ایجاد سطح آب در AHGW :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




ایجاد سطح آب در AHGW


هنگام استفاده از Arc Hydro Groundwater (AHGW) با ArcMaps، می توانید یک خط ایجاد کنید که نشان دهنده سطح آب یا سایر ساختارها در نمودارهای مقطع 2D باشد. در این مقاله برخی از روشهای انجام این کار مورد بحث قرار خواهد گرفت.


اگر داده ها به عنوان سطح رستری داده های سطح آب در دسترس هستند، ابتدا با "ایجاد کلاس XS2D Line Feature Class" برای تنظیم کلاس ویژگی خط برای نگهداری داده ها تماس می گیرید. سپس ابزار Transform Raster to XS2D Line را اجرا خواهید کرد، که ویژگی خط را برای سطوح رستری سطح مقطع وارد می کند.


اگر یک رستر در دسترس نباشد، می توانید یک خط سطح آب ایجاد کنید، اما کمی بیشتر کار درگیر خواهد بود.


ابتدا تنظیمات سطح مقطع اولیه را برای ایجاد خط سطح آب، ابزار ایجاد XS2D Line Feature Class را اجرا کنید.


در مرحله بعدی، باید یکی از موارد زیر را انجام دهید:


  • اگر تصور کلی از سطح آب دارید، خط دستی سطح آب را به صورت دستی وارد کنید. با ایجاد ابزار ایجاد ویژگی های تعبیه شده در ArcMap برای ایجاد ویژگی های چندخطی، خط سطح آب را به صورت دستی ترسیم کنید. این همه به صورت دستی انجام شده است و ممکن است با اطلاعات دقیق تری که شما دارید مطابقت نداشته باشد.
  • اگر برای سطح مقطعی که روی آن کار می کنید تصویری یا نقاشی از سطح آب دارید، می توانید آن را در پشت مقطع XS2D قرار دهید به گونه ای که متناسب با اندازه و مقیاس مقطع باشد. اگرچه به طور معمول برای نمودارهای مقطع موجود استفاده می شود، اما اگر تصویری از چنین تصویری داشته باشید می تواند برای نشان دادن سطح آب نیز استفاده شود.
  • اگر داده های سطح آب را به عنوان نقطه دارید، می توانید آنها را به سطح مقطع XS2D اضافه کنید. این ویژگی های نقطه ای و یا خطی را با داده های XYZ می گیرد و آنها را به سطح مقطع XS2D تبدیل می کند. از نقاط در زمین برای استفاده در بخش مقطع XS2D استفاده می شود و بر اساس یک شطرنجی ارتفاع زمین، نه یک سطح آب، یک مقدار ارتفاع به آنها داده می شود. اما، اگر داده های سطح آب کم است، مقادیر نقاط سطح آب را بر روی مقادیر شناخته شده تنظیم کنید (دستی)، و سپس اولین پیشنهاد را دنبال کنید (دستی خط بکشید) اما خط را بر روی این نقاط وارد شده بردارید.
  • سرانجام، اگر در فواصل شناخته شده طول خط مقادیر ارتفاع آب دارید، می توانید آنها را از طریق صفحه گسترده با استفاده از دستورالعمل های زیر وارد کنید:
    • مقدار X در فریم داده XS2D فاصله در امتداد ویژگی SectionLine است که برای ایجاد قاب داده XS2D استفاده شده است. بنابراین اگر یک خط مقطع 1000 متر طول دارد، X = 0m برای شروع و X = 1000m برای پایان است. اگر این فاصله را ندارید با استفاده از ابزار افزودن مختصات XY (مدیریت داده) می توانید مقادیر X را در جدول ویژگی بدست آورید و سپس آنها را در صفحه گسترده کپی کنید، می توانید این فاصله را به طور خودکار محاسبه کنید.
    • مقادیر Y در قاب داده XS2D به سادگی مقادیر ارتفاعی در دنیای واقعی هستند که در مقدار مبالغه عمودی قاب داده XS2D ضرب می شوند. به عنوان مثال، اگر سطح آب -100 متر و اغراق عمودی 20 داشته باشید، در نمودار داده XS2D با مقدار Y -2000 (-100 * 20) رسم می شود.
    • پس از بدست آوردن مقادیر X (فاصله در امتداد منحنی)، می توانید مقادیر Y را نیز محاسبه کنید. اگر مقادیر عمق دارید، مطمئن شوید که سطح آب را به ارتفاع تبدیل کرده و پس از ارتفاع، در غلو عمودی ضرب کنید.
    • سپس، ابزار Add XY Data را در ArcMap اجرا کنید. نقاط را در یک لایه نقطه XS2D قرار داده و آن را به قاب داده مقطع XS2D اضافه کنید. سپس یک کلاس ویژگی XS2D ایجاد کنید (همانطور که در بالا ذکر شد)، و از ابزارهای ایجاد چند خط برای ترسیم سطح آب استفاده کنید (همانطور که در بالا ذکر شد) - در واقع نقاط را به هم متصل می کنید. هنگام ایجاد ویژگی های خط، اطمینان حاصل کنید که آنها به نقاطی که شما تازه ایجاد کرده اید ضربه بزنند.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools