استفاده از Interpolate برای نقشه برداری :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




استفاده از Interpolate برای نقشه برداری


WMS روشهای زیادی را برای درون یابی داده ها از یک ماژول به واحد دیگر فراهم می کند. از آنجا که ممکن است اشیا هندسی دقیقاً روی هم قرار نگیرند، غالباً باید مقادیر از یک شی به جسم دیگر درون یاب شوند. روش های معمول درونیابی شامل برهم زدن سطح DEM و TIN در یک شبکه یا مش است. با این حال، یک عملکرد کمتر شناخته شده، تفسیر داده ها به اشیا feature ویژگی موجود در پوشش نقشه است.


مقادیر ارتفاعی برای TIN یا DEM را می توان برای نمایش اشیا درون یابی کرد. با این کار مقادیر ارتفاعی به اشیا feature مشخصه، به ویژه به نقاط و رئوس، اضافه می شود. برای بهره برداری از ویژگی های اشیا:

  • پوشش نقشه را با اشیا feature مشخصه ای که مقادیر ارتفاع را دریافت می کنند انتخاب کنید تا پوشش فعال شود.
  • در Project Explorer، روی TIN یا DEM حاوی مقادیر ارتفاع کلیک راست کرده و Interplates | را انتخاب کنید برای نمایش اشیا.


سپس مقادیر ارتفاعی روی TIN یا DEM به ویژگی های پوشش فعال نقشه اضافه می شوند. این فرایند فقط مقادیر موجود در پوشش فعال نقشه را در بر می گیرد. پوشش غیر فعال نقشه تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت و فقط یک پوشش نقشه می تواند مقادیر ارتفاعی را از این طریق دریافت کند.


تفسیر برای نمایش اشیا از درون یابی خطی استفاده می کند. اگر یک نقطه یا یک راس بین یک نقطه ارتفاع DEM یا TIN قرار داشته باشد، روش درون یابی نزدیکترین مقدار تقریبی را تخمین می زند. مقادیر ارتفاعی برای نمایش اشیایی که خارج از منطقه DEM یا TIN نیستند، درون یابی نمی شود.


به طور معمول، درگیری اشیا feature با ویژگی هنگامی انجام می شود که شما بدون تعیین ارتفاع در طی فرآیند دیجیتالی کردن، اشیا features ویژگی را به صورت دستی اضافه کرده باشید. همچنین می تواند در مواردی که مقادیر ارتفاع نادرست به نظر می رسند و برای مطابقت با مجموعه جدیدی از مقادیر ارتفاع، باید تغییر کنند، استفاده شود. همچنین ممکن است پس از وارد کردن داده های نقشه که فاقد داده های ارتفاع هستند، مفید باشد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools