محافظت از چاه :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




محافظت از چاه


محافظت از چاه به معنای محافظت از منطقه اطراف چاههای تامین آب آشامیدنی عمومی و به نوبه خود محافظت از منابع آب آشامیدنی است. آب های زیرزمینی منبع آب آشامیدنی بسیاری از جوامع است و خواهد بود. حفاظت از این منبع حیاتی مهم است! به عنوان مثال، گسترش توسعه ممکن است منابع احتمالی بیشتری از آلودگی را به همراه داشته باشد. جمعیت های در حال رشد ممکن است مقدار آب موجود را تحت فشار قرار دهند. و اقدامات شدید کشاورزی ممکن است نیاز به استراتژی های مدیریت فعال تر را افزایش دهد. چه با نقص موجود در منبع آب روبرو شوید و چه به دنبال راه هایی برای جلوگیری از آلودگی باشید، حفاظت از چاه از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی کاملاً منطقی است.


هر ایالت رویکرد متفاوتی نسبت به محافظت از چاه دارد، اما به طور کلی، محافظت از چاه شامل موارد زیر است:

  • مشخص کردن منطقه حفاظت از چاهنقشه ای برای نشان دادن جریان آب زیرزمینی، مناطق زمان سفر و مرزهای جغرافیایی ترسیم شده است تا سطح زمینی را که می تواند بر آب زیرزمینی تأثیر بگذارد، تعیین کند. منطقه از اطلاعاتی مانند ترکیب زمین شناسی آبخوان چاه گرفته شده و ظرفیت پمپاژ چاه تعیین می شود.
  • موجودی منبع آلودگی بالقوه: موجودی تمام منابع احتمالی آلاینده های آب آشامیدنی انجام می شود، که معمولاً از پایگاه داده های نظارتی موجود دولت و مشاهدات روی زمین تهیه می شود. آلاینده های احتمالی متداول می توانند شامل اقدامات کشاورزی، تجاری، صنعتی و سایر موارد باشند.
  • مدیریت منبع آلاینده ها: منابع آلاینده بالقوه شناسایی شده در طول موجودی باید به گونه ای مدیریت شود که از هرگونه آلودگی آب زیرزمینی جلوگیری شود. جوامع محلی گزینه های زیادی دارند، از جمله دستورالعمل ها، محدودیت های منطقه بندی، خرید زمین، خدمات آسان حفاظت، اقدامات داوطلبانه، تشویق بهترین روش های مدیریتی و تلاش های مشترک دولت محلی.
  • برنامه ریزی احتمالی: حفاظت از سر چاه شامل داشتن برنامه ای برای تأمین منبع جایگزین آب آشامیدنی در صورت قطع شدن چاه به دلیل آلودگی، بلایای طبیعی، خرابی مکانیکی یا فیزیکی بزرگ، خرابکاری یا علت مشخص دیگر است. این طرح اغلب شامل منابع موقتی آب آشامیدنی کوتاه مدت و گزینه هایی برای منابع آب بلند مدت، مانند چاه جدید است.
  • اموزش عمومی: مردم باید در طول فرایند محافظت از چاه ها مطلع شوند و در تلاش برای محافظت از آب های زیرزمینی و آب آشامیدنی باشند. تلاش ها می توانند شامل در دسترس قرار دادن طرح محافظت از چاه برای بازبینی عمومی، برگزاری جلسات عمومی و اطلاع رسانی از طریق نامه و رسانه ها باشند.


مدیریت

مدیریت ناحیه محافظت از چاه (WHPA) گام بعدی است که جامعه می تواند پس از تدوین برنامه حفاظت از چاه برداشته شود. این مرحله با شناسایی استراتژی های مدیریتی جوامع را هدایت می کند که بیشترین تأثیر را در کاهش تهدید آلودگی منبع آب آشامیدنی آنها خواهد داشت. بنیاد آب های زیرزمینی، با همکاری اداره کیفیت محیط زیست نبراسکا، یک کتابچه راهنمای برنامه ریزی برای مدیریت منطقه حفاظت از Wellhead به عنوان راهنمای گام به گام برای تکمیل فرآیند تهیه کرد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools