ماه کیفیت آب - پرسش و پاسخ با دکتر ساموئلا گویدا :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




ماه کیفیت آب - پرسش و پاسخ با دکتر ساموئلا گویدا


ماه آگوست ماه کیفیت آب است که به برجسته کردن اهمیت کیفیت آب و افزایش آگاهی از اقداماتی که می تواند برای بهبود آن انجام شود اختصاص داده شده است. در این پرسش و پاسخ، دکتر ساموئلا گویدا با H2O Global News در مورد کار IWA و آنچه ما برای حمایت از متخصصان آب و سایر سازمان ها برای بهبود کیفیت آب در سطح جهانی انجام می دهیم صحبت کرد.


چرا کیفیت آب همچنان یکی از موضوعات مورد توجه جهانی است؟

هیچ وقت در تاریخ بشر نبوده است که اطمینان از کیفیت مناسب آب اینقدر مهم بوده باشد. کیفیت پایین آب می تواند نه تنها بر زندگی آبزیان بلکه بر اکوسیستم های وابسته به آب، از جمله زندگی بشر، تأثیر مخرب داشته باشد. در نتیجه افزایش جمعیت جهان، تقاضای آب شیرین افزایش غیرقابل اجتنابی دارد. با این حال، فعالیتهای انسانی و تأثیرات مرتبط با آن (فرآیندهای صنعتی، استفاده بی رویه از برخی کودها/سموم دفع آفات، استفاده بیش از حد از مواد شوینده، تغییر چشم انداز و غیره) علت اصلی مرتبط با آلودگی منابع آب است. زندگی ما در این سیاره به آب و از همه مهمتر آب با کیفیت بستگی دارد. کیفیت پایین آب می تواند منبع آب ما را مسموم کند، بیماری ها را گسترش دهد، حیات وحش را از بین ببرد بنابراین زنجیره های غذایی را تحت تأثیر قرار دهد - بنابراین خطرات اساسی برای آینده خود ما ایجاد می کند.


چرا ماه کیفیت آب برای شما مهم است؟

در IWA، ما معتقدیم که آب زیربنای همه جنبه های وجودی انسان و محیط زیست است. چالش های شدید آبی که امروزه جهان با آن روبروست نیازمند یک واکنش جهانی بی سابقه است. ابتکاراتی مانند ماه کیفیت آب به مردم کمک می کند تا بفهمند که ما به عنوان انسان چقدر بر کیفیت آب از طریق فعالیت های روزمره خود تأثیر می گذاریم، گاهی اوقات حتی بدون اینکه بدانیم. ماه کیفیت آب یک کمپین آگاهی مهم است که می تواند منجر به تصمیمات آگاهانه و اقدامات ملموس به سوی آینده ای بهتر و پایدار برای همه شود.


صنعت آب چه نقشی در بهبود کیفیت آب دارد؟

به عنوان ارائه دهنده خدمات آب آشامیدنی و فاضلاب، صنعت آب نقش مهمی در حفظ استانداردهای بالای کیفیت آب دارد. با همکاری نزدیک با تنظیم کننده ها و نهادهای ملی در زمینه مسائل زیست محیطی، تأمین کنندگان آب باید اطمینان حاصل کنند که این استانداردها رعایت شده و خطرات احتمالی در صورت عدم رعایت این استانداردها مشخص می شوند.


دانشمندان و مهندسان صنعت آب نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می کنند زیرا این فرصت را دارند که روش ها و تکنیک های جدیدی را برای بهبود کیفیت آب کشف کرده و شیوه مدیریت فاضلاب را تغییر دهند. آنها همچنین در جستجوی راه حل هایی برای پیاده سازی مدل هایی مانند رویکرد "یک آب" و اقتصاد دایره ای آب هستند. علاوه بر این، صنعت آب نقش اساسی در افزایش آگاهی در مورد اهمیت صرفه جویی آب و خطرات مربوط به سلامت انسان در ارتباط با محیط آلوده دارد.


برای بهبود کیفیت آب چه اقداماتی انجام می دهید؟

IWA یک شبکه مبتکرانه و راه حل گرا است که در طیف وسیعی از مناطق که به بهبود مدیریت آب در سراسر جهان کمک می کند کار می کند. برنامه های ما تحقیقات را توسعه داده و به پروژه هایی کمک می کند که بر راه حل هایی برای مدیریت بهتر آب و فاضلاب متمرکز شده اند. بسیاری از این پروژه ها در جهت SDG6.3 (کیفیت فاضلاب و آب) کار می کنند.


این را می توان با همکاری ما در طرح AquaRating (سیستمی مبتنی بر استاندارد بین المللی برای ارزیابی و بهبود خدمات آب و فاضلاب) نشان داد که در کنار دیگر اهداف، کیفیت آب آشامیدنی، روند توزیع، جمع آوری فاضلاب را بررسی می کند. و خدمات به مشتریان


علاوه بر این، IWA یکی از شرکای کنسرسیوم پروژه PrimeWater H2020 EU است که به بررسی پتانسیل فناوری های رصد زمین و ابزارهای مدل سازی آب و اکولوژیکی برای بهبود کیفیت (و کمیت) آب می پردازد.


سرانجام، IWA فعالیت گروه های متخصص ما (SG) را فعال می کند - بسیاری از آنها بر موضوعات مربوط به کیفیت آب متمرکز شده اند. SG ها یکی از مکانیسم های اصلی برای اعضای شبکه IWA همفکر برای شبکه سازی و به اشتراک گذاری دانش هستند.


اگر بتوانید چیزی را در نحوه مدیریت کیفیت آب در حال حاضر تغییر دهید، آن چه خواهد بود؟

نحوه ارائه اطلاعات به مردم نیاز به بهبود دارد. با ارائه اطلاعات قابل درک، در دسترس و واضح در مورد کیفیت آب، می توان آگاهی را افزایش داد و مردم را قادر ساخت تا اقدامات مشخصی را برای کاهش آلودگی آب انجام دهند.


چه امیدی به آینده منابع آب ما دارید؟

این یک واقعیت شناخته شده است که بسیاری از کشورها تا سال 2050 با کاهش منابع آب سطحی مواجه خواهند شد و منابع آب شیرین موجود در سالهای آینده به دلیل افزایش تقاضای افزایش جمعیت جهان کاهش می یابد. تصمیم گیرندگان باید سیاستهای پایدار استفاده از آب را در اسرع وقت تدوین و بهبود بخشند تا آینده نسلهای بعدی حفظ شود. مدیریت منابع آب باید همزمان با تغییرات آب و هوایی به عنوان یک موضوع با اولویت بالا شناخته شود. امید ما این است که مردم ستاره دار شوند آب را به عنوان یک منبع محدود و گرانبها در نظر بگیرید و با آن برخورد کنند.


به نظر شما فناوری چه نقشی در تضمین کیفیت آب خواهد داشت؟

فناوری ها نقش مهمی در تضمین کیفیت خوب آب بازی می کنند. همانطور که در برنامه آب دیجیتال IWA ترویج شد، جذب و ادغام فن آوری ها و ابزارهای دیجیتالی، آب انعطاف پذیر آب آینده را که آب را عاقلانه، پایدار و عادلانه مدیریت می کند، شکل می دهد. به عنوان مثال، اهمیت فناوری های جدید برای کیفیت آب اخیراً در طی وبینار IWA بر روی مشاهده زمین (EO) برای مدیریت کیفیت آب برجسته شده است. وبینار نحوه استفاده از فناوری های EO در بخش آب را برای مدیریت بهتر مسائل مربوط به کیفیت آب مانند جلبک و کدورت ارائه کرد.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools