مسیر دسترسی به داده های کشاورزی و منابع آب: داده های بارش :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مسیر دسترسی به داده های کشاورزی و منابع آب: داده های بارش


طبق مطالعه جدیدی که بر اساس داده های مأموریت GRACE ناسا انجام شده، حوضه رودخانه کلرادو طی 9 سال گذشته تقریبا 53 میلیون جریب آب شیرین از دست داده است. این تقریباً دو برابر حجم بزرگترین مخزن کشور، دریاچه مید نوادا است.


آب یکی از اجزای اصلی سیستم کلی زمین است که با مسیر یابی از طریق هر یک از اجزای سازنده، حرکت در جو، اقیانوس، کریوسفر (شامل پوشش برف)، آبهای سطحی رودخانه ها و دریاچه ها و آب های زیر سطحی است. در دسترس بودن آب برای مصرف انسان، کشاورزی و امنیت غذایی، صنعت و توسعه انرژی حیاتی است. ارزیابی در دسترس بودن آب، از جمله مقدار و نوع بارندگی، از جمله بسته برف و برف، آب زیرزمینی و رطوبت خاک، برای نظارت بر شیوه های کشاورزی و در دسترس بودن منابع آب و ارائه مداخلات در صورت لزوم بسیار مهم است.


برای خواندن اطلاعات یا مزایا و محدودیت های استفاده از داده های سنجش از دور، به صفحه مسیر یاب داده های کشاورزی و منابع آب مراجعه کنید.



بارش

مأموریت های اندازه گیری بارش ناسا (PMM) یک رکورد مداوم (بیش از 20 سال) بارندگی را از طریق مأموریت اندازه گیری باران گرمسیری (TRMM) و مأموریت اندازه گیری جهانی بارش (GPM) ارائه می دهند. GPM، یک مأموریت بعدی برای TRMM، اندازه گیری دقیق تر، تشخیص بهتر باران سبک و برف، و پوشش فضایی گسترده را فراهم می کند.


محصولات TRMM و GPM به صورت جداگانه در دسترس هستند و همچنین با داده های ماهواره ها یکپارچه شده اند تا تخمین های بارشی فضایی / زمانی را بهبود بخشند و وضوح زمانی 30 دقیقه را ارائه دهند (در مورد GPM). محصولات یکپارچه TRMM Multi-SatellitE تجزیه و تحلیل بارش (TMPA) و بازیابی ترکیب چند ماهواره ای برای GPM (IMERG) است. چندین بار اجرای IMERG نیازهای مختلف کاربر را برای تأخیر و دقت تأمین می کند (اوایل = 4 ساعت، به عنوان مثال، برای حوادث سیل ناگهانی ؛ اواخر = 12 ساعت، به عنوان مثال، برای پیش بینی محصول و نهایی = 3 ماه، با در نظر گرفتن داده های سنجش باران، برای پژوهش).


ناسا، با همکاری سایر آژانس ها، مدل های بارش را نیز در اختیار شما قرار داده است که در صورت وجود اطلاعات ماهواره ای را با داده های زمینی ترکیب می کند. این مدل ها بخشی از سیستم جذب داده زمین (LDAS) هستند که یک مجموعه جهانی (GLDAS) و یک مجموعه آمریکای شمالی (NLDAS) وجود دارد. LDAS ورودی های اندازه گیری مانند بارش، بافت خاک، توپوگرافی و شاخص سطح برگ را گرفته و سپس از آن ورودی ها برای مدلسازی برآورد خروجی استفاده می کند.


از طریق جستجوی Earthdata می توان به محصولات داده با کیفیت تحقیق دسترسی یافت:


برآورد بارندگی در 3 ساعت، 1 روز یا نزدیک به زمان واقعی (NRT) و بارش تجمعی در 3 ساعت و 1 روز است. داده ها در قالب HDF هستند و می توانند با استفاده از Panoply باز شوند. داده ها از سال 1997 موجود است.


داده های بارش زودهنگام، دیررس و نهایی در بازه زمانی نیم ساعته یا 1 روزه. داده ها در قالب NetCDF یا HDF هستند و می توانند با استفاده از Panoply باز شوند. اطلاعات از سال 2000 در دسترس است.


محصولات داده را می توان به عنوان یک نقشه با میانگین زمان، یک انیمیشن، نقشه های فصلی، نمودارهای پراکنده یا یک سری زمانی از طریق یک ابزار تعاملی آنلاین، جیووانی، تجسم کرد. برای ترسیم داده ها در جیووانی این مراحل را دنبال کنید: 1) نوع نقشه را انتخاب کنید. 2) محدوده تاریخ را انتخاب کنید. داده ها در چندین وضوح زمانی و چندین پوشش زمانی هستند، بنابراین برای اطمینان از دسترسی به مجموعه داده مورد نظر، حتماً تاریخ شروع و پایان را یادداشت کنید. 3) کادر متغیر را در ستون سمت چپ که می خواهید آن را وارد کنید علامت بزنید و سپس داده ها را رسم کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب نوع طرح، به کتابچه راهنمای کاربر Giovanni مراجعه کنید.



از ابزار نمایش جهانی می توان به داده های نزدیک به زمان واقعی دسترسی داشت:


دستگاه Advanced Microwave Scanning Radiometer 2 (AMSR2) داده هایی را جمع آوری می کند که میزان ریزش باران در سطح اقیانوس را نشان می دهد و بر حسب میلی متر در ساعت (میلی متر در ساعت) اندازه گیری می شود.


بارش ماهانه NLDAS مجموع داده ها از طریق تجمع زمانی داده های ساعتی و داده های ماهانه GLDAS از طریق متوسط ​​زمانی داده های 3 ساعته تولید می شوند. داده ها در واحد "kg/m2/s" است که معادل "mm/s" است.


محصول NRT "اجرای زودهنگام" در PMM هر نیم ساعت با تأخیر 6 ساعته از زمان دستیابی به اطلاعات تولید می شود.


Daymet مجموعه تخمین زده شده از پارامترهای آب و هوای روزانه است. از مشاهدات هواشناسی روزانه الگو گرفته شده است. پارامترهای آب و هوا در دیمت شامل حداقل و حداکثر دما روزانه، بارش، فشار بخار، تابش، معادل آب برف و طول روز با وضوح 1 کیلومتر در آمریکای شمالی، پورتوریکو و هاوایی است.


داده های Daymet را می توان به روش های مختلف بازیابی کرد، از جمله: یک API از مرکز آزمایشگاه توزیع شده آزمایشگاه ملی آزمایشگاه ملی اوک ریج ناسا (ORNL DAAC) ؛ ابزار ORNL DAAC؛ و از طریق برنامه فرآیندهای زمینی DAAC (LP DAAC) ناسا برای استخراج و کاوش نمونه های آماده تجزیه و تحلیل (AppEEARS).












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools