زمانی برای رسیدن به SDG وجود ندارد :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




زمانی برای رسیدن به SDG وجود ندارد


در چند وقت اخیر، بخش آب و فاضلاب با سرعت های مختلف در مناطق مختلف جهان در حال پیشرفت است. با وجود پیشرفت های انجام شده، به عنوان متخصصان و رهبران آب و فاضلاب، ما نمی توانیم راضی باشیم. ما باید اقدامات بیشتری را متمرکز بر واقعیتهای گاه ناخوشایند که 1.8 میلیارد نفر به آب آشامیدنی دسترسی ندارند و 2.8 میلیارد نفر به خدمات بهداشتی دسترسی ندارند، بسیج کنیم.


همه گیر COVID-19 در حال انجام این ایده است که به شدت این مفهوم را متمرکز می کند که هیچ کس نباید از نظر خدمات آب و فاضلاب عقب بماند. اگرچه COVID-19 بیماری منتقله از طریق آب نیست، اما نیاز به آب آشامیدنی تمیز و خدمات بهداشتی سالم برای تسهیل اقدامات بهداشتی نمی تواند بیش از حد بیان شود.


در حقیقت، COVID-19 به ما فهمانده است که آینده نمی تواند و نباید مانند گذشته باشد و اتخاذ شیوه ها و استراتژی های تاریخی هیچ تضمینی برای موفقیت در آینده نیست. علاوه بر این، واقعیت تغییرات آب و هوایی و تأثیر آن بر ارائه خدمات آب چالش دیگری ایجاد می کند که باید به طور همزمان حل شود.


بنابراین، یک ضرورت فوری برای بررسی سرعت پیشرفت تا حدی آهسته به سمت دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل (SDG) وجود دارد. ما باید استراتژی های جسورانه و ابتکاری را برای تسریع ریشه ای پیشرفت با حذف موانع و اتخاذ فن آوری ها، رویه ها و رویکردهای جدید، دوباره تنظیم کنیم.


در حالی که پذیرش فناوری های جدید مهم و دیرهنگام است، اما فضای سیاسی حیاتی است و باید توسط رهبران و متخصصان آب نیز برطرف شود. فقدان اراده سیاسی، حاکمیت ضعیف، رهبری و اقدامات غیراخلاقی همه نیاز به توجه جدی دارد، اگر بخواهیم پیشرفت قابل توجهی در SDG داشته باشیم. این چالش ها مشارکت فعالانه و مشارکت متخصصان آب از هر نوع، مانند رهبران خدمات، رهبران شهرداری، دانشگاهیان، پزشکان، رهبران سیاسی، بانک های توسعه، آژانس های اهدا کننده و غیره را ضروری می کند.


بنابراین، چشم انداز من برای آینده پیشرفت سریع و معنی دار در زمینه غلبه بر این حقایق ناخوشایند است، و در نهایت دسترسی جهانی به آب و بهداشت را ایجاد می کند. IWA و متخصصان آب در سطح جهان باید از این چالش هیجان زده شوند. در واقع، IWA و شرکای آن در موقعیت ایده آل قرار دارند تا متخصصان جهانی را به منظور کاهش چنین چالشهایی متمرکز کنند.


اخیراً من یک عضو برجسته IWA شدم، که برای صنعت آب آفریقای جنوبی، Rand Water و خودم هم معنایی کاملاً نمادین و کاربردی دارد. این به رسمیت شناختن نشان می دهد که متخصصان آفریقای جنوبی و به طور کلی قاره آفریقا بیش از توانایی هستند و باید از آنها برای تعامل و رهبری در یک سطح محلی، قاره ای و جهانی حمایت شود.


سفر من با IWA هیجان انگیز، چالش برانگیز و تحریک کننده بوده است. من از این فرصت و امتیاز ممتاز برای همکاری با بسیاری از رهبران برجسته و مشارکت علنی و قوی در زمینه بهبود بخش خود بسیار سپاسگزارم. اکنون قصد دارم از موضع خود بیشتر برای بیان و پرداختن به چالشهایی که در بالا شرح دادم استفاده کنم.


در نهایت، تلاش های متخصصان آب باید به منظور دستیابی به تعالی و مناسبات برای بخش ما باشد تا جهان را به جای بهتری تبدیل کند. از این گذشته، آب حیات است و بهداشت نیز عزت است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools