تایم لپس گوگل ارث - مشاهده تغییر اقلیم در جهان :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




تایم لپس گوگل ارث - مشاهده تغییر اقلیم در جهان


با فعال شدن قابلیت «تایم لپس» گوگل ارث از روز پنجشنبه، کاربران می‌توانند تحولات اقلیمی هر نقطه از جهان را در چهار دهه اخیر مشاهده کنند. این قابلیت کمک میکند که هشدارهای اقلیم‌شناسان درباره تشدید تغییرات آب و هوایی و روند‌ تغییرات زمین به صورت تصویری و واقعی درآید و فجایع طبیعی مانند خشک شدن دریاچه‌ها، از بین رفتن جنگل‌ها، گسترش شدید شهرنشینی و آب شدن یخ‌های قطبی به شکل عینی قابل مشاهده شوند.


این قابلیت با استفاده از ۲۴ میلیون‌ عکس ماهواره‌ای که گوگل بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۲۰۲۰ از چهارگوشه جهان جمع آوری کرده، ممکن شده است و اکنون مردم سراسر جهان می‌توانند تحولات اقلیمی و همچنین شهرنشینی را در هر نقطه از جهان دنبال کنند.


این پروژه با همکاری ناسا، برنامه لندست ایالات متحده و برنامه اروپایی کوپرنیک و ماهواره‌هایش ممکن شده است.


«تایم لپس» عملا به کاربران اجازه می‌دهد که درکی زمانمند از تحولات ۳۷ سال اخیر کره زمین و محیط زیست محل زندگی‌شان پیدا کنند و تاثر سیاستگذاری‌های محیط زیستی را در سال‌های مختلف با این عکس‌ها تطبیق دهند.


در ویدیویی که گوگل منتشر کرده است تغییرات بیش از ۳۰ سال اخیر شهر دبی را می توان مشاهده کرد که چگونه این شهرکوچک در ۱۹۸۴ به شهری بین‌المللی تبدیل شده است.


اگر به مورد ایران نگاه کنیم، برای مثال خشک شدن دریاچه ارومیه در چند دهه اخیر یکی از موضوعات مهم افکار عمومی ایرانیان بویژه در آذربایجان بوده است.


اگر عبارت دریاچه ارومیه را وارد بخش جستجوی «تایم لپس» کنید می توانید تغییرات این دریاچه را از ۱۹۸۵ تا ۲۰۲۰ مشاهده کنید. عکس‌های دریاچه ارومیه در این بازه زمانی نشان می دهد که خشک شده این دریاچه از سال ۲۰۰۸ سرعتی باورنکردنی به خود گرفته است.


برای تخریب محیط زیست با هدف گسترش شهرها نیز می‌توان به مورد شهر رامسر در شمال ایران اشاره کرد. داده‌های «تایم لپس» به‌وضوح نشان می‌دهد که چطور از سال ۱۹۸۵ تاکنون تخریب جنگل‌های اطراف شهر رامسر افزایش یافته و پوشش سبز جای خود را به ویلاها داده است.


استفاده از سامانه گوگل تام لپس

توجه: احتمالا برای ورود به سایت به آی پی دیگر کشورها نیاز دارید.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools