مهار ماهواره ها برای آب :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




مهار ماهواره ها برای آب


ماهواره ها می توانند طیف وسیعی از معیارهای کیفیت آب مانند دما، کاهش نور، لکه های روغن، مواد آلی، کلروفیل، کدورت و نوع زیستگاه بنتیک را ارائه دهند. برنامه های کاربردی تحقیقاتی و عملی با فناوری های ماهواره ای جدیدتر از جمله ماموریت های عملیاتی مانند European Sentinels، ماموریت های تجاری با وضوح 2-5 متر، و ماموریت های جدید و فوق العاده جدید، مانند ماموریت های NASA PACE و GLIMR، پیشرفت کرده و به سرعت بهبود یافته است.


در سراسر ایالات متحده، اندازه گیری میدانی دمای آب برای بیش از 11000 دریاچه وجود دارد (اطلاعات موجود در پورتال کیفیت آب). ماهواره Landsat (وضوح فضایی 30 متر) تعداد دریاچه ها را به بیش از 170،000 دریاچه در سراسر ایالات متحده افزایش می دهد. این عدد حتی شامل اندازه گیری رودخانه ها و خورها نیست! به هر حال، اطلاعات دمای سطح Landsat به طور رایگان در وب سایت USGS Earth Explorer در دسترس است.


یک مطالعه اخیر در مورد صرفه جویی سالانه در هزینه، نظارت بر ماهواره کلروفیل از سوی آژانس فضایی اروپا Sentinel-3 و ماهواره های NASA و USGS Landsat بین 5.7 تا 316 میلیون دلار تنها برای دریاچه ها بود! همچنین داده های ماهواره ای مورد استفاده در سیستم های هشدار زودهنگام تفریحی در یک مطالعه موردی مشاوره ای 360،000 دلار صرفه جویی کرده است. که عظیم است! ماهواره ها مرزهای سیاسی و جغرافیایی را در بر می گیرند، فرصتی را برای رویکردهای سیستماتیک برای هدف گیری بهتر نمونه گیری مجزا و زمینه ای مکانی و مکانی جامع تر فراهم می کنند. در این سناریو، IWA می تواند به گسترش استفاده از این محصولات در صنعت آب و اطمینان از جهانی بودن و دسترسی آنها کمک کند.


شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که از نظر پذیرش فناوری ماهواره در کجا هستیم. ماهواره های عملیاتی مانند Landsat، European Sentinels و حتی ماهواره های تجاری امکان سرمایه گذاری و مزایای بلندمدت را فراهم می کنند که می تواند چرخه عمر کامل پذیرش فناوری را پوشش دهد. بر اساس چرخه حیات پذیرش فناوری، جامعه ماهواره ای آب در حال حاضر در مرحله "پذیرندگان اولیه" است و در حال گذار به "اکثریت اولیه" است. اطلاعات کیفیت آب مشتق شده از ماهواره در حال حاضر در مرحله ای است که برخی از فناوری های اولیه از آن استفاده می کنند و پیشرفت به سرعت در حال شتاب گرفتن است.


شواهد اضافی مبنی بر پذیرش اکثریت اولیه فناوری های ماهواره ای از به روزرسانی دفترچه راهنمای M57 در مورد منابع جلبکی به روش های درمان توسط انجمن آب های آمریکا (AWWA) ناشی می شود. دفترچه راهنما با فصل جدیدی به استفاده از تکنیک های سنجش از دور ماهواره ای به روز می شود. همچنین شورای نظارتی فناوری بین ایالتی (ITRC) سنجش از دور ماهواره ای را به عنوان ابزاری برای نظارت در راهنمایی های خود قرار داده است. سرانجام، سازمان جهانی بهداشت (WHO) همچنین سنجش از دور را به عنوان یک ابزار نظارت در راهنمای سیانوباکتریایی که اخیراً به روز شده است، قرار داده است.


شواهد محکمی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از ماهواره ها برای کیفیت آب در حال گذار از پذیرندگان اولیه به اکثریت اولیه است، از جمله حمایت از تلاش برای دستیابی به اهداف SDG سازمان ملل متحد. جامعه کیفیت آب ماهواره ای در حال بررسی این است که چگونه ماهواره ها می توانند معیارهای اساسی برای دستیابی به SDG 14 در مورد اتروفیک ساحلی و SDG 6 در اکوسیستم های آب شیرین را با استفاده از معیارهای کلروفیل و کدورت ارائه دهند. این امر به وضوح با مأموریت IWA برای جهان عاقل آب مطابقت دارد، که با بسیاری از SDG ها، به ویژه SDG 6 مرتبط است.


نویسنده: بلیک شفر، دانشمند در EPA ایالات متحده.


مشاهده زمین برای مدیریت آب در IWA

رابطه آب و ماهواره ها در مرحله مهمی است و باید بیش از هر زمان دیگری گسترش یابد. به همین دلیل است که انجمن بین المللی آب (IWA) و گروه مشاهده زمین (GEO) AquaWatch به تازگی شراکت ایجاد کرده و یک تفاهم نامه امضا کرده اند. هر دو سازمان می خواهند نحوه مدیریت منابع زمین را بهبود بخشند و به دنبال پیشبرد تحقیقات و تمرین پیشرفته ترین ابزارها برای این کار هستند. IWA به دنبال بهبود نحوه مدیریت آب در سطح جهانی است و ماهواره ها می توانند با ارائه اطلاعات حیاتی در مورد طیف وسیعی از اقدامات آب مانند کدورت و درجه حرارت آب در این امر کمک کنند.


IWA با افزایش آگاهی از کاربردها و مزایای متعدد آن با مجموعه ای از خدمات، مانند وبینارها و انجمن EO Practice که به تازگی برای متخصصان آب راه اندازی شده است، نقش بسزایی در برآوردن شکاف فناوری از تحقیقات تا عمل در بخش آب ایفا می کند. برای پیوستن به انجمن، تنها کاری که باید انجام دهید این است که این فرم را پر کرده و در IWA Connect به گروه بپیوندید.


ما اطمینان داریم که همکاری بین IWA و GEO AquaWatch انتقال این برنامه های ماهواره ای را بر شکاف فناوری تسریع می کند تا افراد بیشتری از آن بهره مند شوند و به اطلاعات و دانش بهبود یافته آب دسترسی داشته باشند. ما همه متخصصان EO و کسانی که در بخش آب علاقه مند به این فناوری ها هستند را تشویق می کنیم تا به EO Community of Practice از IWA بپیوندند تا بتوانیم این تغییر را تسریع کرده و دانش و عملکرد حیاتی را به اشتراک بگذاریم.












نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09120523293-098

W3Schools

W3Schools