معرفی دو نرم افزار مدل سازی زمین شناسی :: بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

عضويت در خبرنامه ايـميـل پايگاه بيسيــن - عضويت پس از کليک بر روي لينک فعال سازي که براي شما ارسال خواهد شد تکميل مي شود




معرفی دو نرم افزار مدل سازی زمین شناسی

برای زمین شناسان، هیدروژئولوژیست ها، زمین آمار، مهندسان نفت و سایر متخصصان مرتبط، انتخاب نرم افزار مدل سازی سه بعدی زمین شناسی مربوط به نرم افزارهای گران قیمت و محدود بود که در واقع یک انتخاب "عملی" در چندین شرکت و موسسه بود. اگرچه انتخاب نرم‌افزاری که هر کسی برای مدل‌سازی واحدهای زمین‌شناسی از آن استفاده می‌کند، انتخاب هر شرکت یا حرفه‌ای است، اما شکاف بزرگی (با استفاده از اصطلاح زمین‌شناسی) در استفاده از این نرم‌افزار گران‌قیمت کاهش می‌یابد. اگر نرم افزار گران است، هزینه آموزش این نرم افزار چقدر است؟ اگر افراد کمی با نرم افزار خاصی مهارت داشته باشند، تغییر آن به نرم افزار دیگری چقدر آسان است؟ اگر افراد توانایی کاملی در مدیریت چندین نرم افزار نداشته باشند چگونه می توانند کیفیت یک نرم افزار را ارزیابی کنند. همانطور که مشاهده کردید، محدودیت در مجوزها منجر به این شکاف های کاهشی، نقص در کیفیت و نفوذ ناآگاهی حرفه ای می شود.


پرونده جمپی

به عنوان دوستداران پایتون، مدتی پیش کتابخانه Gempy را به عنوان جایگزینی برای مدل‌سازی زمین‌شناسی در نظر گرفتیم که می‌تواند هر کاری را که دوست داریم در مدل‌سازی زمین‌شناسی انجام دهیم، به عنوان کد پایتون انجام دهد. مفهوم عالی بود، اما ناسازگاری های جدی با Jupyter Lab و فرآیند بسیار دشوار نصب کتابخانه در ویندوز باعث شد که پروژه را فراموش کنیم.


دو گزینه رایگان

علیرغم شکست ما در ارائه راه حل برای مدل سازی زمین شناسی با Gempy، ما به جستجوی ابزارهای جدید برای مدل سازی زمین شناسی ادامه دادیم و با موفقیت دو گزینه باز پیدا کردیم که در این مقاله لیست خواهیم کرد.


حلقه - Loop

Loop یک پلتفرم مدل سازی زمین شناسی و ژئوفیزیک احتمالی سه بعدی منبع باز است. این بر روی ویندوز و لینوکس کار می کند و نیازی به نصب ندارد، فقط برای اجرای برخی از فایل های bat. این نرم افزار دو گزینه مدل سازی زمین شناسی به معنای مدل سازی ساختاری و مدل سازی ژئوفیزیکی را ارائه می دهد و تجسم سه بعدی مدل های زمین شناسی را با دسترسی قدرتمند به کد پایتون ارائه می دهد که در واقع مدل زمین شناسی را ایجاد می کند و سفارشی سازی و اعمال آن برای موارد دیگر یا تجزیه و تحلیل بیشتر داده ها را آسان تر می کند. این پروژه بر یک کتابخانه پایتون به نام LoopStructural متکی است و Gempy ظاهری دارد، اگرچه ما مطمئن نیستیم که دقیقاً چه کاری انجام می دهد.


وب سایت: اینجا

مستندات کتابخانه ساختاری حلقه: اینجا


کارسیس بصری - Visual Karsys

یک نرم افزار سوئیسی که مبتنی بر وب است و هیچ مجوز یا محدودیتی ندارد، شاید به این دلیل که آنها متوجه نشده اند که چگونه هزینه استفاده از آن را دریافت کنند. این نرم افزار می تواند با حفاری ها و مقاطع عرضی کار کند، تجسم های سه بعدی عالی ایجاد کند و ویژگی های آب زیرزمینی را با هم ترکیب کند. این نرم‌افزار برای تجسم سیستم‌های کارستی طراحی شده است، اما می‌توان آن را به خوبی برای مدل‌سازی ساختاری زمین‌شناسی استفاده کرد و امیدواریم در مورد ادغام آن با سایر کتابخانه‌ها و گزینه‌های صادرات داده‌ها بیشتر کار کنیم.


سایت اینترنتی: اینجا













نظرات (۰)

فرم ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره بهترين هاي بيسيـــن بدانيد...

Bird

يکي از مهمترين اهداف اين سايت تهيه آموزش هاي روان از ابزارهاي کاربردي علوم آب است.

اهميت مطالعات محيطي با ابزارهاي نوين در چيست؟

امروز با فارغ التحصيلي جمع کثير دانشجويان سالهاي گذشته و حال، با گذر از کمي گرايي ديگر صرف وجود مدارک دانشگاهي حرف اول را در بازار کار نمي زند؛ بلکه سنجش ديگري ملاک؛ و شايسته سالاري به ناچار! باب خواهد شد. يکي از مهم ترين لوازم توسعه علمي در هر کشور و ارائه موضوعات ابتکاري، بهره گيري از ابزار نوين است، بيسين با همکاري مخاطبان مي تواند در حيطه علوم آب به معرفي اين مهم بپردازد.

جستجو در بيسين
سایت مهندسی آب

بیسین - سایت تخصصی مهندسی آب

سایت بیسین با معرفی مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارها و مدل های شبیه سازی در حیطه مهندسی آب، تلاش به تهیه خدمات یکپارچه و محلی از محاسبات هیدرولوژیکی و هیدرولیکی می کند

اطلاعات سايت

  • www.Basin.ir@gmail.com
  • بهزاد سرهادي
  • شناسه تلگرام: Basin_Ir_bot
  • شماره واتساپ: 09190622992-098
  • شماره تماس: 09190622992-098

W3Schools

W3Schools