هشدار درباره رهاسازی آب از سدهای امیرکبیر، لتیان و ماملو :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




هشدار درباره رهاسازی آب از سدهای امیرکبیر، لتیان و ماملو


رهاسازی آب از سدهای امیرکبیر، لتیان و ماملو/ مردم در اطراف رودخانه‌ها اتراق نکنند

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران، از شروع رهاسازی آب از سدهای امیرکبیر، لتیان و ماملو در راستای مدیریت و کنترل سیلاب‌های احتمالی بهاری خبر داد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد شهریاری" با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به  احتمال رگبار و بارش‌های سیل‌آسا در فصل بهار و افزایش حجم ذخیره آب دریاچه سدها، جهت مدیریت مخزن و آبگیری مناسب سدها، رهاسازی آب از دریچه سدهای امیرکبیر، لتیان و ماملو آغاز می‌شود.

شهریاری با بیان اینکه همه ساله با آغاز فصل بهار به منظور مدیریت مخازن، کنترل سیلاب‌های احتمالی، تغذیه مصنوعی آبخوان‌ها و تامین بخشی از نیاز آب کشاوزی، اقدام به خروجی آب از سدها می‌شود، تصریح کرد: با توجه به وضعیت حوضه آبریز سدهای تحت پوشش، بارش باران‌های اخیر، افزایش دما و به تبع آن ذوب شدن برف در ارتفاعات و حوضه آبریز سدها و همچنین پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی مبنی بر وضعیت نزولات جوی در فصل بهار و میزان بارش‌ها در سطح استان تهران‌، افزایش دبی خروجی از سدهای لتیان، ماملو و امیرکبیر در فروردین ماه1400 به طور متناوب و پله‌ای صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه با این اقدام، سیلاب‌های احتمالی کنترل خواهد شد، خاطرنشان کرد: تمامی همشهریان به‌ویژه مسافران عبوری، ساکنان شهرها و روستاهای پایین دست این سدها، از هرگونه اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و پایین‌دست سدها خودداری کرده و به هشدارهای همکاران ما در امور بهره‌برداری و نگهداری سدها و همچنین تابلوها و بنرهای هشدار، توجه جدی نمایند تا شاهد حوادث ناگوار برای خود و عزیزانشان نباشیم.


درحالی وزارت نیرو اقدام به تخلیه سدها می کند که اکنون در زمان ویرایش این خبر:


  • سد لار: 3 درصد
  • سد لتیان: 55 درصد
  • سد ماملو (دروازه): 56 درصد
  • سد امیرکبیر (کرج): 68 درصد
  • سد طالقان: 70 درصد


آب در مخازن خود جای داده اند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools