احداث پارک آبخیز در تهران در دستور کار است :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




احداث پارک آبخیز در تهران در دستور کار است


مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: احداث پارک آبخیز در برخی حوضه‌های آبخیز مشرف به تهران ازجمله کن در دستور کار قرار گرفته است. ابوالقاسم حسین‌پور در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه موضوع احداث پارک آبخیز در حوضه‌های آبخیز مشرف به تهران در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: حوضه آبخیز کن و حوضه آبخیز واریش و وردیج ازجمله مناطقی است که برای احداث پارک آبخیز در محدوده تهران درنظر گرفته شده‌اند.


وی در ادامه با بیان اینکه در این مناطق شیب و ارتفاعات تند برای احداث پارک آبخیز کمتر از سایر مناطق وجود دارد، تصریح کرد: حوضه آبخیز گلاب‌دره را نیز برای احداث پارک آبخیز مورد بررسی قرار داده‌ایم. در این حوضه‌های آبخیز علاوه بر ایجاد سازه‌های کنترل سیل، زیرساختی طبیعی برای تفرج مردم به‌وجود خواهد آمد البته ایجاد پارک آبخیز ملاحظاتی درخصوص حریم و محیط‌های پیرامونی شهر دارد. ما از دستگاه‌های مختلفی در استان تهران درخواست کرده‌ایم که این مسئله را بررسی کنند تا بتوانیم برای ایجاد پارک آبخیز در تهران به‌جمع بندی برسیم.


حسین‌پور افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، آبخیزداری و آبخوان‌داری جزو کاربری‌های مجاز در حریم تهران است البته تهران به‌دلیل گسترش بیش از حد شهری محدودیت‌هایی درخصوص پهنه‌هایی دارد که همزمان مستعد فعالیت آبخیزداری و تفرجی هستند اما از نظر ما این مسئله نمی‌تواند مانع ایجاد زیرساختی برای کنترل سیل و در کنار آن به‌وجود آوردن محیطی طبیعی برای تفرج در تهران شود.


به گفته مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ماهیت پارک آبخیز مشارکتی و به‌گونه‌ای است که اهداف چند منظوره‌ای را درخصوص حفظ طبیعت و کنترل سیل شهری دنبال می‌کند. از این‌رو انتظار داریم که دستگاه‌های مختلفی ازجمله شهرداری، میراث فرهنگی و... در این زمینه به سازمان جنگل‌ها کمک کنند.


وی در پایان با اشاره به اینکه پارک‌های آبخیز شهری علاوه بر کارکردهای اشاره شده، ظرفیت‌های فراوان دیگری ازجمله حفظ کاربری اراضی طبیعی پیرامون شهر و جلوگیری از تغییر غیرمجاز آن، حفظ خاک، کنترل فرسایش، مهار رسوبات ورودی به شهرها و تثبیت زمین لغزش و رانش زمین در حوزه‌های آبخیز شهری را دارند، تصریح کرد: اشتغال، درآمدزایی و کمک به اقتصاد ساکنان و آموزش و ارتقای سطح آگاهی‌های مردم در زمینه منابع طبیعی از دیگر کارکردهای پارک‌های آبخیز است.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools