آن طراحی و مهندسی فرایند، آب هدر رفته در تیمار اسمز معکوس را به نصف یا بیشتر کاهش می دهد و انرژی مورد استفاده در تصفیه را حدود یک سوم کاهش می دهد.

این شرکت بازپرداخت معمولاً در طی یک سال به مشتریان ارائه می دهد و بیشتر به صنایع بزرگ از جمله کوکا کولا می فروشد. Desalitech در دسامبر سال 2014 با هدایت Spring Creek و Liberation Capital حدود 11 میلیون دلار سرمایه جمع کرد.


استفاده مجدد و بازیافت

کشورهایی که یاد گرفته اند با کمبود آب کنار بیایند، مانند اسرائیل، از اکثر آب خود استفاده مجدد می کنند. در آمریکا، فقط قسمت کوچکی از آب ما بازیافت می شود. در واقع، ما تقریباً برای هر کاربردی از آبی استفاده می کنیم که دارای استانداردهای کیفیت نوشیدن باشد.

Nexus eWater، متولد شده در محیط خشکسالی استرالیا، یک محلول در محل اصلاح برای خانه ها برای استفاده مجدد از پساب جهت آبیاری در فضای باز و شستشوی توالت فراهم می کند. Nexus eWater نقش مهمی در تأثیرگذاری سیاست آب کالیفرنیا برای امکان استفاده مجدد در محل بازی کرده است. این شرکت اخیراً یک قرارداد 2.1 میلیون دلاری را بسته و در گزارش سالانه KB Homes به عنوان یک شریک معتبر معرفی شده است.


انرژی

تحقیقات کمیسیون انرژی کالیفرنیا نشان داد که حدود 20 درصد از برق این ایالت برای انتقال و تصفیه آب و فاضلاب مصرف می شود. راه حل های شرکت Natel Energy امکان تولید برق آبی در مجاری کوچک آب را با استفاده از فن آوری جدید توربین فراهم می کند. از نظر تاریخی، سیستم های برق آبی برای تولید موثر انرژی به افت عمودی جریان آب نیاز دارند. راه حل های Natel با کار با قطره های عمودی کمتر، طیف وسیعی از فرصت های جدید نصب را باز می کند.

مشتریان این شرکت شامل اپل هستند که اخیراً با همکاری ناتل برای تولید انرژی برق در کانال آبیاری موجود در اورگان همکاری کرده است. ناتل اخیراً یک قرارداد 7 میلیون دلاری را منعقد کرد.


کشاورزی

کشاورزی حدود 80 درصد آب کالیفرنیا را مصرف می کند. طی دهه گذشته، موجی از شرکت های مورد حمایت سرمایه گذاری، سنسورها و نرم افزاری را برای بهبود آبیاری مزارع تولید کردند. این گروه از شرکت ها، از جمله Puresense و Aquaspy با سرمایه گذاری، فناوری جدید رطوبت خاک را کنترل کردند، به کشاورزان کمک می کند تا محصول را به ازای هر قطره آب مصرفی افزایش دهند.

با این وجود، علی رغم ایجاد نتایج خوب برای کشاورزان، تاکنون نتایج حاصل از سرمایه گذاران متقاضی بازدهی کلان متفاوت بوده است. مبارزه برای دستیابی به رشد، تا حدی به علت دشواری نفوذ در بازار مشتری خرد شده کشاورزی بوده است.

موفقیت اخیر گروه جدیدی از شرکت ها در ارائه هوش تجاری به مزارع ممکن است فقط منجر به افزایش روند نوآوری آب در کشاورزی شود. یک مثال، Farmlogs، اخیراً 10 میلیون دلار قرارداد منعقد کرده است. این شرکت داده های مربوط به آب برای مزارع را در نرم افزار هوش تجاری خود گنجانده است، اما نرم افزار آن روی مجموعه گسترده تری از تصمیمات مزرعه متمرکز است که شامل استفاده از آب است.

این وعده، از منظر آب، ناشی از توانایی اخیر است که توسط Farmlogs و سایر شرکت های تازه تأسیس داده های مزرعه برای نفوذ به بازار نشان داده شده است.

این شرکت، با چند سال قدمت، ادعا می کند 15 درصد از 2.1 میلیون مزرعه آمریکا از خدمات آن استفاده می کنند. داشبورد داده به بسیاری از مشتریان امکان مدیریت بهتر آب را می دهد. همچنین این سیگنال نشان می دهد که سایر شرکت های نوپا سیلیکون-ولی می توانند به طور مستقل یا با همکاری شرکت هایی مانند Farmlogs به نفوذ سریع بازار کشاورزی دست یابند.


از خشکسالی تا سیل، لوله ها به پمپ ها، کشاورزی گرفته تا صنعت، بازار آب بیش از هر زمان دیگری به نوآوری نیاز دارد. این شرکت ها نمایانگر موج جدیدی از استارت آپ های آب هستند که نوید موفقیت تجاری و آینده آب امن تری را می دهند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools