مجموعه آموزش WEAP - ایجاد منطقه مطالعاتی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مجموعه آموزش WEAP - ایجاد منطقه مطالعاتی


"ناحیه" در WEAP به عنوان مجموعه ای مستقل از داده ها و فرضیات تعریف می شود. وسعت جغرافیایی آن به طور معمول یک حوضه رودخانه است. داده ها به حساب های جاری و هر تعداد سناریوی جایگزین تفکیک می شوند. گاهی اوقات از یک منطقه به عنوان "مجموعه داده" یاد می شود. تمام پرونده های یک منطقه در یک دایرکتوری زیر فهرست داده های WEAP با هم نگهداری می شوند.


یک منطقه مطالعه می تواند مجموعه ای از سایتهای تقاضا باشد که توسط مرزهای سیاسی یا جغرافیایی تعریف شده است. همچنین می تواند به عنوان یک سیستم آبرسانی خاص مانند حوضه رودخانه یا سفره آب زیرزمینی تعریف شود. در یک حالت، نقطه تمرکز سایت های تقاضا خواهد بود، در حالی که در مورد دیگر، منابع آب در منطقه مورد نظر است. در موارد دیگر، ممکن است لازم باشد که مجموعه ای از سایت های تقاضا و سیستم رودخانه خاص را به عنوان منطقه مورد مطالعه تصور کنید. مرزهای منطقه مورد مطالعه می تواند تا حدی انعطاف پذیرتر از تعریف صحیح مرزهای هیدرولوژیکی باشد تا شامل مناطق تقاضای مجاور باشد که از طریق سیستم تامین آب از طریق منابع آب تأمین می شوند یا امکان واردات یا صادرات آب از یا به مکان های خارج از منطقه مورد مطالعه.


هر کدام را که انتخاب کنید، در نهایت منطقه مورد مطالعه در WEAP شامل مجموعه ای متمایز از اطلاعات و فرضیات در مورد سیستمی از تقاضا و منابع مرتبط است. چندین منطقه مطالعاتی مختلف که در WEAP تعریف شده است، در واقع می تواند برای نشان دادن همان منطقه جغرافیایی یا حوزه آبخیز مورد استفاده قرار گیرد، هر یک تحت تنظیمات جایگزین یا مجموعه های مختلفی از داده های تقاضا یا فرضیات عملیاتی است. به این ترتیب، می توان مناطق مورد مطالعه را به عنوان پایگاه داده های جداگانه ای در نظر گرفت که مجموعه های مختلفی از داده های تأمین و تقاضای آب در آن ذخیره، مدیریت و تحلیل می شود.


برای شروع تجزیه و تحلیل، ابتدا یک منطقه جدید ایجاد خواهید کرد. برای انجام این کار، از منوی اصلی گزینه Area، Create Area ... را انتخاب کنید. هنگام ایجاد یک منطقه جدید، می توانید با یک کپی از یک منطقه موجود شروع کنید یا با یک منطقه خالی تازه شروع کنید. اگر از یک منطقه خالی شروع کنید، از شما خواسته می شود محدوده های منطقه را تنظیم کنید. شما می توانید برای محافظت از یک منطقه رمز عبور تعیین کنید. هنگام تعیین رمز عبور، از دکمه های رادیو برای نشان دادن اینکه آیا گذرواژه برای باز کردن منطقه مورد نیاز است یا فقط برای ذخیره تغییرات در منطقه مورد نیاز است، استفاده کنید. وقتی رمز عبور مشخص نشده باشد، منطقه می تواند آزادانه باز و تغییر کند. (توجه: برای محافظت از اطلاعات اختصاصی یا حساس به این رمز عبور اعتماد نکنید - WEAP پرونده های داده را رمزگذاری نمی کند، به این معنی که هر کسی که می داند چگونه یک فایل پایگاه داده پارادوکس را بخواند می تواند اطلاعات را بخواند.) در آخر، توضیح مختصری وارد کنید منطقه جدید می توانید بعداً این توضیحات را در صفحه مدیریت مناطق ویرایش کنید.


روش دیگر برای ایجاد یک منطقه به عنوان کپی از یک منطقه موجود، از فهرست اصلی است: منطقه، ذخیره به عنوان...













نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools