تقویت امنیت و عملیات با کنترل دسترسی هوشمند به آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




تقویت امنیت و عملیات با کنترل دسترسی هوشمند به آب


حوادث امنیتی تکراری و پراهمیت که صنعت تاسیسات را هدف قرار داده است، مانند اقدام به مسمومیت در سیستم تصفیه آب در فلوریدا یا هک اخیر خط لوله استعمار، نشان می دهد که تهدیدهای مدرن تا چه اندازه متنوع شده است. تروریست ها، عاملان حمله، مجرمان و حتی سرویس های اطلاعاتی خصمانه خارجی همگی تهدیدهای واقعی سازمان هایی هستند که زیرساخت های مهم ملی را مدیریت می کنند. صنعت آب باید دفاع خود را تقویت کند.


با استفاده از ابزارهای امنیتی، مانند قفل های هوشمند بی سیم و کنترل دسترسی پیشرفته، سازمان ها می توانند خلا inهای دفاعی خود را ببندند و در عین حال با چالشهای رایج عملکرد و کارایی رانندگی در سراسر عملیات خود مقابله کنند.


کنترل دسترسی

جغرافیای زیرساخت های گسترده و متنوع آب به معنای امنیت موثر می تواند یک چالش واقعی باشد. به عنوان مثال، واقعیت امروزه برای بیشتر کارگرانی که سعی در دسترسی به تصفیه خانه های آب دارند این است که آنها از قفل و کلیدهای برنجی استفاده خواهند کرد. مشکل این مسئله این است که شما کاملاً هیچ دنباله حسابرسی ندارید که جزئیات کسی را که در آنجا بوده است و آنچه را که انجام داده اند، بیان کند. تا زمانی که سایت خاص بعدی مورد بازرسی جسمی قرار نگیرد، شما هیچ راهی برای تشخیص احتمال شکسته شدن ندارید.


علاوه بر این، کارمندان یا زمان قابل توجهی را در سفر و ورود به سایت برای برداشتن و بازگرداندن کلیدها صرف می کنند، یا با داشتن تعداد زیادی کلید در گردش، امنیت به خطر می افتد و احتمال گم شدن یا سرقت کلیدها را افزایش می دهد. به تعداد اشخاص ثالث اضافه کنید که احتمالاً نیاز به دسترسی برای بازرسی، سرویس یا نگهداری دارند و فرایندهای انطباق به سرعت به یک سردرد بزرگ تبدیل می شوند.


ترکیب کلیدها و قفل های هوشمند، سپس مدیریت آنها در یک سیستم کنترل دسترسی متمرکز این مشکلات را برطرف می کند. این رویکرد دیجیتالی دید کلی در مورد امنیت ایجاد می کند، به کارکنان اجازه می دهد ده ها سایت را از یک مکان متمرکز کنترل کنند. به زبان ساده، کلیدها به عنوان "دارندگان کارت" و قفل های مرتبط به عنوان "درها" در سیستم کنترل دسترسی در نظر گرفته می شوند.


بعلاوه، با تلفیق کنترل دسترسی در بستر امنیتی گسترده تر، درجه دید بسیار بالاتری را در بین عملیات امکان پذیر می کند. به عنوان مثال، هنگامی که کارمندان یا پیمانکار از کلید دیجیتال خود استفاده می کنند، می توان آنرا پیکربندی کرد که همچنین باعث ایجاد یک دوربین فیلمبرداری شود - از آنجا، فیلم را می توان به گزارش ضبط اضافه کرد، و به کارکنان ردیابی دقیق تری از افرادی که در آنجا بوده اند، می دهد. این باعث می شود که همه از مسئولیت بیشتری برخوردار شوند، نمایش انطباق با مقررات صنعت را ساده کرده و مدیریت دارنده کلید را ساده می کند.


منظره امنیتی همیشه در حال تغییر

اعتراض احتمالی به استفاده از قفل های هوشمند، آسیب پذیری های اضافی امنیت سایبری است که می توانند به شبکه وارد کنند. قطعاً درست است که باید از آنها به درستی استقرار، ایمن سازی و به طور مرتب به روز شود تا از استفاده آنها به عنوان یک نقطه ورود احتمالی جلوگیری کند. با این حال، ساده لوحانه خواهد بود اگر فکر کنیم پایبندی به وضعیت موجود از امنیت بیشتری برخوردار است.


پاسخ این است که تمایز بین امنیت فیزیکی و سایبری را متوقف کنید، در عوض آن را به عنوان یک حوزه که مدیر تسهیلات و تیم های امنیتی IT هر دو از آن استفاده می کنند، خطاب قرار دهید.


در حالی که صنعت آب همچنان به نوسازی و اتخاذ "زیرساخت های هوشمندانه" ادامه می دهد، ضروری است که همه برای اتخاذ فن آوری های نوین و نوآورانه که بیش از آنکه امنیت کل صنعت را به خطر بیاندازند، همکاری کنند. انجام این کار به محافظت از زیرساخت های حیاتی، مانند سدها و تصفیه خانه ها در برابر تهدیدهای رو به رشد که اکنون با آن روبرو هستند، کمک خواهد کرد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools