۳۵ درصد جمعیت زاهدان با کمبود آب روبرو هستند :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




۳۵ درصد جمعیت زاهدان با کمبود آب روبرو هستند


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: رشد بی‌رویه جمعیت در زاهدان و نیاز روزافزون، این شهر را با کمبود بیش‌از ۸۰۰ لیتر آب بر ثانیه معادل ۳۵ درصد جمعیت موجود روبرو کرده و با نزدیک شدن به تابستان بحران آب بیشتر نمایان می‌شود. به گزارش ایسنا علیرضا قاسمی با اشاره به اینکه تاسیسات آب انتقالی از زابل به زاهدان پیچیدگی زیادی دارد اظهارداشت: نخست اینکه ارتفاع پمپاژ آن در ایران و خاورمیانه بی‌نظیر یا کم‌نظیر بوده و تمامی الکتروپمپ‌ها خاص و بسیار گران‌قیمت هستند.


وی به پیچیدگی‌های تاسیسات آب انتقالی زابل به زاهدان اشاره کرد و افزود: خطوط آب ۲۰۰ کیلومتری و خطوط برق ۶۳ و ۲۰ کیلوولت اختصاصی برای خط در مدار بوده اما با وجود بازرسی‌های مستمر گاهی به دلیل عمر بالای تاسیسات حوادث غیرقابل پیش‌بینی و گریزناپذیر اتفاق می‌افتد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در زمان کنونی برای افزایش میزان ظرفیت تولید و تأمین آب پایدار، منابع آبی جدیدی وجود ندارد ادامه داد: با وجودی که در تمام تابستان‌های گذشته با قطع مداوم و روزانه آب در تمام مناطق شهر زاهدان به مدت حداقل ۱٠ ساعت مواجه بوده‌ایم، با این شرایط و کمبود جدی آب که تنها مختص این استان نیست و در کشورمان تبدیل به بحرانی فراگیر شده در سالی که گذشت مشترکان جدیدی نیز در حاشیه شمال شهر و ۱۰۰ درصد اراضی غرب شامل شهرک الغدیر، مسکن مهر سه خانواری، شهرک جهاد و شهرک برق زاهدان به بار شبکه اضافه شده اند.


وی با اشاره به اینکه به بهانه این شرایط نتوانستیم از مسوولیت شانه خالی کنیم و چشم‌مان را بر روی رنج مردم ببندیم بیان کرد: در همین راستا با عزمی راسخ مطالعات کارشناسی را آغاز کردیم تا با داشته‌های اندک‌مان برای رفاه شهروندان در یک حرکتی جهادی و با اتخاذ تدابیر لازم در مسیر بهبود وضعیت تا عملیاتی‌شدن خط دوم انتقال آب از زابل به زاهدان یا منابع پایدار دیگری گام برداریم.


قاسمی با اشاره به اینکه نسبت به اجرای ۲ پروژه مهم شامل راه‌اندازی فاز چهارم آب شیرین‌کن زاهدان با ظرفیت ۱۵ هزار متر مکعب در شبانه‌روز و تامین آب اضطراری این شهر از دشت حرمک با عملیات حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه و همچنین با بهره‌گیری از قطعات اجراشده‌ خط دوم انتقال آب از چاه‌نیمه که بلا استفاده مانده بود اقدام شد تصریح‌کرد: مجموع این عملیات تنها بخشی از کمبود آب شهر زاهدان را جبران می‌کند.


وی با اشاره به اینکه اجرای عملیات اتصال خط اول به دوم انتقال آب به زاهدان در ۲ماه اخیر باید در پنج مرحله انجام می‌شد خاطرنشان کرد: قطعی های مکرر ناشی از این اقدام موجب نارضایتی مردم این شهر شد که از این بابت یک بار دیگر از همه شهروندان عذرخواهی می کنم و به نمایندگی از مجموعه آبفا قدردان صبوری‌ آنان هستم.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools