میزان مصرف آب کولر :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




میزان مصرف آب کولر


با روشن‌ شدن کولرهای آبی طی روزهای اخیر به‌طور متوسط ۲۰۰ لیتر آب در شبانه‌روز بر مصرف هر خانوار افزوده می‌شود. این میزان از استاندارد مصرف روزانه یک فرد ایرانی بیش‌تر است؛ بنابراین می‌توان فرض کرد که هر خانوار در صورتی‌که از یک کولر آبی استفاده کند گویی یک نفر به سرانه مصرف افراد افزوده شده است.


در تهران حدود سه میلیون کولر آبی وجود دارد، با چند راهکار ساده می‌توان میزان مصرف آب کولرها را کاهش و از هدررفت آن جلوگیری کرد. چنان‌چه کولرها در معرض نور آفتاب قرار گیرند آب داخل آن‌ها با سرعت زیادی تبخیر می‌شود و در نتیجه مصرف آب‌شان افزایش می‌یابد. این در حالی است که قرار گرفتن کولرها در سایه یا نصب سایه‌بان روی آن‌ها، ضمن افزایش کارایی کولر و کاهش مصرف انرژی، از هدررفت آب ناشی از تبخیر نیز جلوگیری می‌کند.


نشتی کولر و تنظیم‌ نبودن شناور آن‌ها نیز موجب هدررفت آب می‌شود. با کنترل شناور، شلنگ، اتصالات یا تعویض قطعات فرسوده آن در ابتدای فصل گرما از نشتی‌های احتمالی آب کولر جلوگیری خواهد شد.


به مشترکان توصیه می‌شود از خرید و نصب کولرهایی با مصرف بالا پرهیز کنند. مهم‌ترین شاخص در انتخاب کولرهای آبی، ظرفیت هوادهی آن‌هاست؛ ظرفیت هوادهی کولر باید با توجه به حجم فضایی که کولر باید خنک کند انتخاب شود. هم‌چنین این مسئله اثر مستقیمی بر میزان مصرف آب و انرژی کولرها دارد.     


سرانه مصرف آب تهرانی‌ها چقدر است؟

بر اساس آمار ارائه شده، سرانه مصرف آب شرب در تهران ۲۴۰ لیتر در شبانه‌روز به ازای هر نفر است که باتوجه به سرانه ۱۷۰ لیتر کشوری، تهرانی‌ها ۷۰ لیتر بیشتر از سرانه کشور مصرف می‌کنند سرانه مصرف شهر تهران در تابستان تا ۳۱۰ لیتر در شبانه‌روز نیز می‌رسد که این رقم بسیار بزرگی است، درحال حاضر شهر تهران روزانه ۳۷ هزار لیتر آب مصرف می‌کند که این رقم در تابستان به بیش از ۴۴ هزار لیتر بر ثانیه خواهد رسید که با توجه به کاهش چشمگیر بارندگی‌ها بر لزوم مدیریت مصرف در این کلان‌شهر تاکید می‌شود.


مصارف فعلی در شهر تهران نشان می‌دهد که مصرف آب شرب این کلان‌شهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد بیشتر است که با توجه به گزارش‌های سازمان هواشناسی و بارش‌های انجام شده، تهران شرایط خوبی به لحاظ آبی نخواهد داشت.


تامین آب شرب تهران ۷۰ درصد از منابع آب سطحی و ۳۰ درصد از منابع آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود که با کاهش بارش‌ها، سهم آب‌های سطحی کاهش و سهم منابع آب زیرزمینی افزایش می‌یابد که این روند به معنای استفاده از ذخایر آب نسل آینده است اما این مساله برای پایتخت‌نشینان چندان جدی نیست.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools