IWA در دستیابی به دانش آب پیشگام است :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




IWA در دستیابی به دانش آب پیشگام است


حرکت به سمت دسترسی کامل آزاد برای همه مجلات IWA در سال جاری سهم بزرگی در بخش آب، به ویژه برای کشورهای در حال توسعه دارد. برنامه استراتژیک IWA 2019-2024 روشن می کند که ما قصد داریم موقعیت خود را به عنوان یک منبع معتبر و یک نقطه مرجع جهانی برای دانش آب تقویت کنیم و یک نقش محوری در پل شکاف بین تحقیق و عمل داشته باشیم.


IWA به عنوان یک سازمان عضویت جهانی که دانشگاهیان، دانشمندان، مهندسان و متخصصان را گرد هم می آورد، منحصراً مجرائی است که دانش از طریق آن به نوآوری تبدیل می شود. در واقع، یکی از بزرگترین نقاط قوت ما، دانش و اطلاعات گسترده پایگاه مجلات، کتابها و مقالات کنفرانس است که به طور مداوم با مشارکت اعضای ما و سایر محققان آب، متخصصان، مهندسان و غیره در سراسر جهان افزایش می یابد.


ژورنال ها به عنوان یکی از سریع ترین و مطمئن ترین روش های انتشار اطلاعات، در قلب انجمن ما قرار دارند. آنها با ایجاد تمرکز برای متخصصان پیشگام فعال در جامعه آب در سراسر جهان برای ایجاد ارتباط از طریق منافع مشترک از همان روزهای نخستین انجمن های پیشین ما، در ایجاد سازمان کمک کردند. آنها یک هم افزایی قدرتمند ایجاد می کنند، و اطلاعات بسیار ارزشمندی را می توانند ارائه دهند که می تواند جهت بخش آب را شکل دهد.


مجلات همچنین عنصر اساسی اعتماد را از طریق بررسی همکارترین جدیدترین تحقیقات، تحقیقات و ارزیابی تجربه، به ویژه از منظر علمی فراهم می کنند. این روندی است که بینش هایی را به اعضا ارائه می دهد که دارای ارزش بالایی هستند. این همچنین قوی ترین پایه های ممکن را برای پرورش سازمان و شبکه ای فراهم می کند که بتواند با صدایی که وزن و اقتدار دارد به خواسته های بخش برسد.


دانش به تنهایی کافی نیست. تنها با اطمینان از انتشار گسترده و دسترسی بی وقفه به دانش بنیان، می توان امیدوار بود که بتوانیم نوآوری را در بخش جهانی آب به وجود آوریم.


یک انقلاب اطلاعاتی

امروز، انتشارات IWA دارای یک برنامه پر رونق با 15 ژورنال است که به فوری ترین چالش های مربوط به آب در جهان، از پشته تا صخره و از حوضه آبریز تا شیر رسیدگی می کند. این نمونه کارها نه تنها غبطه برانگیز است، بلکه دیدیم که این پتانسیل را می تواند در تحقق اهداف استراتژیک IWA، ارائه اطلاعات حیاتی و بینش به جایی که بیشترین نیاز به آنها است، تقویت کند.


کلید دستیابی به این هدف از طریق دسترسی است - دسترسی آزاد.


به همین دلیل، ما افتخار می کنیم که اعلام کردیم، از فوریه 2021، محتوای تمام مجلات ما اکنون کاملاً دسترسی آزاد است و توسط همه افراد در سراسر جهان قابل خواندن و بارگیری است و هیچ هزینه ای برای خود ندارند. نویسندگان همچنین می توانند به صورت رایگان در جدیدترین مجلات Open Access ما منتشر کنند، به این معنی که هرکسی بدون در نظر گرفتن موانع مالی، توانایی یکسان انتشار آثار Open Access خود را دارد.


ما امیدواریم که با پذیرش کامل جنبش دسترسی آزاد توسط IWA، این امکان را برای شما فراهم کند که اطلاعات، دانش و بهترین عملکرد را با گسترده ترین مخاطب ممکن از سراسر جهان به اشتراک بگذارید.


انتشارات ما از دید و خوانایی بیشتری برخوردار می شوند و منجر به افزایش بالقوه تأثیر تحقیقات می شوند. دسترسی بیشتر و اشتراک دانش، همچنین باعث تقویت طیف وسیعی از اهداف مهم می شود - به ویژه توسعه اجتماعی و اقتصادی عادلانه تر، مبادلات گسترده تر بین فرهنگی و افزایش فرصت های نوآوری.


این یک تحول هیجان انگیز و تحول آفرین است و در واقع IWA بسیار افتخار می کند که اولین عضو سازمانی است که مجلات STM را به طور کامل تحت مدل Open Access منتشر می کند.


در حقیقت، دسترسی آزاد تجلی نیاز واضح احساس شده برای دموکراتیک سازی دسترسی آزاد به دانش است. این گرایش باعث شده است تا کشورهای در حال توسعه بتوانند با تمرکز بر درک و حل مشکلات محلی، در تعداد محققان تحقیقاتی و در نتیجه تحقیقات افزایش یابند. بنابراین این تغییرات باعث ایجاد مشارکت بین فرهنگی و تلاشهای جهانی هماهنگ برای بهبود بشریت شده است.


ظهور دسترسی آزاد

حرکت ما به سمت دسترسی آزاد همان نوع چشم انداز مورد حمایت سازمان ملل متحد را به عنوان اساسی برای رشد ظرفیت در سراسر جهان اجرا می کند. ایجاد جوامع دانش با تقویت دسترسی جهانی به اطلاعات و دانش از طریق فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی کلید این رشد است. دسترسی آزاد از ظهور دیجیتالی سازی و اتصال استفاده می کند تا امکان در دسترس قرار دادن اطلاعات برای هر کسی، هر مکان، هر زمان و هر قالب را افزایش دهد.


در IWA، ما مشاهده کرده ایم که انتظارات پیرامون تحویل و دسترسی به اطلاعات، طی سالهای اخیر به طرز چشمگیری تکامل یافته است، به ویژه با تحول در دنیای دیجیتال. فراخوان های دسترسی گسترده تر با آداب و رسوم IWA تمام فعالیت های انتشاراتی ما که تحت چتر وضعیت خیرخواهانه ما انجام می شود همسو است.


بدین ترتیب دسترسی آزاد بوده است یک اولویت اصلی برای چندین سال. انتشارات IWA با ایجاد پنج مجله Open Access طی چند سال گذشته سخت تلاش کرده است تا گزینه های دسترسی آزاد را برای نویسندگان افزایش دهد.


ما همچنین بر اطمینان از دسترسی محققان در کشورهای در حال توسعه تمرکز کرده ایم. انتشارات IWA از طریق مشارکت با Research4Life و اطلاعات الکترونیکی کتابخانه ها (EIFL) به موسسات کشورهای در حال توسعه دسترسی کامل به نشریات ژورنالی را می دهد. همچنین هزینه نویسندگان Open Access برای نویسندگان مربوط ساقط می شود یا به شدت تخفیف می یابد. Research4Life با هدف بهبود آموزش، تحقیق و سیاستگذاری در زمینه های بهداشت، کشاورزی، محیط زیست و سایر علوم زندگی، فیزیکی و اجتماعی است.


در همین حال، EIFL با کتابخانه ها همکاری می کند تا به دانش برای آموزش، یادگیری، تحقیق و توسعه پایدار جامعه دسترسی پیدا کند.


یک رویکرد دیگر مشارکت با موسسات تحقیقاتی، کتابخانه ها، کنسرسیوم ها و سرمایه گذاران برای تسهیل و ساده سازی انتشار دسترسی آزاد برای محققان وابسته بوده است. انتشارات IWA چندین توافق نامه نهادی را در سطح ملی و فردی امضا کرده است که به آنها امکان دسترسی کامل آنلاین به محتوای مجله و همچنین انتشار رایگان دسترسی آزاد را برای محققان وابسته به موسسات مربوطه می دهد.


از جزئی تا دسترسی کاملاً آزاد از طریق اشتراک

تغییر بزرگ برای سال 2021 ایجاد موفقیت در سالهای گذشته و حرکت به سمت دسترسی کامل آزاد برای همه مجلات ما بوده است. این تحول قابل توجه از طریق یک مدل جدید ابتکاری به نام "اشتراک در Open" (S2O) امکان پذیر شد.


S2O یک مدل دسترسی آزاد مشترک است که برای ایجاد محتوای Open Access به اشتراک های ادامه دار متکی است. با همکاری شریک Knowledge Unlatched، انتشارات IWA موفق شد نه تنها پایگاه مشترک مشترک خود را به S2O منتقل کند، بلکه اشتراک های جدید S2O و پشتیبانی دسترسی آزاد را نیز بدست آورد.


از آنجا که هزینه های مجله از طریق اشتراک S2O در این مدل پایدار است، نویسندگان مجبور به پرداخت هزینه پردازش مقاله در مجلات S2O نیستند. تا زمانی که درآمد اشتراک S2O هر ساله حفظ شود، مجلات Open Access منتشر می شوند و محتوای تاریخی پنج ساله به صورت رایگان در دسترس قرار می گیرد.


دسترسی آزاد از طریق S2O دانشمندان و پزشکان در سراسر جهان و به ویژه در جنوب جهانی را به یک بستر رایگان برای انتشار و مطالعه خوانندگان اطلاعات بررسی شده توسط همکاران مجهز می کند. این توانایی برای انتشار یافته های تحقیق برای مصرف گسترده تر، مطابق با تلاش های جهانی برای ایجاد شمولیت و برابری ساختاری در حوزه تولید و مصرف دانش است.


پاسخ

پاسخ به پیشنهاد S2O فوق العاده بوده است، نشان دهنده ارزش مجلات ما در جوامع ما و به رسمیت شناختن این ارزش توسط موسساتی که حمایت از این دسترسی گسترده را انتخاب کرده اند.


بیش از 290 دانشگاه برای پشتیبانی از مدل S2O انتشارات IWA ثبت نام و مشترک شدند و این انتقال به دسترسی آزاد را امکان پذیر می کند. ما فوق العاده سپاسگزاریم برای این حمایت گسترده از جامعه جهانی ما از نهادها، سازمان ها و افراد.


حرکت به Open Access از طریق S2O یک مرحله مهم برای IWA است. این منعکس کننده اخلاق ما در مورد حمایت از پیشرفت در زمینه چالش های آب در مناطقی است که بیشتر به چنین پشتیبانی نیاز دارند.


من اطمینان دارم که آخرین تغییر چشم انداز جدیدی را القا می کند که دسترسی آزاد عادی جدید ما است. ما امیدواریم که با پذیرش کامل جنبش دسترسی آزاد توسط IWA، این امکان را به شما بدهد که اطلاعات، دانش و بهترین روش ها با گسترده ترین مخاطب ممکن در سراسر جهان به اشتراک گذاشته شود. در حالی که تأثیر بالقوه این تحقیق را به حداکثر می رسانیم، انتشارات ما از دید و خوانایی بیشتری برخوردار می شوند.


افتتاح صندوق گنج IWA - سیستم مدیریت محتوا

حرکت به Open Access یک قدم بزرگ است، اما ما حتی کارهای بیشتری از این هم انجام می دهیم. یک اقدام اساسی دیگر در حال انجام است تا قفل گنجینه بزرگ محتوای دیجیتال IWA را که در قالب های مختلف وجود دارد و در حال حاضر کم استفاده می شود، در دست انجام است. جاه طلبی این است که قفل سینه را باز کنید تا به راحتی در دسترس باشد و به طور سیستماتیک تمام دانش جدیدی را که IWA تولید می کند مخلوط کند. این سیستم مدیریت محتوا (CMS)، یک ماژول اصلی در پلت فرم جدید مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) که برای اعضای IWA در حال توسعه است، قرار است تا پایان سه ماهه دوم سال 2021، همراه با CRM تجدید شده، برای استفاده در دسترس باشد.


CMS شامل کلیه مطالب تاریخی و جدید تولید شده توسط یا از طرف IWA است. این برنامه با ویژگی های جستجوی هوشمند مبتنی بر نویسندگان، کلمات کلیدی یا موضوعات، تنظیم، قالب بندی و فهرست بندی خواهد شد. یک سیستم بازخورد قوی با رتبه بندی، نظرات و بینش در مورد بیشترین بارگیری / مشاهده شده، امکان توسعه محتوای آینده را با نیازهای کاربران فراهم می کند. محتوایی که بخشی از مخزن است شامل ادامه کنفرانس IWA است، اما محدود به آن نیست s، محتوای وبینارها، فیلم ها، گزارش ها، مقاله های سفید، و نسخه های قبلی مجلات IWA، به ویژه Water21 و The Source.


مقدمات CMS از شش ماه پیش آغاز شد و یک تیم اختصاصی روی شناسایی، طبقه بندی و نقشه برداری از اسناد کار کردند. از آن بنیاد، CMS می تواند یک عامل اصلی برای تحقق هدف استراتژیک IWA باشد که فضایی برای متخصصان برای تبادل دانش آب است، با یک ویژگی کلیدی این گزینه است که اعضا می توانند محتوای تولید شده خود را با واریز آن در مخزن CMS.


در نتیجه

2021 سال جدیدی است که IWA به آینده نگاه می کند و برای آینده برنامه ریزی می کند. 2021 آغاز فصل بعدی ما است - دسترسی جهانی و رایگان به کل نمونه کارها با کیفیت بالا از انتشارات مجله های دانش بنیان. در نتیجه، من معتقدم IWA واقعاً مرجع جهانی مرجع دانش آب، در قلب جامعه جهانی آب قرار دارد.


ارتباط یکپارچه بین امکان دسترسی آزاد و دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDG) را نمی توان بیش از حد بیان کرد. این به ویژه در مورد کشورهای در حال توسعه، که در حال حاضر از نظر توسعه زیرساخت های آب و فاضلاب، یک جهش تمدنی انجام می دهند، اتفاق می افتد.


به عنوان یک نتیجه از این پیشرفت ها، IWA به متخصصان و رهبران بخش آب بیشتری در سطح جهان توان می دهد تا به بخشی از ایجاد جهان آبخیز تبدیل شوند، که منجر به دسترسی بهتر و عادلانه به خدمات بهداشتی آب و بهداشت می شود. •


میر مشترک شدن در مجله

از اواسط سال 2020، انتشارات IWA دارای پنج مجله Open Access و 6500 مقاله رایگان برای مطالعه آنلاین بود. سول این بود که چگونه 10 ژورنال اشتراک خود را نیز Open Access قرار می دهیم تا همه بتوانند مطالب منتشر شده را بخوانند. پاسخ Subscribe to Open (S2O) بود که شامل درخواست از مشترکین ژورنال برای ادامه پرداخت هزینه یک ژورنال تا زمان دسترسی آزاد است.


در اکتبر سال 2020، تیم انتشارات IWA - سارا بوشارت، بن کوردل، لورا دی، سارا کوپر و هالی هینز - با موسسات مشترک تماس گرفتند تا توضیح دهند که S2O چیست. ما توسط Knowledge Unlatched، که قبلاً به Berghahn Books کمک کرده بود 13 مجله را با دسترسی آزاد با S2O تهیه کند، به ما کمک کرد. اعضای IWA و تیم ارتباطات IWA نیز این خبر را گسترش دادند.


با وجود اوقات سخت اقتصادی و همه گیر جهانی، این واکنش فوق العاده بوده است. مشترکان موجود پشتیبانی خود را از S2O تأیید کردند. مشترکان جدید در آسیا، آمریکای شمالی و اروپا نیز ثبت نام کردند. افراد و سازمان ها علاوه بر اشتراک، مشارکت داشتند.


اکنون، همه مجلات ما، از جمله علوم و فناوری آب، دسترسی آزاد هستند و همه آنها می توانند از چنای تا شیکاگو، شانگهای تا سائو پائولو، لیون تا لاگوس بخوانند.


چگونه می توانید با اشتراک آزاد کمک کنید

شما می توانید به ادامه دسترسی آزاد مجلات کمک کنید. اگر در دانشگاه هستید، از کتابدار خود بخواهید تا با اشتراک از برنامه ما پشتیبانی کند. اگر در یک شرکت آب یا سایر صنایع فعالیت می کنید، سازمان شما می تواند کمک مالی مستقیم کند.

چرا مقالات جالبی را که اکنون دسترسی به آنها آزاد است به دوستان و همکاران خود نگویید؟


اشتراک آزاد به این معنی است که همه در سراسر جهان می توانند آخرین و بهترین تحقیق را از 10 مجله تحقیقاتی با کیفیت بالا بخوانند. این ممکن است آخرین مقالاتی در مورد SARS-CoV-2، پلاستیک میکرو، تأمین متناوب، زیرساخت های سبز یا حذف مواد مغذی باشد. با همکاری هم، می توانیم تحقیقات اساسی را برای دسترسی همه آزاد نگه داریم.


اطلاعات بیشتر در اینجا.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools