استفاده از Drawing Grid در GMS :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




استفاده از Drawing Grid در GMS

آیا برای پروژه مدلسازی آبهای زیرزمینی در GMS نیاز به طراحی دقیق روی پوشش نقشه خود دارید؟ استفاده از گزینه های نمایش Drawing Grid می تواند در این امر کمک کند. این پست به بررسی آنچه اینها هستند و نحوه استفاده آنها در پروژه GMS شما می پردازد. هنگامی که شبکه نقشه کشی روشن می شود، یک شبکه خواهید داشت که می تواند برای مرجع و اندازه گیری موقعیت ها در پروژه استفاده شود.



برای دسترسی به گزینه های نمایش GMS Drawing Grid

  • با رفتن به Display | کادر گفتگوی Display Options را باز کنید دستور Display Options یا کلیک روی ماکرو Display Options.
  • هنگامی که محاوره باز شد، Drawing Grid را از لیست سمت چپ انتخاب کنید و گفتگو با گزینه های مربوطه ظاهر می شود.


در زیر لیستی از گزینه های نمایش GMS Drawing Grid و کارهایی که انجام می دهند آورده شده است.

این گزینه فاصله به کاربر اجازه می دهد تا تعداد نقاط جدا شده از شبکه را با چند واحد مشخص کند. این تعیین می کند که نقاط چقدر متراکم یا پراکنده هستند، بنابراین تعیین مقداری که نه خیلی شلوغ باشد و نه بسیار باز مفید است.


هنگامی که گزینه Snap انتخاب می شود، همه راس ها، گره ها، نقاط و غیره (که قبلاً موجود نبودند) هنگام ایجاد، به نزدیکترین نقطه شبکه می چسبند، یا در صورت کشیدن به صورت متقابل به نقاط شبکه می چسبند. وقتی این مورد انتخاب نشده باشد، شبکه کشیده شده هیچ تاثیری در محل قرارگیری آنها نخواهد داشت. روشن کردن این می تواند هنگام ایجاد ویژگی های خاصی که مطابق ساختار سخت تر شبکه هستند، مفید باشد.


هنگامی که گزینه Display Grid Lines انتخاب می شود، خطوط شبکه نمایش داده می شوند، با استفاده از افزایش فاصله بین خطوط، تعیین می شود که چگونه بسیاری از نقاط شبکه قبل از رسم خط دیگر منتقل می شوند. همچنین دو دکمه در سمت راست این گزینه وجود دارد که به کاربر اجازه می دهد ظاهر خطوط را سفارشی کند. استفاده از خطوط شبکه می تواند با افزودن ساختار بیشتر به شبکه رسم به جای آنکه فقط یک مجموعه از نقاط باشد، به تکمیل نقاط شبکه کمک کند، به ویژه هنگامی که خطوط در فاصله خوبی از هم جدا شوند.


هنگامی که گزینه Display Grid Points انتخاب می شود، نقاط شبکه مشابه نحوه نمایش خطوط شبکه نمایش داده می شود، مگر اینکه از افزایش فاصله بین نقاط به جای افزایش فاصله بین خطوط استفاده شود. نقاط شبکه نمایش داده نشده همچنان در GMS کار می کنند، فقط قابل مشاهده نیستند. همچنین دو دکمه در سمت راست این گزینه وجود دارد که به کاربر اجازه می دهد ظاهر نقاط را سفارشی کند. استفاده از نقاط شبکه می تواند در پنجره گرافیکی که همه چیز در آن قرار دارد کمی تعیین شود و جهت را به آن نشان دهد، به ویژه هنگامی که نقاط در فاصله خوبی از هم جدا شده اند.












نظرات (۱)

  • آواتار کامنت فرید

    خیلی عالی بود

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools